El primer dia d’entrenaments lliures per al Gran Premi d’Espanya ha estat complicat per als pilots de Reale Avintia Racing. La primera sessió de 45 minuts s’ha disputat sota la pluja i, davant les previsions de sol per la tarda, Héctor Barberá ha preferit no sortir. Loris Baz sí que ha completat la sessió en mullat per agafar sensacions amb la seva nova moto i el resultat ha estat força positiu.
A la tarda amb l’asfalt sec, tot i que encara amb algun toll d’aigua, s’ha pogut disputar sense més problemes. Loris Baz ha començat força bé, però a meitat de sessió ha patit una caiguda en frenar en una zona humida. Això li ha condicionat durant la resta de la sessió i no ha pogut millorar els seus temps, però el pilot francès de Reale Avintia Racing confia a poder fer-ho demà. Per Héctor Barberá ha estat més complicat. El valencià segueix tenint una gran falta de sensacions i ha dedicat la sessió a provar diferents posicions sobre la moto i a treballar en el seu estil de pilotatge sense mirar massa el cronòmetre.
Demà els dos pilots lluitaran per fer-ho el millor possible en el FP3 i FP4, per atacar el cronòmetre en els entrenaments classificatoris que decidiran les posicions de graella per al diumenge.
“L’inici del FP2 ha estat força bo. Jo em sentia còmode i la moto anava bé, però frenant en un revolt ha trepitjat una zona humida i he caigut. Quan he sortit amb la altre moto no m’he trobat igual i crec que Paolo, el meu cap de mecànics, o fins i tot el meu pare haurien fet millor el final d’aquesta sessió … Ara seriosament, hem d’oblidar-nos d’aquestes últimes voltes i recuperar les bones sensacions del principi. Aquest matí he rodat en mullat per treballar amb aquesta moto en aigua, perquè encara no la coneixem bé. Ha estat bé i així tenim una base per quan hi hagi una carrera en mullat, que segur que alguna tindrems.”
“No ha estat la millor manera de començar el Gran Premi de casa. Aquest matí he decidit no rodar per no perdre confiança, perquè a Austin vam fer un pas endavant i la pista no estava en les millors condicions. Així que he vist l’entrenament des al box. Aquesta tarda sí que hem rodat, però segueixo tenint els mateixos problemes de sempre. no sento el tren davanter i no aconsegueixo fer funcionar el pneumàtic davanter , hem de començar un altre cop de zero, aquests pneumàtics són molt durs i necessiten molta pressió , anem a provar a canviar la meva posició sobre de la moto per carregar més pes davant i veurem com va.”