29/01/18 Sepang MotoGP Test – Sepang International Circuit

Igual que ahir, els pilots de MotoGP s’han de trobat amb la pista humida després de la pluja caiguda per la nit. Però amb el sol de Malàisia el Circuit de Sepang s’ha assecat ràpid i abans del migdia, els Pilots de l’equip Reale Avintia Racing han pogut pujar a les seves motocicletes per continuar treballant.

Tito Rabat ha tornat a millorar en lo que refereix al ritme de carrera i en comparació amb el primer dia, ha rodat casi un segon més ràpid de pas. El excampió de Moto2 ha treballat molt bé amb el seu equip tècnic i ha baixat més de mig segon el seu millor temps del primer dia,encara que s’ha quedat amb les ganes de millorar una mica al final. En l’última mitja hora ha muntat un nou pneumàtic Michelin per atacar el cronòmetre, quan la pluja ha començat a caure sobre el circuit.

Xavier Simeon també ha donat un gran pas endavant en el seu procés d’adaptació a la categoria MotoGP. El belga, seguint els consells del equip i del seu ‘coach’,RubénXaus,vamillorantelseuestiliavuihamilloratelseuritme en gairebé un segon i mig. El seu objectiu a la pretemporada no és donar un volta ràpida, si no aprendre el màxim possible per a quan el Campionat del Món comenci a Qatar el proper mes de març.

“Avui ha estat un dia per provar moltes coses en la configuració de la moto per a veure lo que ens agrada i el que no ens agrada. Estic content perquè tenim clar el camí a seguir i encara que hem fet poques voltes, totes han estat efectives i ens han permès provar el que volíem. Per demà, si aquesta nit no plou, la intenció és sortir aviat per millorar la volta ràpida, perquè la veritat és que estic content amb el ritme que tenim i perqué estic fent els temps ràpids rodant en solitari. Haurà que concentrar-se per aprofitar al màxim l’últim dia i si tot va bé, m’agradaria fer una simulació de cursa “.

“Estic molt content perquè hem donat un pas endavant amb respecte ahir i fins i tot durant la tarda amb pneumàtics usat he pogut millorar. Cada vegada que surto a pista hem trobo millor amb la moto, cada vegada entenc millor els pneumàtics , vaig canviant la meva posició i poc a poc vaig pilotant mes al estil que requereix una MotoGP; aixecant la moto al més aviat possible i intentant frenar el més tard possible, però sense exagerar. Al final del dia hem muntat un pneumàtic tou per intentar millorar el temps i, sincerament, esperava millorar una mica més. Especialment veient com els altres pilots amb un nou pneumàtic donavan un gran salt. Esperava poder fer-ho lo mateix, però està clar que encara me quedan moltes coses per apendre.”

28/01/18 Sepang MotoGP Test – Sepang International Circuit

L’equip Reale Avintia Racing ha començat avui la temporada 2018 al Circuit Internacional de Sepang a Malàisia. Tito Rabat i Xavi Simeon han sortit per primera vegada a pista amb pneumàtics Michelin d’aigua després que una tempesta deixés l’asfalt mullat abans de començar el primer test de l’any. Amb la humitat que hi ha a Sepang i el nou asfalt, la pista ha trigat a assecar-se i els pilots de MotoGP no han pogut gaudir d’un circuit completament sec fins després de dinar.

Tito Rabat ha treballat durant tot el dia amb l’opció de pneumàtics més durs dels que Michelin ha portat per aquests entrenaments. L’objectiu de l’equip i del pilot era recuperar les sensacions després de dos mesos sense pujar-se en la seva Ducati. Quan ha muntat els pneumàtics tous en l’última hora del test, el pilot del Reale Avintia immediatament ha millorat els seus temps, però en aquesta mateixa tanda ha patit una caiguda en el revolt 5 i el dia ha acabat per a ell. Una llàstima perquè les sensacions eren molt bones i es veia capaç de millorar, tal com han fet la resta de pilots que han pogut rodar fins al final. Així i demà espera fer un altre pas i seguir amb la seva bona evolució sobre la Ducati Desmosedici GP17.

