El pilot australià Mike Jones ha estat protagonista al Gran Premi Michelin d’Austràlia després d’acabar la carrera en 15a posició i sumar el seu primer punt del Campionat del Món de MotoGP. Aquest ha estat el segon cap de setmana de “Mad Mike” amb Avintia Racing en substitució de l’Héctor Barberá, qui ha pogut gaudir de dues carreres amb el Ducati Team, i després adaptar-se molt bé a la moto i l’equip al Japó, el pilot de 22 anys no ha defraudat a casa i ha lluitat fins al final per sumar un punt.

L’aventura d’en Jones a MotoGP ha acabat aquest cap de setmana, ja que l’Andrea Iannone tornarà a Sepang a pujar a la seva moto i en Barberá tornarà al box d’Avintia Racing. El pilot valencià no ha tingut sort a la carrera i ha caigut quan lluitava amb l’heroi local, Jack Miller, per entrar al Top 10. Però les dues curses que ha disputat amb la Desmosedici GP 2016, han servit per conèixer millor la moto amb la qual competirà la pròxima temporada.

Per en Loris Baz el Gran Premi Michelin d’Austràlia ha estat un malson. Després de patir molts problemes amb la posada a punt de la moto en mullat, el seu rendiment avui al warm-up ha estat molt positiu. Però el pilot d’Avintia Racing s’ha vist forçat a parar després de que la primera volta a causa de problemes electrònics a la seva moto. Els tècnics de Ducati estan comprovant tota la informació per poder identificar el problema i evitar que es repeteixi en el futur.

MIKE JONES #7 P15

“Ha estat increïble aconseguir el meu primer punt en el Campionat del Món de MotoGP i a sobre aquí a Phillip Island, el meu circuit de casa i davant dels meus fans. Estic molt, molt content i molt emocionat. Ha estat una cursa molt bona, he millorat molt respecte a Motegi, he sortit millor i he pogut estar amb els pilots que estava darrere, pel que he pogut acumular una gran experiència i millorar com a pilot sobre de la moto. Divendres i dissabte van ser difícils a causa de les condicions mixtes, i avui ha estat realment el primer dia que he rodat amb sec, així que només he tingut 30 minuts per preparar-me per la carrera en sec. Ha estat difícil, però gràcies a tothom que treballa a l’Avintia Racing, però en especial al meu grup de mecànics, he pogut aprendre ràpid i adaptar-me a la moto. Aquest cap de setmana ha estat bo, i només puc donar les gràcies a tots els que ho han fet possible. ”

HÉCTOR BARBERÁ #8 DNF

“Ha estat una cursa difícil, perquè només he pogut rodar en sec al warm-up aquest matí i per això els reglatges per a la carrera eren completament nous per mi. Després de la sortida he començat a remuntar i m’he vist en un grup amb en Redding i en Petrucci lluitant per la setena posició, però a tres voltes del final he comès un error tractant d’avançar a en Miller: me n’he anat llarg, he acabat a l’herba i he caigut. Ha estat una veritable llàstima, perquè avui he donat el màxim, però no ha estat suficient. Un cop més vull agrair a Ducati, al meu equip Avintia Racing, i a tothom que ha fet possible aquesta oportunitat. No he tingut molta sort però he de mirar endavant i intentar donar el millor de mi en les dues pròximes carreres “.

LORIS BAZ #76 DNF

“En general tot el cap de setmana ha estat complicat. Els dos primers dies amb la climatologia canviant no hem pogut treballar, i avui semblava que podíem donar la volta a la situació després de completar un warm-up força positiu. Però alguna cosa ha fallat en l’electrònica de la moto i no he pogut fer res. És una llàstima perquè l’equip ha treballat molt dur durant aquests tres dies i crec que avui tenia ritme per lluitar per estar entre els dotze primers. Ara només queda pensar amb Sepang on espero poder fer-ho bé i així arribar motivat a l’última cursa de l’any a València “.