Els pilots de Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá han acabat el primer dia d’entrenaments a Misano 14è i 15è, respectivament.
El dia ha començat amb el circuit encara humit en algunes zones després de la forta pluja caiguda durant la nit i en la primera sessió de 45 minuts Barberá ha acabat onzè i Baz 20º.

A la tarda amb el sol brillant i la pista en perfectes condicions, tots dos han sortit a l’atac i han millorat considerablement els seus temps. El problema és que no només ells ho han fet sinó que gairebé tota la graella ha rodat més ràpid. La classificació està súper atapeïda amb els 15 primers en menys d’un segon.

Demà tant Baz com Barberá esperen poder donar un pas més i tractar de ficar-se en el ‘top 10’ per aconseguir passar directament a la Q2 i aconseguir una bona posició a la graella per a la cursa a 28 voltes del diumenge.

“Al matí ha estat complicat, no em sentia a gust amb la moto i tampoc la pista estava perfecta. A la tarda hem millorat bastant, però seguim tenint els mateixos problemes de sempre amb la moto, no gira molt bé i em perjudica quan faig diverses voltes seguides. Així no és possible mantenir un ritme ràpid perquè no aconsegueixo mantenir la traçada justa per anar més de pressa sense desgastar molt els pneumàtics. La tornada no ha estat dolenta, si el temps hagués estat ideal hauria arribat entre els deu més ràpids, però encara em falta confiança. A veure si ho aconseguim demà”.

“Ha estat un dia força positiu en el qual hem pogut treure moltes conclusions i idees per poder millorar. Està tot molt parell i la prova és que estic 15è a només nou dècimes del primer. Però he comès alguna errada en la meva millor volta i per això crec que encara tenim un petit marge de millora. Demà provarem una cosa en l’altra moto que penso que ens pot ajudar en aquesta pista i a veure fins on podem arribar. Avui he gaudit pilotant, estem a prop i crec que demà tenim moltes possibilitats de passar a la Q2. Tinc ganes de fer-ho bé i estic molt motivat”.

Reale Avintia Racing té el plaer d’anunciar l’acord assolit amb Tito Rabat, pel qual el pilot espanyol s’unirà a l’equip en 2018. L’ex campió del món de Moto2 torna un cop més a l’equip amb el qual va debutar en el Campionat del Món i comptarà amb una Ducati Desmosedici GP17 al seu box, amb la qual espera aconseguir grans resultats en la categoria reina.

Tito Rabat va disputar la seva primera carrera al Mundial a València 2005 i ho va fer amb l’estructura que dirigeix Raúl Romero. El 2006 es va assegurar un lloc fix en el campionat passant un any després a l’equip Repsol amb el qual va disputar dues temporades, per després tornar a l’equip Blusens BQR per disputar dos anys a 125cc. En el seu retorn Rabat va aconseguir dos podis en el “vuitè de litre” a la temporada 2010 i un any després es va estrenar amb el seu equip en la categoria de Moto2.

El seu bon fer sobre la FTR de l’equip Blusens-STX, amb resultats com el podi a Indianapolis, el van portar a signar amb l’estructura de Sito Pons per a la següent temporada. En el seu segon any amb Pons i Kalex va aconseguir la seva primera victòria en el campionat i aquest any va sumar set podis i tres victòries al seu palmarès. En 2014 va canviar una altra vegada d’equip i amb Marc VDS va realitzar un any gairebé perfecte en què va aconseguir fer-se amb el títol de Moto2 després d’aconseguir set victòries i un total de 14 podis. Va ser una temporada molt disputada en què els seus majors rivals van ser el seu company d’equip Mika Kallio i Maverick Viñales. El 2015 va defensar el número u en Moto2, però encara que va guanyar diverses carreres i va sumar diversos podis, va acabar la temporada tercer.

Rabat va pujar a MotoGP en 2016 amb Marc VDS i Honda. La seva adaptació a la categoria reina no ha estat fàcil, però a poc a poc ha anat millorant per sumar punts regularment en cada carrera. En 2018 tornarà a casa i comptarà amb tot el suport de l’equip Reale Avintia Racing i Ducati per fer un salt de qualitat que li permeti acostar-se encara més als pilots de cap.

“Estic molt content per haver signat amb l’equip Reale Avintia Racing per pilotar una Ducati a 2018. Després de dos anys amb Honda crec que hem fet una bona feina, però és el moment de fer un canvi de aires. Ara tinc una nova oportunitat de demostrar que puc ser un pilot competitiu en MotoGP en un equip que conec des de petit i amb una moto que s’ajusta millor al meu físic i al meu estil de pilotatge. És una oportunitat que no vui desaprofitar i lluitaré perquè surti bé si o si. Moltes gràcies a Ducati i l’equip Reale Avintia Racing per confiar en mi”.

