El primer dia d’entrenaments lliures per al Gran Premi d’Aragó ha estat deslluït a causa de la pluja, però sobretot, perquè tot i que ha plogut, no ha estat suficient per poder treure el màxim potencial als pneumàtics d’aigua. Amb la pista assecant-se ràpidament la temperatura de les gomes ha pujat molt i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá, han acabat molt enrere.

Però amb previsions de sec per a la resta del cap de setmana avui no era un dia per prendre riscos innecessaris. Demà sí que Héctor i Loris hauran de sortir al màxim en el FP3 per buscar un temps que els doni el passi directe a la Q2. I si no ho aconsegueixen, tindran una nova oportunitat a la Q1 per millorar els seus temps i buscar la millor posició a la graella de sortida per a la cursa de diumenge.

“Ha estat un dia estrany, perquè no semblava que anés a ploure, però just cinc minuts abans de començar les dues sessions ha començat a ploure. Al matí no hem donat moltes voltes i encara que a la tarda hem rodat una mica més, la sensacions no han estat tan bones com a Misano. A més quan s’ha anat assecant la pista els pneumàtics s’han sobreescalfat i no he aconseguit anar ràpid. Però la veritat és que com sabíem que demà i diumenge serà sec, tampoc he arriscat molt, només he donat voltes per tenir informació per a les carreres que falten per acabar l’any. Demà només hi haurà una sessió per entrar a la Q2, i tractaré amb totes les meves forces de aconseguir-ho. El FP3 serà com un ‘qualifying’, però veurem com va la moto matí i fins on podem arribar “.

“Avui ha estat un dia complicat perquè normalment a Aragó anem bé, però no hem donat ‘peu amb bola’. La pista no ha estat mullada del tot i la nostra moto va millor quan hi ha aigua en ella. Jo faig servir un basculant molt fort i faig molts canvis a la moto, amb una pista pràcticament seca i amb molt ‘grip’, el que hem fet ha estat totalment negatiu. El dia d’avui ha estat per a provar coses i trobar la línia per a les pròximes carreres en aigua. Demà les previsions són de sec i veurem què passa; en aquesta categoria mai deixes d’aprendre. En les curses d’Espanya estem al límit i és on millor ho volem fer. Vull acabar aquestes últimes carreres amb l’equip fent bons resultats “.