El Gran Premi del Japó començava amb grans expectatives per als pilots d’Avintia Racing, sobretot per l’Héctor Barberá que, com a premi a la seva gran temporada, ha pogut gaudir tres dies sobre la Desmosedici GP del lesionat Andrea Iannone del Ducati Team. Després de classificar-vuitè en els entrenaments, Barberà estava decidit a lluitar en la carrera per un bon resultat, però al començament de la novena volta, ha perdut la roda davantera de la seva moto i ha anat a terra quan lluitava amb en Pol Espargaró per la setena posició. S’ha aixecat per acabar la carrera, però ja sense opcions. A Austràlia tindrà una nova oportunitat amb el Ducati Team.
Tampoc han anat bé les coses per en Loris Baz, que sortint des del darrere ha anat agafant ritme i poc a poc ha anat recuperant més de tres segons de distància amb l’Hiroshi Aoyama per entrar en els punts. El pilot d’Avintia Racing ha arribat a estar a 0.8s del japonès en la volta 19, però després li ha passat factura la seva forma física, després de dues lesions consecutives i ha acabat 16è. La part positiva és que en Loris ha recuperat una mica la confiança i ara arriba al seu circuit preferit, Phillip Island, on va brillar amb el seu Desmosedici GP14.2 durant la pretemporada.
El substitut de l’Héctor Barberá en aquesta cursa, en Mike Jones, ha acabat la seva primera cursa en MotoGP després de sorprendre a molts durant el cap de setmana. El pilot australià de 22 anys ha acabat 18è, però molt content amb l’experiència viscuda a Motegi. La setmana que a Phillip Island “Mad Mike” Jones tornarà a pujar a la moto d’en Barberà.
HÉCTOR BARBERÁ #8 P17
“Per a mi ha estat una oportunitat fantàstica poder pilotar la Desmosedicii GP 2016 i córrer per un equip de fàbrica com el Ducati Team i vull donar les gràcies a Avintia Racing per donar-me aquesta oportunitat. Per a mi tot era nou: de fet, no coneixia ni la moto, ni als nois de l’equip, però després de cada sessió la situació ha millorat molt. Desafortunadament en la cursa no he pogut sortir bé, especialment perquè l’embragatge és molt diferent al que habitualment utilitzo, i immediatament he perdut dues posicions. M’ha portat una mica de temps passar a en Petrucci i després he arribat a en Pol Espargaró, al qual he intentat avançar en nombroses ocasions, fins que ho he intentat amb més decisió i he tingut la mala sort de caure. Em sento malament perquè penso que avui podria haver acabat cinquè o sisè. Però malgrat tot, he aixecat la moto per acabar la carrera, però en la caiguda les dues ales s’han trencat i no he pogut tornar a pilotar bé. En qualsevol cas, ha estat una experiència fantàstica i estic molt content de poder comptar amb una nova oportunitat la setmana que ve a Phillip Island. ”
LORIS BAZ #76 P16
“He guanyat confiança frenant en les deu primeres voltes, però quan vaig a la moto sento que vaig absolutament al límit quan en realitat estic molt lluny. La part positiva és que tinc millor feeling i que el ritme en carrera ha estat millor que en tot el cap de setmana. La part negativa és que malgrat tot, anem lents i ens segueix faltant molt. També m’he adonat que físicament encara no estic al màxim, perquè quan he arribat a l’Aoyama estava fos. Ara anem a Phillip Island que m’agrada molt i on a la pretemporada ho vam fer molt bé. Allà tinc temps per relaxar-me i entrenar una mica abans de la cursa, així que espero que canviïn les coses i puguem tornar a ser competitius. ”
MIKE JONES #7 P18
“Estic molt content, l’experiència d’acabar la meva primera carrera de MotoGP ha estat increïble i sobretot ha estat fantàstic formar part de l’equip d’Avintia Racing Ducati aquest cap de setmana. Han treballat molt dur per ajudar-me a aprendre moltíssim, i en carrera definitivament he acumulat molta més experiència. La meva sortida no ha estat bona, aquest matí he practicat al warm-up i crec que m’ha anat realment bé, però hem canviat l’embragatge per a la carrera i quan he sortit sentia que alguna cosa anava diferent, així que he patit a la sortida . Però una vegada que he sortit, he tractat de seguir els pilots que tenia al davant, però he tingut alguns problemes per frenar la moto com ho feia ahir en els cronometrats. Encara que avui jo només volia acabar la carrera, fos com fos, i ho he aconseguit. Vull donar les gràcies a Avintia Racing i a Ducati per aquesta oportunitat i, a Phillip Island espero fer-ho millor. ”