“Per a mi Tito és com si fos un fill. Va debutar amb mi en velocitat al Campionat d’Espanya i després al Mundial. En la seva carrera ha passat per diferents equips però sempre torna a casa. Aquesta serà la tercera vegada, ja ho va fer en 125cc, a Moto2 i ara en MotoGP i, estic convençut, que a la tercera va la vençuda i l’any que ve junts aconseguirem grans resultats amb el suport de Ducati. Tito és un treballador nat i aquest va ser el seu secret per convertir-se en campió del món. L’any que ve tindrà una Desmosedici GP17, una moto amb la qual Dovizioso lidera el campionat i que s’està mostrant molt competitiva.”

El Campeonato del Mundo de MotoGP vuelve a la acción este fin de semana en el Misano World Circuit Marco Simoncelli. El Gran Premio de San Marino será la cita “12+1” de la temporada y los pilotos de Reale Avintia Racing, Héctor Barberá y Loris Baz llegan con la motivación muy alta para luchar por entrar en el top diez en la carrera a 28 vueltas del domingo.

Héctor Barberá y Loris Baz confían en poder hacer un buen papel este fin de semana, porque aunque el circuito tradicionalmente no ha sido el mejor para Ducati, y desde la victoria de Casey Stoner en 2007, la marca italiana no ha vuelto a ganar en Misano, ambos creen que todo dependerá de la cómo trabajen los neumáticos en el trazado de 4.226 metros.

“En esta carrera espero conseguir mi mejor resultado y volver a pelear por estar en el top diez. Aunque no es el mejor circuito para Ducati, Misano es una pista que a mí se me da muy bien. Pero habrá que esperar a ver cómo van las cosas desde el viernes porque este año estamos viendo que los Michelin son una incógnita y en circuito en los que piensas que irá bien una moto, al final va bien otra. Así que espero que la Ducati funcione y se adapte bien a la pista y a los neumáticos para poder ir rápido desde el primer día”.

“He estado un poco resfriado estos días, pero ya me siento mejor y tengo muchas ganas de llegar a Misano. No será un circuito fácil para nuestra moto, pero aun así creo que nos puede ir mejor que en Silverstone. Llevo decidido a trabajar duro desde el viernes para poner la moto a punto y tratar de mejorar cada día para llegar preparado a la carrera. Siempre es especial correr en Misano, el ambiente es fantástico y está lleno de público. Aunque desafortunadamente Valentino no estará este año en la pista, creo que el circuito volverá a llenarse de gente para disfrutar de un gran fin de semana”.

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing Héctor Barberá i Loris Baz han sortit del Gran Premi de la Gran Bretanya amb punts en el seu caseller. Barberá i Baz sortien 16è i 21è a la graella després d’uns entrenaments bastant complicat, el resultat final ha estat positiu i un premi per al treball dur de tot l’equip.
Héctor Barberá ha tingut un problema en la sortida amb el qual ha perdut moltes posicions, però després ha pogut mantenir un ritme constant durant tota la carrera que li ha permès aconseguir al seu company d’equip i superar-lo en l’última volta per sumar dos punts.

Loris Baz ha arriscat en triar el pneumàtic del darrere tou per a la carrera. En les primeres voltes li ha donat avantatge, però al final, amb l’augment de temperatura a pista, ha acabat la carrera sense ‘grip’ i li ha costat diverses posicions. Tot i així ha acabat sumant un punt en un cap de setmana complicat.

“La cursa ha estat de menys a més. A la sortida quan he ficat la primera se m’ha mogut una mica la moto i per no fer un ‘jump start’ he frenat i ha tornat a sortir. Però he perdut moltes posicions i m’he quedat gairebé l’últim. Després he passat tot el temps remuntant, tenia bon ritme però he perdut molt de temps intentant avançar a Smith i a Miller. És una pena el que ha passat a la sortida perquè la moto avui anava molt bé i crec que podria haver acabat entre els deu primers. Ara cal intentar treballar amb aquesta posada a punt perquè està clar que és la que millor em funciona. A Misano espere fer un altre pas més.”

