Tot i que el sol ha brillat durant tot el matí al circuit de Sepang, poc abans de formar-se la graella de sortida del Gran Premi de Malàisia ha començat a ploure amb força. Els mecànics del Reale Avintia Racing han hagut de treballar contra rellotge per fer les motos d’aigua, mentre que els pilots, Héctor Barberá i Loris Baz, es preguntaven si les males sensacions de divendres en mullat es tornarien a repetir.

Baz ho ha vist clar en la volta de formació i ha muntat el compost més tou de Michelin darrere, tot i saber que podria no aguantar tota la cursa. Però el francès ha pres el risc i li ha sortit bé, almenys al principi de carrera, on ha protagonitzat una gran remuntada que l’ha portat des de la 17ª posició a la graella a la novena a la primera volta Després d’una bonica lluita amb Valentino Rossi i Àlex Rins, el pilot del Reale Avintia Racing ha arribat fins a la sisena posició, però en la sisena volta ha forçat massa i s’ha anat a terra.

El seu company Héctor Barberá no ha arriscat, ha preferit sortir amb el compost mitjà, però no ha tingut bon ‘grip’ en cap de les 20 voltes i finalment ha acabat sumant dos punts després de creuar la meta 14º.

“Ha estat una cursa molt complicada, des de l’inici he anat patit perquè he triat malament el pneumàtic i era com pilotar sobre gel. He decidit sortir amb el pneumàtic dur, el mateix que vaig fer servir l’any passat quan vaig acabar quart, però aquest cop ha estat impossible anar ràpid. Crec que avui la pista estava per anar amb el compost més tou i ja en la volta d’alineació he vist que la moto anava molt dura. Durant tota la cursa he tingut molt males sensacions i m’he concentrat en acabar.Es una llàstima, perquè avui teníem una bona oportunitat per fer un bon resultat, però ho deixem per a València, que és l’última del campionat, a casa i també serà la meva última cursa amb el meu equip.”

“La cursa ha estat finalment en pluja i arribant a la graella amb el pneumàtic dur no tenia res de ‘feeling’, igual que divendres. Així que hem decidit sortir amb la tova, encara que sabíem que era complicat que aguantés fins al final i que s’anava a escalfar molt. Però era el risc que hem pres per almenys fer unes voltes amb confiança, atacar i després administrar l’avantatge fins al final. En la volta d’escalfament he vist ràpidament que la goma funcionava i ha anat bé. He remuntat un munt de llocs en la primera volta, fins al novè crec, i m’ho he passat molt bé lluitant amb tots. Com a mínim una vegada a la vida he pogut lluitar braç a braç contra Rossi… Ha estat genial! Després el pneumàtic s’ha escalfat i he forçat molt de davant i he comès un errada. He entrat molt ràpid en un revolt i per poder frenar més he baixat una marxa i he caigut. És una llàstima, però estic satisfet, perquè era això o aguantar tota la cursa i acabar últim.”