El Gran Premi de San Marino ha tingut un sabor agredolç per l’equip d’Avintia Racing, perquè en general el rendiment de l’Héctor Barberá en els entrenaments havia estat molt bo, però la falta de sensacions del valencià en les primeres voltes, l’han portat a acabar la carrera 13º. En Barberá ha sumat tres punts importants per a la classificació del Campionat del Món de MotoGP, del qual ocupa la desena posició a falta de cinc cites. La propera tindrà lloc a Aragó d’aquí un parell de setmanes, i allà espera tornar a estar lluitant entre els deu primers.

En Xavi Forés tampoc ha tingut una carrera senzilla en la seva primera participació a MotoGP substituint a Loris Baz, i després de 16 voltes, s’ha vist forçat a prendre el camí dels boxes amb problemes en el seu avantbraç dret. Durant tot el cap de setmana ha patit per adaptar-se als frens de carboni i una moto molt diferent a la que pilota al Mundial de Superbike. I tot això, sumat a la tensió de la cursa, al final li ha passat factura. A Aragó Baz vol tornar a l’acció, però tot dependrà de l’evolució de les lesions.

HÉCTOR BARBERÁ | P13

“Ha estat una cursa força complicada, a l’inici no tenia bones sensacions, no podia frenar i semblava que la suspensió davantera no estava funcionant de lo tova que anava. Se m’ha tancat la direcció dues vegades i he hagut d’aixecar la moto amb el colze, perquè he estat a punt de caure. Però després, conforme s’ha anat buidant el dipòsit he començat a anar cada vegada millor i a rodar més ràpid; el problema és que he perdut tant en les primeres cinc voltes, que el grup de Bautista, Petrucci i Bradl se m’ha escapat. El més positiu és que aquest cap de setmana hem tornat a recuperar el camí per tornar a les posicions que estàvem abans de Silverstone. Ara toca preparar-se bé per a la pròxima carrera, que a més serà a casa. ”

XAVI FORÉS | DNF

“He sortit bastant bé, però ja des de la segona corba he notat que l’adherència darrere ha baixat molt en comparació amb la resta del cap de setmana, i de fet, els temps que he fet en cursa han estat força més lents. En no trobar-me igual, he hagut de forçar molt amb el fre davanter, he fet patir molt el pneumàtic, i a més, el braç dret se m’ha engarrotat. He tingut un parell d’ensurts perquè es tancava la direcció i cada vegada anava allargant més les trajectòries, al final he decidit parar perquè podia ser perillós. Ha estat un cap de setmana complicat, però també he gaudit moltíssim pilotant la Desmosedici. Si arriba una altra oportunitat, crec que ja coneixent la moto i l’equip, podria fer-ho millor. Vull agrair a l’equip l’oportunitat que m’han donat, perquè ha estat una experiència increïble. ”