La pluja ha tornat a ser protagonista en els entrenaments cronometrats per al Gran Premi del Japó avui a Motegi. Tot i que ha caigut amb menys intensitat que durant el primer dia, els entrenaments lliures i classificatoris s’han disputat amb l’asfalt mullat. Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá, han treballat dur per millorar i tots dos ho han fet.

Loris Baz sortirà des de la cinquena línia de la graella juntament amb Maverick Viñales i Cal Crutchlow. El francès ha lluitat fins a l’últim moment per entrar a la Q2, però al final s’ha quedat fora per tan sols 18 mil·lèsimes de segon. Tot i així està molt més content que el primer dia i demà espera poder donar guerra a la cursa.

L’espanyol Héctor Barberá sortirà una línia més enrere i encara que segueix sense tenir molt bones sensacions en mullat, demà espera donar un altre pas en el warm-up per poder lluitar en carrera per un bon resultat.

“Fa ràbia quedar-se fora de la Q2 per tan poc, sobretot perquè he comès un parell d’errades en aquesta volta. Però si mirem el malament que havia anat el cap de setmana i que hem estat molt lluny de tenir bones sensacions i bon ritme , la posició en la graella no està tan malament. És estrany, perquè en aquestes condicions tant Héctor com jo sempre hem estat entre els deu més ràpids, però aquí no funciona res. Hem provat un munt de coses i res anava. Aquest matí m’he enfadat una mica, però en FP4 sembla que hem trobat el camí i ha anat millor. Les condicions a la Q1 no han estat les millors, perquè només faltaven per assecar-se un parell de corbes per sortir amb slicks, i en aquestes condicions els pneumàtics d’aigua s’escalfen molt. Demà veurem fins on podem arribar “.

“Està sent un cap de setmana complicat perquè en pluja sempre anem ràpid tant Loris com jo, però aquí ens està costant molt. Jo personalment tinc un problema i és que quan vaig a entrar al revolt la moto sembla que es va creuar de darrere i treure per orelles. Estem treballant per resoldre-ho i hem millorat bastant respecte a ahir. Hem carregat més pes a la part davantera de la moto i això em dóna més confiança, però demà el warm-up serà molt important per millorar el ritme de cursa. Sembla que demà la cursa serà en aigua, sortim a la sisena línia i davant tenim a un pilot com Viñales que segur que anirà cap amunt, així que l’objectiu serà sortir bé i donar el màxim”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá han acabat 20è i 21è el primer dia d’entrenaments lliures al circuit de Motegi. El primer dia la pluja ha fet acte de presència al traçat japonès i està previst que el mal temps continuï durant la resta del cap de setmana. Per tant era important aprofitar bé el primer dia per agafar confiança amb la moto i amb els pneumàtics Michelin d’aigua.

En el primer lliure del matí Héctor Barberá ha començat marcant el ritme, però després ha anat caient en la classificació al no poder millorar els seus registres. Just al contrari ha succeït amb Loris Baz, ja que el francès ha aconseguit millorar considerablement del matí a la tarda. Però quan ha canviat pneumàtics no ha aconseguit tenir les mateixes sensacions.

Demà els dos pilots de Reale Avintia sortiran a pista amb l’objectiu d’entrar en el top deu al FP3. Serà complicat, però tots dos confien a poder treure el millor de les seves Ducati en aquestes condicions tant complicades.

“Ha estat un primer dia complicat, perquè encara que ens agrada rodar en aquestes condicions de pluja, tot ha estat més difícil del normal. Aquest matí no ha anat malament al principi, però no hem trobat la direcció correcta amb la posada a punt. Després al FP2 he decidit sortir amb el pneumàtic d’aquest matí i m’he trobat força bé, tenia gairebé el mateix ritme que els altres amb goma nova. Però quan he parat per muntar un pneumàtic nou res ha funcionat igual. Hem de revisar bé la moto i revisar amb Michelin el pneumàtic perquè no tenia res de ‘grip’. Tampoc podia entrar a canviar perquè sabia que anem justos de pneumàtics per a tot el cap de setmana. Demà tractarem d’entrar a la Q2, no tenim el mateix ‘feeling ‘que a Misano, però lluitarem “.

