Els pilots d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá i en Loris Baz han acabat 13è i 18è en una cursa molt complicada per a tots els pilots de Ducati. La falta de grip en el pneumàtic del darrere ha portat un mal de cap als enginyers durant tot el cap de setmana per trobar una solució, però aquesta no ha arribat.

L’Héctor Barberá ha acabat en la mateixa posició que ha començat, però ha hagut de remuntar durant les 23 voltes de carrera, després de quedar-se l’últim en la primera volta després tocar-se amb un altre pilot. En una intensa batalla durant les dues últimes voltes ha aconseguit batre a Eugene Laverty per sumar tres punts i mantenir la desena posició de la classificació del campionat.

El seu company en Loris Baz tornava a l’acció aquest cap de setmana després de perdre la cita de Misano. El pilot francès d’Avintia Racing sabia que la carrera seria molt dura per la seva condició física, però ha demostrat un gran punt d’honor per arribar a la meta final i acumular una valuosa experiència abans de la gira asiàtica, que començarà amb el Gran Premi de Japó d’aquí a tres setmanes.

HÉCTOR BARBERÁ #8 P13

“Ha estat un cap de setmana bastant complicat i el major handicap que hem tingut han estat els pneumàtics. Hem estat buscant adherència a la roda del darrere durant els tres dies però no hi ha hagut manera de millorar. He passat tota la carrera patinant a la sortida de les corbes, i sense tracció, la moto no corre. A més en la primera volta he tingut un toc amb en Pirro i he sortit fora. Després he passat tota la carrera remuntant i ha estat difícil, però tampoc crec que avui el resultat hagués canviat molt. Espero que en les pròximes carreres tinguem alguna cosa nova per part de Michelin, perquè en especial totes les Ducati hem patit molt en aquest aspecte, i no és normal que Dovizioso hagi acabat només quatre segons per davant “.

LORIS BAZ #76 P18

“Des del principi de la cursa tot ha estat dur fins arribar al final. El meu objectiu era acabar per tenir dades i com un entrenament físic. Hem acabat lluny, a vint segons de l’Héctor; m’ha tret un segon per volta, des que m’ha avançat. No estic en forma per acabar una carrera, ni mitja, amb aquestes motos, així que acabar ha estat una cosa positiva. Ara, en aquestes dues setmanes, vaig a poder entrenar bastant amb bici i intentar guanyar força amb exercicis específics per a la cama. L’important és anar amb bona forma al Japó, Austràlia i Malàisia, perquè en particular els dos primers circuits, m’agraden molt i penso que podem fer bons resultats ”