Etapa 3
San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy
Especial: 364km, Sectors d’enllaç: 416km
SANT SALVADOR DE JUJUY (ARGENTINA): Després de la mala notícia de la retirada d’en Xevi Pons després de patir danys al seu Ford Ranger a la segona etapa, la jornada d’avui no ha estat gens fàcil per als pilots de Toyota. El qatarià Nasser Al-Attiyah ha començat molt fort arribant al final del primer sector de 240 quilòmetres amb un avantatge sobre Peterhansel d’1 minut i 57 segons, però en el segon sector ha impactat amb un forat que ha rebentat una roda de la seva Hilux i li ha forçat a aturar-se al quilòmetre 414. al final ha arribat a la meta 2 hores i 17 miuntos després del primer i ha caigut fins a la 25a posició a la general.
Tampoc Giniel de Villiers ha tingut sort i ha patit problemes que li han fet perdre 27 minuts. Però tot i que també ha arribat amb alguns ensurts al final de l’etapa, Nani Roma ha acabat vuitè i es manté cinquè a la general del Dakar a 13 minuts del líder Sebastien Loeb.
A la categoria de motos Cristian España ha seguit remuntant posicions per acabar l’etapa 28º. L’andorrà que compta amb el suport d’Air Europa, ha fet un gran paper amb la seva KTM del Pedrega Team i ha acabat a 56 segons de Joan Barreda, el més ràpid del dia.
El recorregut ha comptat amb una especial de 364 quilòmetres que ha començat al nord-oest de San Miguel de Tucuman per passar per diferents camins sempre per sobre dels 3.400 metres d’altitud. L’especial s’ha dividit en dues parts, una de 240 quilòmetres i una altra de 124 quilòmetres amb una zona de neutralització de 148km que ha arribat a una altitud de 4.800 metres.
Demà la ruta del Dakar es tornarà sinuosa fins a creuar la frontera d’Argentina amb Bolívia. L’etapa de 512 quilòmetres comptarà amb una especial de 416 quilòmetres que de nou posaran a prova la resistència dels pilots i les màquines.
Esponsorama està present al Dakar en els Toyota Hilux de Gazoo Racing – Overdrive, amb Power Electronics i Air Europa, a més de amb l’equip South Racing Ford amb el suport de Cirsa, King Regal, Encierro The Exhibition, Galfer, JJuan, Faura, i Transantolin.
# 305 JOAN ‘NANI’ ROMA (Toyota Overdrive Racing)
“Ha estat una dia d’aquells en els que ens hem salvat per la campana. Al Dakar has d’arribar sempre i no perdre temps, però avui en la primera part hem anat més o menys tot i que hem punxat i la segona part el cotxe ha començat a fallar, Giniel s’ha hagut de parar en Nasser no l’he vist però també li ha passat alguna cosa. Però aquí estem intentant sobreviure. Comptan la part dolenta hem salvat els mobles. Crec que hem corregut bé, a primer part de l’especial i m’he trobat bé tot i la punxada i el temps que hem perdut. Però això és part del joc i demà intentarem fer-ho millor. ”
# 301 NASSER SALEH Al-Attiyah (Toyota Gazoo Racing)
“S’ha acabat la partida per a nosaltres. Ha estat un dia dolent. No hi ha hagut sort … Hem xocat contra una roca i hem perdut un pneumàtic. Hem col·locat pedres al capó a manera de contrapès i hem rodat així els 80 últims quilòmetres. Hem intentat aturar-nos diverses vegades per reparar el cotxe però ens faltaven peces i el camió d’assistència estava molt endarrere, així que hem hagut de creuar la meta d’aquesta forma. Un error és un error i això és el Dakar. És una pena perquè estàvem fent una bona feina. Ara només espero acabar la carrera, si és que el cotxe no ha quedat massa tocat. Hauré d’esperar al proper Dakar per intentar guanyar. Serà un any molt llarg … ”
# 87 CRISTIAN ESPAÑA (KTM Pedrega Team)
“L’etapa sabíem que era bastant llarga, però a més ha estat bastant complicada, la primera part era un fora de pista de 60 quilòmetres amb el terreny molt trencat, amb rius secs plens de pedra. No he comès cap error i no m’he perdut, tot i que he hagut de baixar una mica el ritme perquè anava bastant fort i em podia perdre. Pujar a 4.900 metres no m’ha afectat molt i no he tingut mals de cap, però sí que m’he notat lent de reflexos i la moto no anava igual. A la segona part el terreny estava més relliscós per la pluja, però m’he trobat còmode i hem arribat bé al final. “