“El primer dia ha estat força difícil. Al matí les sensacions no han estat dolentes, però hem aguantat tota la sessió amb el mateix pneumàtic fins al final. Aquesta tarda hem decidit fer la moto més dura per veure si millorava encara més el ‘ feeling ‘però el resultat ha estat molt pitjor. Anava més rígid damunt de la moto i em costava molt fer-la girar. He volgut fer-la una mica més tova amb la precàrrega, però no ha estat millor. Demà tornarem a la posada a punt base i tractarem de lluitar per un bon lloc a la graella per al diumenge. El millor és que donen pluja per tot el cap de setmana i podrem treballar més en la moto per a la carrer”.

L’equip Reale Avintia Racing hi ha s ́ha posat de camí a Motegi per disputar la 15a prova del Campionat del Món de MotoGP i la primera de tres carreres consecutives que tindran lloc al Japó, Austràlia i Malàisia.

Héctor Barberá i Loris Baz afronten el final del campionat amb molta il·lusió i amb el ferm objectiu d’aconseguir un bon resultat amb el qual acomiadar-se de la categoria de MotoGP i del Reale Avintia Racing. Motegi serà la seva primera oportunitat i tots dos confien a poder treure partit de la gran potència del motor V4 de les seves Ducati Desmosedici GP.

La climatologia tornarà a ser clau, amb pluges previstes per al cap de setmana al circuit japonès. Encara que això pot venir bé a Barberá i Baz, que han demostrat en més d’una ocasió la seva habilitat per anar de pressa en condicions de mullat.

“A Aragó no van anar bé les coses, però començament la gira asiàtica amb moltes ganes i molt motivat. Només em queden quatre carreres en MotoGP i vull gaudir-les al màxim, però per això hem de treballar bé amb la moto per treure-li tot el potencial. Crec que en tenir clar que l’any que ve seré a Moto2, aquestes últimes carreres amb el meu equip poden anar millor, perquè ja no tinc la pressió de fer-ho bé, si o si. Motegi és un circuit que sempre se m’ha donat bé i compta amb moltes acceleracions fortes, que són el punt fort de la nostra moto. Estic desitjant començar”.

“Han estat tres setmanes en què he estat tranquil, però alhora he estat treballant per buscar les millors opcions per a l’any que ve en Superbike. Però ara toca centrar-se en el que queda de campionat a MotoGP començant per aquestes tres carreres consecutives que tenim al Japó, Austràlia i Malàisia. El meu objectiu és millorar tot el que puguem per tornar a puntuar, cosa que no hem aconseguit en les dues últimes carreres. Motegi crec que és un circuit que ens pot anar força bé per les característiques de la nostra moto. Veurem com està el temps però arribo amb confiança a poder fer-ho bé”.

Tot i sortir des de les últimes línies de la graella els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, esperaven poder fer una bona carrera, remuntar i sortir d’Aragó amb més punts en el seu caseller. Però amb el primer dia d’entrenaments perdut per la pluja i sense gaire temps per treballar en la posada a punt de les seves Ducati Desmosedici, la cursa ha estat complicada.
L’espanyol Héctor Barberá tenia bones sensacions abans de la cursa després d’acabar setè en el warm-up aquest matí, però s’ha quedat enrere en les primeres voltes de la cursa per reservar els pneumàtics i al final ha pecat de conservador. Quan ha començat a agafar ritme ja era tard i finalment ha acabat 18è.
Loris Baz ha realitzat una gran sortida des de la sisena línia de la graella, però quant ha començat a perdre rendiment en el seu pneumàtic del darrere també ha anat perdent posicions. Al final ha aconseguit batre a Sam Lowes en l’última volta, però ha acabat 21è.
El Campionat del Món de MotoGP es pren ara un respir per tornar en tres setmanes al circuit de Motegi, la primera de les tres curses consecutives al Japó, Austràlia i Malàisia.