“Ha estat una cursa difícil encara que al final he acabat millor del que s’esperava. Ha estat un risc sortir amb el pneumàtic tou, però era el pneumàtic que millors sensacions em transmetia i m’ha permès atacar per remuntar en les primeres voltes. Després he intentat acabar la carrera el més amunt possible, però no he pogut aguantar la posició fins al final perquè patinava moltíssim en les corbes de dretes. Quan m’ha passat Abraham he intentat aguantar amb ell forçant allà on podia, però en les dues últimes voltes el pneumàtic estava fos. Al final ha arribat el Héctor que tenia més ritme i no he pogut fer res. Hem sumat un punt, que després de com ha anat el cap de setmana no està malament. Esperem tornar a estar al nostre millor nivell a Misano.”

El segon dia d’entrenaments lliures i cronometrats no ha anat massa bé per als pilots de l’equip Reale Avintia Racing. Al matí la pista no estava en les millors condicions després de la pluja caiguda a primera hora del matí i no han aconseguit millorar els seus temps per passar directament a la Q2. Al FP4 les condicions han millorat bastant i també a la Q1, on tots dos han aconseguit millorar els seus temps d’ahir. Però no ha estat suficient i demà Héctor Barberá sortirà 16º i Loris Baz ho farà des de la 21ª posició de la graella, després d’acabar sisè i onzè a la Q1 disputada avui a Silverstone.

Però encara que la posició no és la ideal, tots dos confien en poder remuntar durant les 20 voltes del Gran Premi de la Gran Bretanya per intentar sumar alguns punts per al campionat.

“Com ja vam poder comprovar ahir em trobo molt millor amb la posada a punt que portàvem a Barcelona. Potser la moto funcioni millor amb la qual havíem usat en les últimes carreres, però requereix un estil de pilotatge que a mi no em funciona. Ara tinc el límit una mica més alt i s’ha notat des del primer moment. el més positiu és que estem a tres dècimes d’Álvaro (Bautista), que és la referència amb aquesta moto i qui està anant més ràpid, i també és positiu que Redding ha rodat més lent. Es cert que ell sortirà més amunt perquè ha entrat directe a la Q2, però això és el que passa quan et quedes fora. En general estic satisfet i crec que el ritme que tinc per la carrera és bastant bo, així que demà toca sortir bé i després veurem fins on podem arribar. ”

“Avui ha estat un dia molt complicat. Aquest matí la pista no estava perfecta, però tampoc ha anat malament. Però després el FP4 i els cronometrats han anat fatal. Hem hagut de fer-ho gairebé tot amb la mateixa moto per mantenir el quilometratge dels motors i amb una sola moto no hem pogut provar bé el que necessitàvem. Les proves que hem fet no han anat bé, però al haver d’entrar i sortir amb la mateixa moto hem perdut molt temps al box. En els cronometrats he provat una altra cosa que ens quedava del FP4 que no ha anat bé, però després he sortit amb l’altra moto i m’he trobat molt còmode. Crec que podria haver fet dues voltes molt bones, però he tingut un problema amb els frens i no ha pogut ser . Hem sortir molt enrere, així que a veure com va demà, perquè tenim bon ritme i crec que podrem remuntar. “

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, han completat el primer dia d’entrenaments lliures per al Gran Premi de la Gran Bretanya avui a Silverstone. El clima, que sempre és un problema a Anglaterra, ha estat perfecte i les dues sessions de 45 minuts s’han disputat sota un sol radiant.

Loris Baz ha treballat per millorar les seves sensacions amb la moto del matí a la tarda i ha acabat el dia 15º. El pilot francès del Reale Avintia Racing està convençut de poder fer un altre pas demà per lluitar per entrar a la Q2, cosa que ha aconseguit en les dues últimes carreres.

Per Héctor Barberá el primer dia a Silverstone ha estat més complicat. L’espanyol ha tingut problemes al matí per aconseguir un bon temps i al costat del seu equip ha decidit fer un pas enrere i tornar a provar la posada a punt que va utilitzar a Barcelona. Els resultats han estat immediats i ha aconseguit millorar els seus temps, però no prou. Demà intentarà seguir amb la seva línia de millora per aconseguir la millor posició a la graella per a la cursa de diumenge.

“Silverstone és un circuit en el qual m’encanta rodar, però alhora és una pista molt complicada perquè té molts sots i per anar de pressa has de sentir-te bé sobre la moto. Aquest matí ha estat una mica difícil, però hem millorat bastant en el segon lliure i ens ha faltat poc per poder estar entre els deu primers. Per ser un circuit tan llarg està tot molt ajustat i estem a només 3 dècimes del ‘Top 10’. A veure si aconseguim millorar la moto una mica més, però serà complicat perquè hi ha revolts llargs i aquest és un gran problema que de moment tenim. Nosaltres sortirem amb l’objectiu d’entrar de nou a la Q2, ja veurem què passa.”

