Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, han acabat 12è i 13è, respectivament, al Gran Premi d’Espanya disputat avui a Jerez. El resultat està lluny de les aspiracions dels pilots i de l’equip, però després d’un cap de setmana molt complicat i, després de sortir des de la setena línia de la graella, acabar en els punts i a a pocs segons del ‘top 10’ ha estat positiu .
Baz ha realitzat una gran sortida des de la 19a posició i després d’unes primeres voltes molt bones ha arribat fins a l’onzena plaça. Héctor Barberá també ha guanyat bastants posicions en la primera meitat de la cursa i a estat tot el temps lluitant amb el seu company d’equip amb el Scott Redding. Però a falta de cinc voltes per al final, el britànic ha superat a Loris obrint un buit. Els dos últims girs de la cursa han estat molt emocionants i els pilots de Reale Avintia han lluitat per la dotzena posició fins a l’última corba.
Demà Barberá i Baz es quedaràn a Jerez per completar un importantíssim dia d’entrenaments.
“Podríem dir que avui en cursa hem fet un petit pas endavant. El més important del cap de setmana i, amb el que em quedo, és que he començat a sentir la moto hi ha tenir algunes sensacions amb el tren davanter, el que ha fet créixer la meva confiança. Crec que a poc a poc anem trobat el camí amb el canvi que vam fer de divendres a dissabte. Modifiquem la meva posició sobre de la moto per carregar més pes davant i poder sentir millor la roda i ara vaig més còmode. Fa dues carreres m’era impossible seguir Redding, o fins i tot al meu company Loris, i avui he fet tota la cursa amb ells. Demà tenim un dia de test que ens fa moltíssima falta i treballarem dur per començar a dominar la moto. Les últimes voltes amb Loris han estat molt boniques, m’agrada barallar amb ell, perquè tot i que amb el teu company sempre has de tenir més cura, ha estat molt divertit. ”
“Sabíem que seria una cursa molt complicada perquè aquest matí no hem trobat res i hem tornat als reglatges d’ahir. He fet una sortida bona i m’he col·locat bastant davant intentant aguantar el màxim possible. La veritat és que m’he sorprès a les onze primeres voltes perquè la moto anava bé, però just quan han començat a caure molts pilots en les ràpides he tingut un parell d’ensurts de davant, he salvat alguna caiguda i he decidit que era millor intentar aguantar fins al final. Però en les últimes cinc voltes ja no tenia res més, primer m’ha passat Scott i després he tingut una bona batalla amb Hèctor. Alguns avançaments han estat una mica justos, però ha estat molt divertit. És una pena que no haguem acabat més amunt, però aquí el més important era acabar la carrera a sobre de la moto.”