“Ha estat un cursa particular pel desgast dels pneumàtics. Al principi he estat una mica conservador; pensava que anava a passar com a Barcelona en què veient els ritmes,en que la gent surt molt fort al principi i després va, fins i tot dos segons més lents en les últimes voltes. He anat conservant molt els pneumàtics al principi i m’he adonat que els altres també, però després no baixaven el ritme. Segueixo mantenint els mateixos problemes; quan accelero tinc les mateixes vibracions, que no em deixen anar al límit. Em quedo amb que a partir de la quarta volta fins al final, he estat bastant ràpid. Espero que al Japó els pneumàtics afavoreixin a les Ducati “.


“Ha estat una cursa molt dura i complicada, tot el que hem provat aquests dies no ha servit perquè les coses milloressin. El problemes han estat sempre els mateixos, perdia molt ‘grip’. He fet una bona sortida i estava en el grup de Pol (Espargaró); he intentat seguir-lo però ha estat impossible. He anat perdent llocs i a més, aguantant a la moto, que no era fàcil. És una pena perquè volia puntuar; queden poques carreres aquí i vull aprofitar-les. Avui ha estat un desastre, des del principi fins al final. A veure si al Japó la moto respón millor; esperem poder avançar i fer alguna cosa bona i així, poder gaudir.”

Després de disputar els dos entrenaments lliures de divendres amb la pista mullada, avui els pilots de MotoGP han sortit a per totes des de la primera volta de la primera sessió. El sempre important FP3 aquesta vegada ha estat crucial i, encara que els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, ho han donat tot per passar el tall i ficar-se directament a la Q2, no ha

pogut ser.
La nota positiva del dia és que el ritme d’Héctor Barberá al FP4 no ha estat dolent i l’espanyol confia a poder remuntar a la cursa a 23 voltes de demà, tot i sortir 19è a la graella. A més, comptarà amb el suport de la millor afició del món, el que sempre és una motivació extra.
Loris Baz ha estat més ràpid a una volta i demà sortirà 17è des de la sisena línia, però al contrari que el seu company d’equip té feina pendent en el warm-up per intentar millorar les seves sensacions i el seu ritme de carrera.


“Avui ha estat un dia complicat. Ahir vaig dir que havia de tenir una bona base des del principi i no la tenim. La moto no ha anat bé durant tot el dia; hem intentat fer diversos canvis però no ha millorat molt. Perdem temps a moltes parts, encara que la meva volta ràpida no ha estat dolenta en comparació a les altres. Cal seguir provant coses demàma per poder millorar el ‘grip’ del darrere, disminuir el moviment de la moto i aconseguir millor ‘feeling’. Hem de veure què podem fer demà durant el warm-up i a veure si ens podem ficar entre els deu primers “.


“El dia no ha sortit com nosaltres esperem, com ve succeint al llarg de tota aquesta temporada. En el moment d’accelerar apareixen les vibracions al tren davanter, que no hi ha manera de solucionar i jo no em puc habituar elles. Com no estic còmode amb la moto, això fa que freni més del normal. És una llàstima perquè en les carreres de casa tots volem donar molt més. Encara que l’any que ve no continuï a l’equip, ni en la mateixa categoria, vull acabar donant alguna satisfacció al Reale Avintia Racing. M’agradaria acabar amb un bon gust de boca per l’equip, els patrocinadors i per mi. Espero estar demà dins el top deu, que seria un gran pas per agafar confiança i anar-nos a la gira amb força”.

El primer dia d’entrenaments lliures per al Gran Premi d’Aragó ha estat deslluït a causa de la pluja, però sobretot, perquè tot i que ha plogut, no ha estat suficient per poder treure el màxim potencial als pneumàtics d’aigua. Amb la pista assecant-se ràpidament la temperatura de les gomes ha pujat molt i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá, han acabat molt enrere.

Però amb previsions de sec per a la resta del cap de setmana avui no era un dia per prendre riscos innecessaris. Demà sí que Héctor i Loris hauran de sortir al màxim en el FP3 per buscar un temps que els doni el passi directe a la Q2. I si no ho aconsegueixen, tindran una nova oportunitat a la Q1 per millorar els seus temps i buscar la millor posició a la graella de sortida per a la cursa de diumenge.