Per a Xavier Simeon la primera jornada a Malàisia ha estat positiva. Després de només quatre dies de test a València i Jerez, el belga s’ha concentrat a recuperar les sensacions amb la moto per seguir adaptant-se a la categoria reina. A cada sortida ha millorar el seu ritme i la millor notícia és que el seu espatlla ha aguantat perfectament les 47 voltes que ha completat el primer dia.

“Estic molt content d’haver començat la temporada i m’he sentit molt bé sobre la moto. Hem treballat tot el dia amb el pneumàtic del darrere mig i al final hem posat els tou i les sensacions han millorat moltíssim. El problema és que no tenim suficients pneumàtics dels que ens van bé i haurem de gestionar bastant bé en els propers dos dies. Ha estat una pena que quan hem començat a rodar més ràpid ens hem caigut i no he pogut millorar una miqueta més. Però 2’00 després de tot l’hivern sense pujar a la moto està força bé i estic molt content. La caiguda a estat ximple, perquè he entrat massa ràpid en un revolt, però per demà estic tranquil perquè he vist que puc anar ràpid i em sento molt bé amb la moto “.

“M’he trobat força bé, però és cert que m’ha costat acostumar-me de nou a la moto en una pista que és molt diferent a València i Jerez. Però en general crec que hem fet un bon pas, hem treballat tot el dia amb els mateixos pneumàtics i hem muntat un joc nou a falta d’una hora i mitja, però encara no he pogut millorar, les sensacions han estat positives i avui ha anat molt millor del que s’esperava. Demà espero començar des de la base que avui hem creat i millorar una mica més. A deu minuts del final, quan nosaltres havíem parat, tothom ha baixat els temps, però nosaltres no estem ara en aquest punt. L’important de moment és entendre tot, progressar i no cometre errades. Després de tants anys a Moto2 he de canviar moltes coses, però cada volta que dono estic més còmode. També estic content perquè he treballat molt dur aquest hivern perquè la meva espatlla no em molestés i avui no m’ha donat cap problema.”

Jerez MotoGP Test Circuit de Jerez


L’equip Reale Avintia Racing ha completat amb èxit un test de dos dies al circuit de Jerez. Després de l’estrena dels seus nous pilots per a la temporada 2018, Tito Rabat i Xavier Siméon, a València fa una setmana, el treball ha continuat en aquests dies al traçat andalús.

Amb un temps fantàstic i molt de sol, Tito Rabat ha estat un dels protagonistes en aquests dos dies d’entrenaments sobre la seva Ducati Desmosedici GP17. El pilot espanyol ha marcat la seva millor volta en 1’38.387, acabat a menys de mig segon del ‘Top 3’ i molt content amb el seu ritme. Rabat ha estat l’únic pilot de MotoGP a realitzar un simulacre complet de carrera avui a Jerez i, encara que falta millorar les últimes voltes, el resultat ha estat molt positiu.

Per a Xavier Siméon també han estat dos bons dies de test. El pilot belga està en ple procés d’adaptació a la categoria de MotoGP i a Jerez ha treballat molt amb el seu ‘coach’ Rubén Xaus per millorar la seva posició sobre de la moto i adaptar-la a l’estil que exigeix la Ducati GP16. També ha seguit descobrint el comportament dels pneumàtics Michelin i, tot i perdre mig dia després de caure ahir dimecres, se’n va de Jerez satisfet amb la feina i els progressos realitzats.

Ara els pilots del Reale Avintia Racing es prendran un merescut descans per tornar al màxim als primers entrenaments de pretemporada a finals del proper mes de gener a Sepang, Malàisia.

“Estic molt content i hem fet un gran test aquí a Jerez. Sóc competitiu i he vist que puc ser ràpid a una volta, però el més important, és que puc fer-ho moltes vegades i de manera constant. La moto m’encanta, l’equip és molt competitiu i estic molt en forma. Estic súper content, però també hi ha punts en què hem de treballar i, aquí són les últimes cinc voltes de carrera. Però si milloro amb el gas, podem donar un gran pas. Aquí he provat les ales i m’han encantat, depenent del pilot van millor o pitjor, però en el meu cas em permeten concentrar-me encara més a la corba i no crec que les tregui. Ara toca treballar durant l’aturada per arribar fort i amb moltes ganes a Sepang. Vaig a fer bici, gimnàs, moto i a més tenim algunes carreres amb ‘Julito’ (Simón), de manera que espero que passi ràpid”.

