La segona cita del Campionat del Món de MotoGP disputada al circuit de Termas de Rio Hondo no ha complert les expectatives dels pilots de l’equip Reale Avintia Racing. Loris Baz, qui sortia novè després d’una bona actuació en els entrenaments cronometrats, ha perdut totes les seves opcions al veure involucrat en la caiguda de Jorge Lorenzo al primer revolt. El pilot francès de 24 anys s’ha quedat l’últim, i tot i que ha aconseguit superar a molts pilots, ha castigat molt el seu pneumàtic Michelin davanter i, encara que ho ha tingut molt a prop, no ha pogut lluitar per acabar entre els deu primers.

Per Héctor Barberá al Gran Premi d’Argentina tampoc ha estat fàcil. Durant tot el cap de setmana ha treballat amb el seu equip a la recerca d’una posada a punt que li permetés trobar-se còmode amb la seva moto. Per tant, acabar tretzè i sumar una altra vegada punts ha estat el més positiu en aquest Gran Premi.

En dues setmanes el Mundial viatjarà al Circuit de les Amèriques a Texas, on els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, tornaran amb més força. El Campionat del Món de MotoGP no ha fet més que començar i Barberá i Baz saben que poden donar molta guerra.

“Estic decebut perquè crec que avui podríem fer fet una gran carrera. Però he perdut totes les meves opcions quan Jorge ha caigut just davant al primer revolt, he hagut d’anar-me’n fora de la pista per no atropellar-i he perdut molt de temps. Després he anat al màxim per recuperar i he aconseguit arribar al grup de Miller i Abraham, però el meu pneumàtic davanter estava destrossat i no he pogut atacar. És una pena perquè crec que tenia ritme per estar amb Folger i Petrucci. però en general crec que ha estat un cap de setmana força positiu, l’equip ha fet un grandíssim treball i hem millorat una altra vegada. A Austin espero tenir més sort.”

“Ha estat un cap de setmana molt complicat i no hi ha hagut manera de domar la ‘fera’. Hem provat tots els reglatges que permet aquesta moto; no he fet dues sortides a pista amb la mateixa configuració i estem en un punt on queda clar que la moto no es pot adaptar la moto al meu estil. Per això tinc clar que sóc jo el que he de adaptar-me a la moto. Ja l’any passat quan la vaig provar no ens va anar bé i durant tot l’hivern m’ha costat moltíssim . la primera cursa a Qatar no era una referència perquè estava malament de la clavícula, però les sensacions van ser molt dolentes. però aquí ja estava bé i no han millorat. en 25 voltes no hi ha hagut un revolt on hi hagi anat bé i així és impossible , perquè vaig tot el temps barallant-me amb la moto.”