“Ha estat un dia estrany, perquè no semblava que anés a ploure, però just cinc minuts abans de començar les dues sessions ha començat a ploure. Al matí no hem donat moltes voltes i encara que a la tarda hem rodat una mica més, la sensacions no han estat tan bones com a Misano. A més quan s’ha anat assecant la pista els pneumàtics s’han sobreescalfat i no he aconseguit anar ràpid. Però la veritat és que com sabíem que demà i diumenge serà sec, tampoc he arriscat molt, només he donat voltes per tenir informació per a les carreres que falten per acabar l’any. Demà només hi haurà una sessió per entrar a la Q2, i tractaré amb totes les meves forces de aconseguir-ho. El FP3 serà com un ‘qualifying’, però veurem com va la moto matí i fins on podem arribar “.

“Avui ha estat un dia complicat perquè normalment a Aragó anem bé, però no hem donat ‘peu amb bola’. La pista no ha estat mullada del tot i la nostra moto va millor quan hi ha aigua en ella. Jo faig servir un basculant molt fort i faig molts canvis a la moto, amb una pista pràcticament seca i amb molt ‘grip’, el que hem fet ha estat totalment negatiu. El dia d’avui ha estat per a provar coses i trobar la línia per a les pròximes carreres en aigua. Demà les previsions són de sec i veurem què passa; en aquesta categoria mai deixes d’aprendre. En les curses d’Espanya estem al límit i és on millor ho volem fer. Vull acabar aquestes últimes carreres amb l’equip fent bons resultats “.

L’equip Reale Avintia Racing té el plaer d’anunciar l’acord de dos anys assolit amb Xavier Simeón, pel quin, el pilot belga de 28 anys debutarà en la categoria de MotoGP el 2018 amb Ducati.

Xavi Siméon va debutar al Campionat del Món l’any 2010 coincidint amb l’estrena de la categoria de Moto2, i ho va fer recentment coronat campió del Campionat Mundial FIM Superstock 1000 amb Ducati, títol que va sumar a l’aconseguit el 2006 a Europeu de Superstock 600. A la temporada 2013 va aconseguir el seu primer podi a Le Mans, el primer d’un pilot belga des de l’últim de Didier de Radiguès el 1990. Dos anys més tard va arribar la seva primera victòria en el Campionat del Món de Moto2 al Gran Premi d’Alemanya convertint-se en el tercer pilot belga en aconseguir-ho després de Didier de Radiguès i Julien Vanzeebroeck.

En 2018, amb l’equip Reale Avintia Racing, Siméon tornarà a marcar una altra fita en la història del motociclisme de Bèlgica en ser el primer després de De Radiguès en la categoria reina i, l’únic en MotoGP.

“És una oportunitat fantàstica i he estat treballant dur per aconseguir-la durant molts anys. Estic molt content de poder fer realitat aquest somni que porto perseguint des que era nen. Dia rere dia, he fet tot el que ha estat en la meva mà per arribar. Els meus esforços, combinats amb els de Freddy Tacheny i l’equip de Zelos, han acabat donant els seus fruits i per això vull donar-los a tots les gràcies. Vaig guanyar el meu títol en Superstock amb Ducati i estic encantat de tornar a retrobar-me amb la marca de Bolonya en el Reale Avintia Racing. Estic desitjant descobrir la Ducati. Un cop més m’agradaria donar les gràcies als meus patrocinadors i als meus fans per haver cregut en mi i per tot el suport que em donen per a aquest nou repte. ”

“Estic molt content d’anunciar l’arribada de Xavi Simeón al nostre equip. És un pilot molt treballador i que ha guanyat a Moto2, una categoria molt complicada i en la qual hi ha moltíssima igualtat. Després de diverses temporades en la categoria intermitja arribarà a MotoGP molt motivat i amb ganes d’aprendre. Crec que farà molt bona parella amb Tito Rabat qui, en el seu tercer any en la categoria reina, serà el referent de l’equip. Però la temporada 2017 encara no ha acabat i confio en poder celebrar un bon resultat en les carreres que falten amb Héctor Barberá i Loris Baz, dos grans pilots que han fet créixer l’equip en les últimes temporades i als que desitjo el millor per als pròxims anys.”