“Ahir vaig començar molt bé i tenia molt bones sensacions amb la moto, de fet vaig fer directament bons temps, però a meitat de dia vaig patir una caiguda en el revolt 5 i vaig perdre la resta del dia perquè la moto va quedar bastant malmesa. Però l’equip ha fet un gran treball per reparar-la i avui m’he pres les coses amb més calma; era important donar moltes voltes. De seguida he igualat els temps d’ahir, però després m’ha costat millorar la tarda. A les 20 últimes voltes hem baixat el ritme i en general estic content. El que tinc clar és que em falta molt per aconseguir canviar el meu estil per treure el millor de la moto. Ara toca descansar i recuperar perquè amb tots els ossos que m’he trencat darrerament he notat que estic baix de forma física al final del dia. He de preparar-me i recuperar-me al màxim per arribar al màxim a Malàisia”.

15/11/17 Valencia MotoGP Test – Circuit Ricardo Tormo

Los nuevos pilotos del equipo Reale Avintia Racing, Tito Rabat y Xavier Siméon han completado el segundo y último día de test de MotoGP hoy en Valencia con sensaciones muy positivas.

Tito Rabat ha vuelto a terminar en la posición ‘12+1’ pero lo más importante es que cada vez se encuentra más cómodo con la Ducati Desmosedici GP17 y su nuevo equipo técnico. El ex campeón del mundo de Moto2, ha mejorado en cada salida y ha logrado imponer un ritmo muy constante. Rabat ha marcado un tiempo de 1’31.386, mejorando en más de un segundo su vuelta rápida en la carrera del pasado domingo y, terminando a menos de dos décimas de su tiempo en los cronometrados para el Gran Premio.

Su compañero Xavier Siméon también ha repetido la posición final del primer día, pero ha rebajado más de un segundo y medio su mejor vuelta de ayer. El piloto belga ha seguido trabajando para conocer mejor el funcionamiento de la electrónica y los neumáticos Michelin, además de acostumbrase a la gran velocidad y la frenada de su Desmosedici GP16. Pero sobre todo ha mejorado mucho su estilo de pilotaje y su posición sobre la moto.

Los pilotos del Reale Avintia Racing volverán a la acción la próxima semana en Jerez, donde completarán los dos últimos días de entrenamientos de 2017.

“Ha sido otro día muy positivo porque hemos bajado un poco el tiempo, pero lo más importante es que hemos hecho ritmo de 1’31 constante, me he sentido muy bien encima de la moto. Estoy muy contento con el equipo, con la moto y con Ducati. Ahora toca organizar todo un poquito para y revisar bien todos los datos de este test para seguir trabajando la próxima semana en Jerez. No veo la hora de volver a subirme en mi Desmosecidi y seguir mejorando.”

“He terminado el test muy contento hoy ha sido un día muy bueno y he podido progresar mucho más de lo que me esperaba. Hemos trabajado mucho para mejorar mi posición encima de la moto y estoy muy contento de la forma en la que hemos trabajado. Estos dos primeros días de test en MotoGP han sido increíbles y ahora solo tengo ganas de seguir mejorando. Sé que todavía me queda mucho por aprender, pero ya estoy deseando llegar a Jerez para seguir conociendo mejor la moto y los neumáticos.”

15/11/17 Valencia (España)

El equipo Reale Avintia Racing tiene el placer de anunciar su retorno a la categoría de Moto3 la próxima temporada con Stylobike y Livio Loi como único piloto. El belga contará con una KTM RC250R con la que confía en estar luchando por las posiciones de cabeza desde la primera carrera de la temporada en Qatar. El propietario de Stylobike, Valeriano Rodríguez y el CEO de Esponsorama, Raúl Romero, han unido sus fuerzas para sacar adelante este equipo con Livio Loi y, tanto Reale Avintia como Zelos tienen puesta una gran ilusión y con el el que esperan lograr grandes éxitos.

