La pluja finalment ha cessat abans de començar la cursa de MotoGP a Phillip Island i el sol ha tornat a brillar durant les 24 voltes del Gran Premi d’Austràlia. Però tot i que els pilots del Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá, confiaven en aconseguir un bon resultat, les seves esperances s’han truncat abans de completar la meitat de la cursa.

Loris Baz ha fet una bona sortida des de la 17a posició de la graella, però quan estava en un grup amb Lorenzo, Pedrosa, Petrucci i Redding entre d’altres, deprés s’ha tocat i ha perdut uns preciosos segons que després no ha pogut recuperar. En el seu esforç per tornar al grup s’ha quedat sense adherència darrere i ha creuat la meta 18o.

Per al seu company Héctor Barberá que sortia des de la 19a posició encara ho hatingut méscomplicat. L’espanyol ha començat a notar falta d’adherència en el pneumàtic del darrere des de la segona volta i tot i reduir la potència de la moto, no ha pogut remuntar i ha creuat la meta vintè.
El Reale Avintia Racing posa rumb a Malàisia per completar l’última carrera del triplet el proper cap de setmana al circuit de Sepang.

“Ha estat una cursa complicada, perquè hem canviat coses a la moto i hem sortit prou bé. Estava en el grup amb Karel (Abraham), Jorge (Lorenzo) i els altres en les primeres voltes i em trobava bé. He tractat de conservar bé els pneumàtics però alhora atacant per mantenir-me en el grup. Després Scott (Redding) m’ha passat dues vegades i en l’última m’ha tret fora. He perdut el contacte amb el grup i encara que he atacat al màxim per tornar no ho he aconseguit. A més he cremat el pneumàtic i en les últimes voltes no tenia res d’adherència. No ha funcionat tan bé com ahir i ha estat difícil. Al final he acabat una altra carrera i ara hem de girar full i pensar a Malàisia “.

“La cursa ha estat bastant particular. A la primera volta no ha anat malament, però crec que alguna cosa ha succeït amb el pneumàtic del darrere perquè des de la segona volta anava patinant en totes les corbes. He tractat de jugar amb els mapes del motor per evitar que actués tot el temps el control de tracció, però cap ha funcionat. Hem d’analitzar bé el pneumàtic amb Michelin perquè després de la cursa no tenia signes de desgast i ha estat estrany. És una pena perquè ahir al FP4 em vaig sentir bastant còmode i avui esperava almenys poder sumar algun punt. Ara ens anem a Sepang on espero acabar la gira amb un bon resultat per a l’equip “.