“Vaig fundar Zelos fa cinc anys amb una ambició: unir tots els esforços per assegurar-me que els atletes belgues arribessin al màxim nivell de les seves disciplines. Durant 17 anys hem estat sense un pilot belga en la categoria de MotoGP, ¡i d’això ja feia molt de temps! per això avui, estic especialment orgullós de i em commou aquest procés. El nostre país té el potencial per brillar quan compta amb els mitjans necessaris. No ha estat gens fàcil però hem trobat i convençut als nostres socis per unir-se a aquesta aventura. Amb ells, aquesta oportunitat s’ha fet realitat. Vull donar les gràcies a tots i cada un d’ells i en particular a Raúl Romero, CEO del Reale Avintia Racing. Estic encantat amb aquest acord de 2 anys. Xavier compta amb la nostra plena confiança per afrontar aquest magnífic repte. Ell és la punta de llança del camí que hem creat a Bèlgica.”

L’equip Reale Avintia Racing ja està camí d’Alcañiz per disputar el Gran Premi d’Aragó aquest cap de setmana. El espectacular circuit de MotorLand Aragón serà el escenari de la prova del XIV Campionat del Món de MotoGP.

Els pilots de Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, viatgen a Alcañiz amb moltes ganes i disposats a oblidar el passat Gran Premi de San Marino, on tots dos es van quedar sense opcions després de caure en la carrera, però a Aragó esperen treballar dur des del moment primer dia per aconseguir un bon resultat a casa de l’equip el diumenge.
Inaugurat el 2009, MotorLand Aragón acull el seu primer GP un any més tard i, des de llavors, és una de les cites habituals del calendari. El seu traçat de 5.344 metres va ser dissenyat per l’alemany Hermann Tilke i és un dels més tècnics del calendari, encara que també és un dels preferits dels pilots.

El Gran Premi d’Aragó serà la darrera cita a Europa abans que el campionat s’embarqui en el seu tradicional triplet en què passarà per Japó, Austràlia i Malàisia, abans de tornar a València per finalitzar la temporada.

“El circuit d’Aragó és especial, és diferent del resto de circuits que els que anem a Espanya i el traçat és bastant tècnic, però va bé per a la Ducati. Serà la tercera carrera a casa i com sempre serà bonic correr davant la nostra afició. En Misano no van tenir sort en la carrera i no vam poder acabar per una caiguda, però nosaltres seguirem donant el màxim des del divendres per aconseguir un bon resultat. Serà important fer-ho per començar a fer més força la gira asiàtica “.

“En Misano ho vaig intentar tot i no vaig voler conformar-me amb acabar cinquè o sisè, perquè amb el ritme que tenia a l’escalfament es va voler provar tot i no va poder ser. A veure com va a Aragó on l’objectiu serà una vegada més entrar el dissabte a la Q2 i lluitar el diumenge per estar entre els deu primers o, si més no, en els punts. Si seguim treballant tan bé com en cada carrera, crec que és quelcom molt factible. No sembla que vagin a ploure, així que haurem de utilitzar be el cap per assegurar un bon resultat “.

Quan el dia ha començat amb pluja i després de la gran demostració de Loris Baz en el warm-up del matí, les expectatives de fer una bona carrera eren molt altes per a l’equip Reale Avintia Racing en el Gran Premi de San Marino. Héctor Barberá havia acabat més enrere en la sessió matinal de 20 minuts en mullat, però les seves sensacions havien estat molt bones i tenia confiança en poder lluitar pel top deu.
La sortida des de la cinquena línia de la graella ha estat molt bona i els dos pilots han guanyat posicions amb Barberá onzè i Baz 13è en el primer pas per meta. Després el francès ha passat a l’atac i ha seguit remuntant per arribar a rodar cinquè, però en la seva lluita amb Jack Miller i quan ja tenien a l’abast a Maverick Viñales, ha perdut la roda davantera frenant i s’ha anat a terra en la desena volta . Baz s’ha aixecat i ha seguit lluitant fins al final per sumar algun punt. A poc a poc ho ha anat aconseguint, però amb l’amortidor de direcció partit i forçant per arribar fins Álvaro Bautista, s’ha tornat a caure. De nou s’aixecat i finalment ha creuat la meta el16o.

