MotoGP Test Tailandia – Chang International Circuit

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Tito Rabat i Xavier Simeon, han tingut la seva primera de contacte amb el Chang International Circuit , el nou traçat tailandès que s’ha incorporat al calendari de MotoGP per a la temporada 2018. El traçat sobre el paper sembla fàcil , amb poques corbes i moltes rectes, però tant Rabat com Simeon han coincidit que és molt més tècnic del que sembla a primera vista.

Tito Rabat ha començat força bé, però a meitat del matí ha patit una caiguda al perdre la roda davantera entrant al revolt set, una caiguda molt semblant a les dues que ja va patir fa un parell de setmanes a Malàisia. Després de reparar la moto ha tornat a pista i, després de variar la posada a punt per tenir millors sensacions amb la roda davantera, s’ha concentrat en buscar el seu propi ritme amb molt bons resultats.

El seu company al Reale Avintia, Xavi Simeon, ha continuat amb el seu procés d’aprenentatge i s’ha trobat bastant còmode al circuit de 4.554 metres. El pilot belga de 28 anys també s’ha anat a terra al revolt deu i això li ha privat de rodar tot el que li hauria agradat. Però la part positiva és que després de tornar a pista ràpidament ha tornat a igualar els seus millors temps del matí.

“M’ha agradat molt el circuit i és molt divertit. Té diverses parts que m’han recordat a Qatar, altres a Texas … compta amb diverses rectes bastant llargues i l’asfalt és bo, tot i que al principi estava una mica brut. Però la primera impressió ha estat molt bona. L’únic negatiu és que he caigut i com a Malàisia no sabem per què. Sembla ser que estem trobant el camí perquè és important saber el nostre límit per acabar les carreres. Ens hem centrat en millorar el feeling davanter i amb diversos canvis en la posada a punt m’he trobat millor. L’equip ha treballat molt bé i està tot molt ajustat, però hem de millorar, perquè sempre acabem a set dècimes hi ha veure si aconseguim deixar-lo en mig segon “.

“El primer dia aquí a Tailàndia ha anat molt bé fins que he caigut al revolt 10 després de perdre la roda davantera. La caiguda ha estat una mica rara, per una petita errada, però després hem perdut molt temps perquè la moto ha quedat bastant tocada. Al final he sortit una altra vegada, he pogut donar cinc voltes per intentar millorar els meus temps i, encara que no ho he aconseguit, sí que he pogut igualar-lo. Crec que ha estat positiu, demà tornarem a sortir amb les mateixes sensacions que hem acabat avui i intentarem millorar més.”