Després d’aconseguir el quart millor temps en els entrenaments cronometrats de dissabte el pilot d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá començava el Gran Premi de Catalunya amb les expectatives molt altes. La sortida no ha estat perfecta i en la primera volta ha perdut diverses posicions, però quan ha començat a agafar ritme, el pneumàtic del darrere ha patit una baixada de rendiment i al final ha hagut de lluitar amb la seva moto per acabar la carrera. Barberá ha creuat la meta en desena posició, però ha estat penalitzat amb un lloc després de saltar-se la “chicane” en l’última volta. El més positiu és que el pilot espanyol segueix vuitè en la classificació provisional del campionat després de set cites.
En Michele Pirro, que a Barcelona ha cobert el lloc d’en Loris Baz qui segueix recuperant-se de les lesions sofertes a Mugello, també ha tingut els mateixos problemes d’adherència que en Barberá. El pilot de proves de Ducati ha creuat la meta 15º, però creu que treballant una mica més en l’electrònica la GP14.2 té potencial per estar lluitant pel ‘Top 10’ en cada carrera.
Demà l’Héctor Barberá tindrà un dia de test en el qual espera poder trobar alguna cosa que li permeti lluitar per millors resultats en les pròximes carreres.
HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P11
“Aquest resultat podía ser millor després de com ho vam fer ahir. Ha estat una cursa molt complicada perquè passades sis voltes el pneumàtic no responia i el control de tracció s’activava contínuament. En aquestes condicions la moto no anava com hauria d’anar i automàticament he hagut de baixar el ritme. El pitjor és que la manca d’unió ha anat a més i ha arribat un moment en què la moto era inconduïble. He estat pacient i m’he marcat com a objectiu portar la moto de tornada al box rodant cinc segons més lent que ahir. Demà al test intentarem buscar solucions, però crec que necessitem ajuda de Michelin per millorar. ”
MICHELE PIRRO #51 / @pirrorider P15
“Ha estat una cursa molt difícil perquè no tenia res de ‘grip’ i la roda del darrere anava patinant tot el rato. Amb aquest problema era impossible fer res més. A més he perdut molt en les primeres voltes i després tot s’ha complicat més. Sabíem que seria difícil però la veritat és que esperava un resultat millor. Vull donar les gràcies una altra vegada a l’equip perquè hem treballat molt i bé durant el cap de setmana. En general crec que la moto té potencial per ser al ‘Top 10’ en cada carrera, però cal treballar una mica més en l’electrònica. “