Héctor Barberá tampoc ha tingut sort avui a Misano. El pilot espanyol ha arribat a col·locar-se setè i tenia opcions de lluitar amb Pirro, Miller i Viñales per la quarta posició. Però en la volta 12 ha patit una caiguda i no ha pogut continuar.

El Campionat del Món de MotoGP tornarà a dues setmanes a Espanya amb motiu del Gran Premi d’Aragó, on els pilots de l’equip Reale Avintia Racing esperen aconseguir un bon resultat.

“Des de la primera volta he vist que no tenia el mateix feeling amb la roda del darrere que al matí. Però la roda del davant em donava molta confiança i he tirat fort per remuntar posicions. Hi ha carreres de cap i de cor, i aquesta era una carrera per arriscar. Ho he posat tot per intentar el més amunt possible i cada vegada veia el grup de cap més a prop. Anava amb Jack (Miller) que tenia bon ritme i volia arribar fins Maverick, però en una frenada s’ha tancat la direcció i no he pogut evitar la caiguda. Després quan he tornat a sortir i e tornat a agafar ritme i veia possible sumar algun punt, però de nou m’ha caigut quan tenia molt a prop d’Álvaro (Bautista). Ara cal passar pàgina i pensar en Aragó on farem la cursa amb el cap”.

“Ha estat una llàstima la caiguda perquè avui podríem haver aconseguit un bon resultat. Però cal quedar-se amb la part positiva del cap de setmana i això ha estat que sortíem una mica millor del que és habitual i en la carrera estàvem davant. Les condicions eren molt complicades i havia de intentar-ho. Estava veient cada vegada més a prop de Viñales i Miller, potser he forçat més del compte i he caigut. He sortit volant i el millor de tot és que no m’he fet mal i que la propera cursa és a Aragó.”

Héctor Barberá i Loris Baz sortiran demà al Gran Premi de San Marino des de la cinquena línia de la graella després de classificar-se 13è i 15è en els entrenaments cronometrats disputats avui al circuit de Misano Marco Simoncelli.
L’espanyol ha patit una forta caiguda durant el FP4 i ha sortit als cronometrats

amb la seva segona moto. En el seu primer atac al crono s’ha quedat a prop i en el segon només li ha faltat una dècima de segon per passar el tall a la Q2. El seu company al Reale Avintia, Loris Baz, ha acabat a només 26 mil·lèsimes de segon de Barberà i sortirà dos llocs més enrere en la mateixa línia.

Els pilots de MotoGP han gaudit d’un altre dia de sol i calor al circuit de Misano, però demà les previsions són de pluja per a la carrera. Si es compleixen, Barberá i Baz esperen poder lluitar per acabar entre els deu primers i, si finalment la carrera és en sec, l’objectiu serà sumar punts per al campionat.

“Hem estat a prop però ens ha faltat una mica per poder entrar a la Q2 i hem acabat en la posició 12 + 1. Al FP4 he patit una caiguda en un punt on porto perdent una mica aquest cap de setmana, he intentat fer la corba d’una altra manera, m’he pujat una mica al piano i he caigut. De totes maneres no hem sortir malament, segueixo arrossegant els mateixos problemes de tot l’any i quan freno entrant al revolt tinc molt ‘chattering’. Demà espero fer una bona carrera i el meu objectiu si no plou és estar entre els deu primers. I si com tot apunta plou, podrem aspirar a alguna cosa més “.

“A la Q1 esperava poder estar més amunt, però al meu segon atac no he trobat cap roda i al final ens hem quedat bastant a prop. Però en general el dia ha anat bastant bé i crec que tenim bon ritme per a la carrera. A les ràpides ens costa moltíssim perquè aquesta moto estava dissenyada per anar amb ales i en les ràpides no hi ha cap suport de la roda davantera. He salvat diverses caigudes en aquest punt i la veritat és que fa por en un lloc on vas gairebé a 300 km / h. Veurem si demà plou i fins on podem arribar “.