El pilot d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá, ha acabat novè en una dura cursa a 21 voltes al Circuit de les Amèriques a Austin, Texas. Després de sortir des de la 14a posició de la graella, a poc a poc ha anat escalant posicions per arribar a disputar-se la setena plaça amb en Pol Espargaró i en Michele Pirro. Un ensurt en les últimes voltes ha impedit lluitar fins a l’última volta, però aquest ha estat un gran resultat i el tercer top 10 consecutiu de la temporada per al pilot espanyol.

En Loris Baz ha fet una bona sortida des de la tercera línia de la graella però s’ha caigut en la segona volta al perdre la roda davantera de la seva Ducati en la frenada del primer revolt. El pilot francès d’Avintia Racing s’ha aixecat per veure la bandera de quadres 15e, sumant el seu primer punt de la temporada després de caure a Qatar i retirar-se a Argentina.

Però en general l’inici del Campionat del Món de MotoGP ha estat molt positiu per a Avintia Racing, amb en Barberá sempre entre els deu primers, i sisè en la classificació provisional abans d’arribar al Gran Premi d’Espanya a Jerez aquí a un parell de setmanes.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P9

“Ha estat un cap de setmana bastant complicat perquè s’ha anat complicant cada dia. Potser jo tenia unes expectatives massa altes després del cinquè lloc a Argentina, i crec que no ha estat bo, perquè durant tot el cap de setmana no he treballat com tocava. I així hem arribat avui a la carrera, amb moltes ganes, però potser amb una mica de feina per fer. És una pista on pateixo molt amb l’avantbraç i després de la cinquena volta he sentit molt dolor. Al final he salvat els mobles amb un altre Top Ten i encara que tampoc compta molt, després de tres carreres som la primera Ducati i estem sisens del campionat. ”

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz P15

“He sortit bé i estava en el grup que tocava, però a segona volta, entrant al primer revolt anava a passar a en Bradl i he vist una moto que venia per dins directa cap a mi. He aixecat la moto però m’ha tocat i he caigut. No sé qui ha estat, em diuen que en Bautista, però així són les carreres. Ha estat complicat acabar la carrera amb una estrep d’un centímetre i mig, el basculant tocat i sense ‘shifter’, però els meus mecànics i el meu equip es mereixien que acabés la carrera després de la bona feina feta durant tot el cap de setmana. Era complicat, perquè també em feia mal l’espatlla, però el ritme tampoc ha estat dolent. ”