“Ha estat un dia força complicat perquè, a més que la pista sempre em sol costar una mica, aquest matí hem sortit amb els mateixos reglatges de les últimes carreres en què buscàvem que la posada a punt m’ajudés a canviar el meu estil de pilotatge . Però han passat dues carreres i és molt complicat canviar tot en mitja hora. Per això aquesta tarda hem tornat enrere i hem fet servir els reglatges que vaig portar a Barcelona on em vaig trobar còmode sobre la moto. Efectivament han funcionat bé i he aconseguit millorar els temps, les sensacions han millorat i tot ha anat rodat, però no hem tingut molt de temps. Estic convençut que demà podrem anar més ràpid i que en aquesta cursa podrem aspirar a un millor resultat.”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, arriben aquest cap de setmana al llegendari circuit de Silverstone per disputar una nova prova del Campionat del Món de MotoGP.

Barberá i Baz arriben al Gran Premi de Gran Bretanya disposats a lluitar per estar entre els deu primers el diumenge, cosa que el pilot del Reale Avintia Racing ha aconseguit en la seva última carrera a Àustria fa un parell de setmanes. Barberá segueix buscant la manera d’obtenir tot el potencial de la seva Ducati Desmosedici GP16 i encara que en Spielberg va tenir espurnas de qualitat, el diumenge no va aconseguir el resultat desitjat.

Per a Baz els records de Silverstone de l’any passat no són molt bons, el francès va patir una forta caiguda en la primera volta, però també guarda bons records del passat i es veu encara més capaç de lluitar pel ‘Top 10’ en la carrera a 20 voltas del diumenge.

Com sempre a Silverstone hauríem d’estar pendents del temps, perquè malgrat estar a ple agost, la pluja és sempre habitual en el Gran Premi de Gran Bretanya.

“Arribo a Silverstone amb la mentalitat d’aconseguir un bon resultat. Cada carrera és una oportunitat i ara tinc que aprofitar-ho més que mai. L’equip té ganes de fer-ho molt bé i m’està recolzant, però de moment no hem aconseguit els resultats dels que portem treballant des que va començar la temporada. Aquesta pista s’adapta al meu estil i crec que també pot anar bé per a la meva Ducati, així que anem per totes “.

“Silverstone m’encanta, però la meva relació amb el circuit és una mica d’amor i odio. Tinc molt bons records de l’inici de la meva carrera i també de l’època de Superbike, perquè vaig aconseguir guanyar dues vegades. Però en MotoGP no m’ha anat tant bé. El primer any teníem alguns problemes i el any passat vaig tenir una caiguda molt lletja. El positiu és que arribem en un moment bo per a nosaltres, hem estat forts en les darreres carreres, la moto va bé i intentarem gaudir, en un circuit que m’agrada Molt. L’objectiu una vegada més serà acabar en el ‘Top 10’, encara que és un circuit molt diferent d’Àustria i tindrem que treballar per fer que la moto giri millor “.

El pilot de l’equip Reale Avintia Racing Loris Baz ha acabat novè en el Gran Premi d’Àustria disputat avui a l’espectacular circuit de Spielberg. El pilot francès de 24 anys sortia des de les quarta línia de la graella després d’entrar ahir dissabte a la Q2 i aconseguir el dotzè millor registre en els cronometrats. Després de la sortida ha guanyat tres posicions i després de barallar amb Andrea Iannone, s’ha col·locat vuitè en la quarta volta. Baz ha liderat el segon grup durant tota la carrera, però a falta de nou voltes per al final no ha pogut contenir els atacs d’Álvaro Bautista i ha acabat novè.

Per el seu company al Reale Avintia, Héctor Barberá, la cursa s’ha complicat després de baixar el rendiment dels pneumàtics en les primeres voltes. L’espanyol sortia a la cinquena línia, dos llocs per darrere de Baz, i ha fet una bona arrencada, però després de tocar-se amb Pol Espargaró a la recta ha baixat fins a les últimes posicions. En les primeres sis voltes ha remuntat que fins a col·locar-14º per darrere de Jack Miller. Després ha lliurat una bona creuada amb l’australià i amb Scott Redding, encara que amb poca adherència des de les primeres voltes, no ha pogut mantenir el ritme i ha atravessat la meta 17º.