A sus 20 años Loi cuenta con bastante experiencia en el Campeonato del Mundo de Moto3. Debutó en 2013 y dos años después logró su primera victoria en Indianápolis. Esta temporada ha terminado varias veces en el ‘top 10’ y en Phillip Island terminó segundo. Con la experiencia del equipo Reale Avintia Racing y Stylobike, Loi quiere dar otro paso en 2018 y luchar por esos puestos en cada carrera.

En Valencia también se firmó un acuerdo con el joven belga de 13 años, Barry Baltus, quien pasará a formar parte de la Reale Avintia Academy en el FIM CEV de Moto3 la próxima temporada. Barry también cuenta con el apoyo de Zelos y espera poder aprender mucho en el Mundial Junior de Moto3 para mejorar como piloto y prepararse para el futuro.

“Lo primero es dar las gracias al Reale Avintia Racing Stylobike y a mi equipo de representación en Zelos, porque han hecho un gran esfuerzo y han trabajado duro para sacar adelante este proyecto. Estar en un equipo tan fuerte y con tanta experiencia en MotoGP pienso que es una garantía para hacer un gran trabajo el próximo año. La unión de Reale Avintia, Stylobike, KTM, Zelos será una gran combinación y espero poder estar luchando arriba en el campeonato”.

“Con Valeriano Rodríguez y Stylobike se nos presentó una gran oportunidad para regresar a Moto3 y por eso hemos alcanzado un acuerdo para sacar adelante este proyecto. Después de firmar con Xavi Siméon para nuestro equipo en MotoGP y tras varias conversaciones con Freddy Tacheny, hemos decidido apostar y trabajar en conjunto con Zelos para ayudar a crecer al motociclismo belga. Livio Loi ya lleva varios años en el Campeonato del Mundo de Moto3 y estoy seguro de que la próxima temporada será la de su confirmación. Barry Baltus tiene un gran futuro, es muy joven y en nuestra Academy en el FIM CEV podrá aprender y formarse como piloto.”

“Como bien dice Raúl Romero, Team Stylobike iniciará una nueva etapa para la temporada 2018 junto al gran equipo es el Reale Avintia Racing. Uniendo fuerzas y experiencia llevaremos a cabo este proyecto con el piloto Livio Loi en la categoría de Moto3. Personalmente pienso que es un proyecto que se afronta con mucha ilusión y convencido que con esta unión podremos estar luchando en las mejores posiciones de la categoría.”

“Estoy muy contento de formar parte del Reale Avintia Racing porque es un equipo muy profesional. Ya habíamos firmado con Xavier Siméon en MotoGP y creo que la colaboración entre Reale Avintia y Zelos puedeser muy fructífera. Livio ha demostrado en la última parte del año que tiene mucho potencial y estoy seguro de que con KTM y el equipo Reale Avintia Racing Stylobike tendrá una gran oportunidad de estar delante en el campeonato la próxima temporada.”

14/11/17  MotoGP Test València Ricardo Tormo

Avui ha començat la temporada 2018 per a l’equip Reale Avintia Racing al Circuit Ricardo Tormo amb els seus nous pilots, Tito Rabat i Xavi Siméon. El debut ha estat molt diferent per a tots dos pilots, ja que per al campió del món de Moto2 de 2014, només ha estat el canvi de marca, mentre que per Siméon tot era nou.

Tito Rabat ha completat un total de 70 voltes i, tot i haver patit una petita caiguda pel dematí, les seves sensacions amb la Ducati Desmosedici GP17 han estat molt positives. El espanyol ha acabat el primer dia ’12 +1 ‘a 1.4 segons del més ràpid, però en cap moment ha atacat fort per buscar un temps. Demà Rabat ha previst provar els diferents carenats disponibles i millorar la posada a punt per millorar el gir de la moto en els revolts més lentes.

