La tercera cita del Campionat del Món de MotoGP ha deixat un gust agredolç als pilots de l’equip Reale Avintia Racing. Héctor Barberá ha sumat dos punts després d’acabar 14è, mentre que Loris Baz s’ha quedat sense premi després de caure en la novena volta de la carrera, quan estava lluitant amb el britànic Scott Redding.

Però tots dos pilots han tret coses positives del cap de setmana al Circuit de les Amèriques, un circuit que no s’ha mostrat gens favorable a les Ducati. Héctor Barberá ha fet un pas endavant en el seu procés d’adaptació a la Desmosedici GP16 i encara que la posició de carrera no hagi estat la millor, ha comprès coses que li poden ser d’ajuda en la pròxima cita a casa. Baz avui no ha tingut sort, però fins al moment de la caiguda ha estat en el grup que lluitava pel top 10, el que sens dubte és una cosa positiva.

Després de tres carreres fora d’Europa, el Mundial arribarà a Jerez aquí a dues setmanes, la cursa de casa per al Reale Avintia Racing i Héctor Barberá.

“Ha estat una cursa bastant estranya, perquè encara que el resultat no és el que ens agradaria, he fet un pas endavant amb el nou estil de pilotatge, l’estil que requereix aquesta moto. Ha estat el primer cap de setmana que no hem modificat la moto, però jo sí que he canviat. En les últimes cinc voltes he patit molt amb l’avantbraç, aquest és un circuit molt físic i aquest any amb tant entrebanc encara més. però crec que hem de quedar-nos amb la part positiva i és que hem acabat més a prop de les altres Ducati. Dono les gràcies a l’equip per la seva paciència i jo seguiré treballant al màxim. a més la propera és Jerez, un circuit que m’agrada i on podem fer-ho bé. ”

“És una llàstima, perquè encara que no estava anant perfecte, he aguantat al grup. Però intentant recuperar amb Scott (Redding) m’ha fallat el canvi entrant en un revolt lenta, la moto s’ha quedat com a punt mort, m’he sortit recte i he perdut diversos segons. després he tornat a pista i no sé si ho he fet amb massa ganes perquè m’he caigut dues o tres revolts després. he agafat un sot frenant i avui no he pogut salvar-la … Sabíem que el més important era acabar la carrera i sumar punts, però ha estat complicat i la moto no era tan fàcil com a l’Argentina. a Jerez tornarem a donar guerra. “