Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz han seguit treballant en la posada a punt de les seves Ducati en el segon dia d’entrenaments lliures al Circuit Internacional de Losail. Després d’una forta tempesta caiguda abans de començar l’acció en pista, l’asfalt del circuit de Qatar ha tornat a canviar i els reglatges que ahir van funcionar, avui no han servit com a referència.

Cap dels dos pilots ha aconseguit millorar els seus registres del primer dia i han perdut algunes posicions. Loris Baz ha baixat del sisè lloc d’ahir fins al 14è, després d’aconseguir una millor volta de 1’56.501 al FP2. Héctor Barberá, que segueix tenint molèsties a la clavícula esquerra, operada fa menys d’un mes, tampoc ha aconseguit millorar respecte al primer dia i avui la seva millor volta ha estat en 1’56.934.

Demà els dos pilots esperen millorar les seves sensacions durant l’últim entrenament lliure del cap de setmana, per tractar de fer una volta ràpida al la Q1, que els permeti donar un salt, encara que tot apunta que serà una sessió molt disputada.

“La pista aquí canvia molt d’un dia a l’altre. Ha plogut aquesta tarda i a més ha fet molt de vent que ha deixat molta sorra al circuit. Havíem de canviar una mica la posada a punt de la moto i també l’estil per adaptar-se, i no ho hem fet tan bé com els altres. Però al final tampoc ha anat malament, els temps amb pneumàtics de carrera són prou bons. a més avui no hem pogut fer servir la tova davant com en els test, el que ens ha complicat les coses una mica més, perquè hem d’adaptar la moto a aquest pneumàtic, i en això treballarem matí. al final he apretat per intentar millorar el temps d’ahir, però en un moviment brusc de la moto m’ha saltat el coixí de seguretat del mono i no ha pogut acabar la volta.”

“Ha estat un dia complicat, s’estan posant les coses més difícils del compte. Potser anem endarrerits respecte als altres, però no acabo de trobar-me còmode sobre la moto, em vaig barallant amb ella en cada volta i per això estem a més de dos segons del temps. Hem de seguir treballant perquè el resultat no és bo. la clavícula em produeix molèsties, potser em fa anar amb més precaució i em costa una miqueta més, però el límit no està sent la clavícula, sinó la falta de quilòmetres en aquesta pista. Demà intentarem millorar la moto al FP4 per tractar de fer la millor volta possible en els cronometrats. Quan les coses es posen complicades sempre costa més, però seguirem treballant.”