Per al seu company Xavi Siméon tot ha estat nou avui, la moto, els braços, els pneumàtics, l’equip … El pilot belga ha acabat el dia amb un gran somriure i, tot i que no ha pogut donar moltes voltes al sentir molèsties en la seva espatlla, ha pogut descobrir la seva Ducati Desmosedici GP16. Li han impressionats els frens de carboni i la velocitat, però el que realment li ha deixat gelat, és l’increïble l’adherència dels pneumàtics Michelin.

“He tingut sensacions molt positives en el meu primer dia amb la Ducati i amb l’equip. La veritat és que m ́he trobat bé des del principi amb l’equip i hem connectat molt bé, però sobretot la moto m’ha encantat. Estic satisfet perquè he rodat tot el dia sol i he aconseguir una bona volta, però el millor de tot és que he pogut mantenir un ritme constant. Avui, gairebé no hem utilitzat pneumàtics i m ́he dedicar a fer voltes per agafar sensacions i conèixer millor la moto. M ́ha impressionat la potència de la Ducati, però també la forma tan suau en què la entrega. Demà m’agradaria continuar evolucionant poc a poc i si aconsegueixo baixar a 1’30, seria perfecte”.

“El primer dia ha estat increïble, estic molt content i emocionat per haver debutat a MotoGP. L’equip m’ha donat molta confiança i des d’ahir m ́he han estat explicant cada detall de la moto. Ens hem pres les coses amb molta tranquil·litat. Avui he descobert els frens de carboni i ha estat quelcom increïble, però també hem treballat molt amb l’electrònica i, en general, ha estat un gran dia. No hem donat moltes voltes perquè em fa mal l’espatlla més del que pensava, però res, ara cal descansar per demà tornar amb més força. Espero seguir gaudint i progressar. El meu equip tècnic és increïble i m’he están ajudant moltíssim. La potència de la moto és impressionant, però el més increïble és l’adherència dels Michelin, sobretot el davanter. Crec que em costarà molt trobar on està el límit”.

L’última carrera de l’any sempre és especial per a tots, però aquest Gran Premi de València ho ha estat, més encara, per als pilots de l’equip Reale Avintia Racing. Tant per Héctor Barberá, com Loris Baz, el cap de setmana ha suposat el punt i a part en l’equip espanyol i això s’ha vist reflectit en la intensa jornada de diumenge.

Barberà, corrent a casa, esperava tenir un bon resultat de carrera per acomiadar l’equip, però almenys ha sortit amb un punt després de creuar la meta 15è just per davant del seu company a Reale Avintia, Loris Baz. El francès que ha passat bona part de la carrera en els punts, ha gaudit de la baralla amb Barberá en les últimes voltes, i encara que no ha pogut batre’l, s’ho ha passat d’allò més bé.

Tots a l’equip Reale Avintia Racing desitgem el millor en el futur per Hèctor i Loris, dos grans pilots, però sobretot dos grans persones. Us estarem animant a Moto2 i Superbike!

“En aquesta última cursa la tònica ha estat la mateixa que la de tota la temporada i encara que el resultat no ha estat bo, córrer davant de l’afició a València és quelcom impressionant. Trobaré a faltar a l’equip, però no m’ha sabut com un comiat o la fi d’alguna cosa, sinó com un canvi d’etapa. Vull donar les gràcies a l’equip: sobretot a Raúl (Romero), Bocha (Escobar) i la resta de components, que han aconseguit que en aquests cinc anys aconseguíssim grans coses. També he de donar les gràcies a tots els patrocinadors, però especialment a Avintia, perquè sempre han estat aquí recolzant-nos. Aquest any no ha estat el que desitjàvem i ha estat molt dur per a tots. Ara els nostres camins se separen però segur que ens retrobarem en el futur. ”

“Ha estat una cursa una mica complicada, però ha estat així per a totes les Ducati en general. He lluitat fins al final amb Héctor, com ha passat en gairebé tota la temporada i m’ha encantat, perquè aquest ha estat una mica l’esperit que hi havia a l’equip. Ha estat una cursa divertida, em va costar passar a Van Der Mark, però al final i després de tocar-nos diverses vegades, ho he aconseguit. M’he escapat i després he estat barallant amb Héctor unes quantes voltes. M’ha passat, li he tornat a passar una altra vegada en l’últim revolt, però accelerant m’ha guanyat. Li he deixat guanyar perquè corria a casa … Ara seriosament, és una mica trist perquè ens anem els dos pilots de l’equip, però sabem que l’any que tindrem opcions d’estar lluitant pel podi i això ens va a motivar bastant.”

