Les condicions climatològiques han estat una vegada més protagonistes a Sachsenring, i han impedit a l’Héctor Barberá i l’equip Avintia Racing, aconseguir un grandíssim resultat. Després d’aconseguir la segona posició de la graella en els entrenaments cronometrats disputats en sec, avui en Barberá, ha demostrat en el warm-up, que sota la pluja també podia ser molt competitiu. En apagar-se el semàfor vermell, ha pogut confirmar les bones sensacions del matí sobre l’asfalt mullat lluitant en el grup del davant, i quan la pista s’ha anat assecant ha passat a l’atac fins col·locar-se segon, per darrere de l’Andrea Dovizioso i per davant d’en Valentino Rossi. A falta de set voltes per al final ha parat a canviar de moto, i encara que el seu ritme en condicions mixtes tampoc ha estat dolent, ha perdut unes precioses posicions fins a creuar la meta novè. Un bon resultat, però que sens dubte podía ser millor després d’estar davant. Tot i així, el balanç de la primera meitat de l’any és molt positiu, perquè en Barberá segueix setè en el campionat, i com a primera Ducati.
En Loris Baz també ha començat la cursa amb moltes expectatives després de mostrar un gran ritme en el warm-up. Però el pilot francès d’Avintia Racing no ha encertat amb l’elecció de pneumàtics quan la pista estava mullada, i tampoc en canviar de moto, el que l’ha obligat a passar un cop més per boxes. En Baz ha acabat 17è, i el més positiu del cap de setmana del seu retorn, és que el seu peu no li ha molestat sobre de la moto.
En Barberá i en Baz viatjaran ara a Spielberg per entrenar durant dos dies al Red Bull Ring, escenari del pròxim Gran Premi d’Àustria del 12 al 14 d’agost.
HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P9
“Ha estat una carrera boja i no hem tingut sort. Després de 15 voltes la pista s’ha assecat i la condició mixta a mi sempre em costa més. Mentre estava mullat he donat el màxim i estàvem molt ben classificats, però després del canvi de moto no ha anat tan bé. A la primera volta he perdut molt de temps, venia gent llançada que havia canviat de moto unes voltes abans i hem perdut posicions. Al final, la part positiva és que ha estat una de les carreres en les que més a prop hem entrat dels de davant i l’equip ha fet un grandíssim treball durant tot el cap de setmana. Ahir ens vam ficar segons en la graella i avui hem estat aquí fins pràcticament el final de la cursa. Ha estat una llàstima que al final no s’hagi vist el resultat, però el novè lloc no està tan malament. Tornem a ser competitius amb aigua i en sec, de manera que abans o després els resultats arribaran. Anem a la parada classificats setens i com a primera Ducati, així que hem d’estar contents “.
LORIS BAZ #76 / @lorisbaz P17
“La cursa ha estat un desastre des de la primera a l’última volta. Havia de mullar-se la pista i al final s’ha assecat. En aquestes condicions no teníem la millor goma davantera i havia d’arriscar molt en no poder fer pas per corba. He entrat a canviar de moto aviat, però creia que era impossible anar amb slick darrere, i he hagut de parar de nou per sortir amb el mixt. Quan he donat una volta, he vist que amb el slick ja es podia anar, però la condició de la pista canviava tan ràpid que era impossible encertar. Al final no anava tan malament, però ja havia perdut dues voltes i no tenia sentit arriscar. La part positiva és que, encara que la cama ara em fa bastant mal, no m’ha molestat gens sobre de la moto. Ara ens anem a Àustria per al test, a veure si podem aprendre alguna cosa que ens ajudi, perquè ha estat la pitjor primera meitat de temporada de la meva vida. Només espero que la segona vagi millor”.