El Campionat del Món de MotoGP 2016 ha començat de manera positiva per l’Héctor Barberá i l’equip Avintia Racing. El pilot espanyol, que sortia des de la vuitena posició de la graella ha realitzat una gran carrera per arribar a la meta en novena posició i sumar els primers set punts de la temporada. La cursa ha estat complicada i ha tingut un parell d’ensurts que no li han permès lluitar per una posició millor, però en general el resultat ha estat positiu i dóna molta motivació a tot l’equip per a les pròximes carreres.
La creu de la moneda ha estat per en Loris Baz, qui després de realitzar una bona remuntada que l’ha portat del 16è lloc en la sortida fins el 12è en la vuitena volta, ha patit una caiguda al perdre la roda davantera de la seva Ducati a la corba 2. Però el pilot de Avintia Racing confia en millorar en les pròximes cites del calendari a l’Argentina i Texas.
HÉCTOR BARBERÁ #8 / P9
“Hem complert l’objectiu que era acabar entre els deu primers, però em quedo amb ganes de més. Cal ser realistes i sabem que estem lluitant contra motos de fàbrica, però això no és una excusa. Ara estem molt més a prop i es pot fer més. Tot el cap de setmana he estat una mica tens en ser la primera cursa, he comès molts errors i no hem pogut treballar bé. Potser jo sóc el que més tranquil ha d’estar per transmetre-ho a l’equip, però he estat el que ha estat més nerviós al veure amb més possibilitats de fer-ho millor. Però això acaba de començar i el nostre objectiu real és que quan tot estigui molt bé fer un cinquè i quan no acabar entre els deu primers. Ha estat una llàstima he comès un error quan rodava darrere d’en Pol Espargaró i m’ha passat l’Smith. Avui es podia lluitar per acabar setè, però tot i així, ser la tercera Ducati està molt bé “.
LORIS BAZ #76 / DNF
“Estava fent-ho força bé i poc a poc he anat agafant el ritme. Anava rodant amb l’Aleix bastant còmode, però a la moto li faltava adherència davant entrant, i també darrere sortint de les corbes. He intentat canviar una mica les línies per treure el màxim de la moto, però al revolt 2 he perdut la roda davantera de cop. No entenc el per què, però està clar que aquí hi havia el límit. Ha anat pitjor del que esperàvem tots, però hi ha coses positives i l’Héctor ho està demostrant. Cal seguir endavant amb la mateixa línia de treball que hem tingut fins ara i segur que a l’Argentina, un circuit que m’agrada molt podrem fer-ho molt millor. Queden 17 carreres més i, encara que és millor començar la temporada d’una altra manera cal quedar-se amb les coses positives. Jo no sóc un que caigui molt en carrera i em sap greu per l’equip que ha treballat molt dur “.