El sol ha tornat a brillar avui al Circuit Ricardo Tormo i els pilots de MotoGP han gaudit d’unes condicions excel·lents en els últims entrenaments lliures i cronometrats de la temporada. Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, no han comptat amb la confiança necessària per fer una volta ràpida a la Q1 i demà sortiran 20o i 23o, respectivament.
La cursa de demà serà l’última de l’any i també l’última per a Barberá i Baz amb el Reale Avintia Racing. Per això tots dos pilots han treballat durant tot el dia a

millorar el ritme de carrera per intentar remuntar i tancar la seva etapa en MotoGP i amb l’equip de la millor manera possible. El valencià és molt optimista i ja en el passat li hem vist protagonizar grans remuntades, mentre que Baz té com a objectiu escalar posicions durant la cursa per sumar algun punt.


“No ha estat la millor classificació de l’any, però almenys som la primera Desmosedici GP16, estem davant de Bautista i Redding. Avui hem rodat com en els tests d’hivern, per la qual cosa no hem avançat res aquest any. No estic còmode amb la moto, però em consola saber que he donat tot de mi per millorar. Per a la carrera de demà tinc confiança, perquè ja sabia que amb aquesta moto no podria fer una volta ràpida, però el ritme de cursa no és dolent i podem fer un bon resultat “.


“Avui ha estat un dia igual de complicat que ahir; ja vam dir que aquí teníem problemes. Hem provat moltes coses, però amb aquests canvis, seguim estant en els mateixos temps. No hem aconseguit fer el pas endavant que pensàvem. L’única cosa important és que s’ha millorat una mica el ritme de carrera, però no sé si prou com per estar demà en els punts. Ja ho veurem.”

L’acció ha començat avui al Circuit Ricardo Tormo i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz han començat a treballar en la posada a punt de les seves Ducati per la cursa a 30 voltes del diumenge. Barberà, que a més corre a casa, ha millorat considerablement del matí a la tarda després de provar fins a tres configuracions diferents en la seva moto. L’espanyol ha acabat 18è en la combinada de temps, però a només unes dècimes del desè més ràpid. Demà espera poder donar un altre salt i millorar la seva posició a la graella.

Per Loris Baz del primer dia ha estat una mica més complicat. El Ricardo Tormo mai ha estat un circuit fàcil per a Ducati i Baz està patint per poder aconseguir una bona volta. Per això s’ha centrat en la posada a punt de carrera per aconseguir un bon ritme que li permeti ser competitiu en la carrera.

Les dues primeres sessions lliures s’han disputat sota un sol radiant i per demà les previsions són igual de bones.

“Ha estat un dia una mica estrany. La jornada no ha anat com esperàvem, però sí estem a prop, ja que en dues dècimes entraríem dins del top 10. Hem de millorar molt per a la cursa, i més en un cap de setmana tan especial com aquesta en la qual hem de fer-ho molt bé. Seguim provant coses, del matí al vespre hem tingut tres motos diferents. Sembla que hem trobat alguna cosa per millorar mig segon i així poder-nos classificar bé demà. Aquest cap de setmana hi ha moltes emocions , d’una banda estic trist perquè s’acaba l’era MotoGP, però de l’altra, aquest any ha estat la temporada més difícil de la meva carrera esportiva.”

“Aquí sempre ha estat complicat per a aquesta moto, ja ho sabem. Aquest matí no ha anat gens bé; hem provat una cosa que no funcionava, però en la tarda sembla que hem trobat el camí. No estem malament; ens trobem a un segon i quatre dècimes de Lorenzo, que ha fet el millor temps; Hèctor i Álvaro estan just davant. Aquest traçat no és bo per a aquesta moto. Demà intentarem buscar el millor ritme possible per al diumenge. A veure si en carrera, tenint bon ritme, podem fer millor resultat, ja que una volta ràpida és impossible.”