“Estic molt content perquè ha estat una cursa molt bona. Era complicat triar els pneumàtics, però en ascendir la temperatura no sabíem com aniria el tou davanter en la cursa. He sortit normal i m’ha despistat que Petrucci s’ha mogut una mica, però la primera volta ha anat bé. He perdut una mica de temps per avançar Iannone, però després he tingut bon ritme i he gestionat bé la distància amb els de darrere, però quan ha arribat Álvaro tenia alguna cosa més que jo i no he pogut mantenir la vuitena posició. Després he gestionat bé les últimes voltes amb Mika Kallio i per això estic content. Crec que he fet la millor cursa des que estic en MotoGP, ningú s’ha caigut davant i he acabat a menys de 20 segons del primer. El meu equip ha fet un grandíssim treball i aquest resultat és la millor manera de felicitar el meu pare pel seu aniversari. ”

“En la sortida el que sortia per davant s’ha quedat clavat i quan he tirat a l’esquerra, el Pol venia més ràpid, ens hem tocat i hem tingut sort de no caure. He vist que després s’ha retirat, no sé si perquè la moto tenia algun problema després del toc, però si és així li demano disculpes. Després he aconseguit recuperar les posicions perdudes. He tingut una bona baralla amb Miller i Redding, però el pneumàtic del darrere ha caigut de cop després de set voltes i he començat a tenir molt ‘spinning’ i la moto no avançava. No sabem si l’augment de temperatura ha afectat el rendiment dels pneumàtics, perquè no havíem tingut aquest problema en tot el cap de setmana i avui tot s’ha complicat.”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá sortiran demà al Gran Premi d’Àustria des de la dotzena i 14a posició, respectivament. Els dos ha començat el dia decidits a passar a la Q2, però finalment només Loris Baz ha aconseguit el seu objectiu després de classificar setè en el FP3 amb una gran volta en 1’24.097.

Héctor Barberá s’ha quedat a les portes i, després a la Q1 ha acabat quart a només dues dècimes del més ràpid. De fet, amb el seu temps hauria estat molt més amunt a la Q2, però l’espanyol confia a poder millorar una mica més la posada a punt de la seva Ducati i remuntar en la cursa a 28 voltes de demà.

Loris Baz ha intentat millorar en la Q2, però no s’ha trobat tan còmode com al matí i ha acabat dotzè. Com Barberà espera poder aprofitar el seu gran ritme de carrera i lluitar per acabar entre els deu primers

“Fins arribar a la Q2 tot el dia ha anat molt bé, però després ha anat fatal. No he aconseguit donar la volta que hauriade haber fet, m’he passat moltes vegades i no tenia el mateix ‘feeling’ amb la roda de davant que al matí . Però estic satisfet perquè hem provat moltes coses avui per estar més amunt i això és el bo d’entrar directe a la Q2. Al final no ha sortit la volta, però tampoc canvia tant per a la carrera sortir de la tercera o la quarta línia. L’important és que hem treballat molt bé durant tot el cap de setmana, al FP4 hem donat més de 20 voltes per veure el rendiment dels pneumàtics i demà veurem què passa, però l’objectiu serà acabar entre els deu primers.”

“Al final no ha pogut ser, m’ha faltat només una dècima per passar, però no ha pogut ser. Està tot molt ajustat, però de totes maneres nosaltres seguim apretant i avui hem millorat bastant respecte al primer dia. He acabat el quart a la Q1 a dues dècimes del més ràpid. On més perdo és en les dues corbes de l’ esquerres, però tenim algunes idees per provar matí en el warm-up i crec que el ritme de carrera no ha estat dolent, així que confio poder fer-ho bé demà.”

El pilot de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá, ha començat fort el Gran Premi d’Àustria. Al matí ha aconseguit el millor temps i les seves sensacions amb la Ducati Desmosedici GP16 han estat molt bones. Aquesta tarda, amb la pista assecant-se després de caure una tempesta de minuts

abans de començar, Barberá ha acabat més enrere. Però l’espanyol en cap moment ha buscat una volta ràpida i s’ha concentrat en perfeccionar la posada a punt per a la cursa. El pilot del Reale Avintia Racing, que ha acabat el dia sisè en la combinada de temps, només ha rodat amb pneumàtics mitjans usats en el FP2 per reservar els tous per demà.

El seu company Loris Baz ha acabat a menys de tres dècimes de segon de Barberà, però amb 16 pilots, en menys d’un segon, les diferències són tan mínimes que el francès ha acabat el dia 14è a la combinada de temps.
Demà els dos pilots sortiran a pista amb l’objectiu de passar directament a la Q2 i així aconseguir una bona posició a la graella de sortida per a la cursa de diumenge.

“Ha estat un primer dia positiu. Al primer lliure, hem acabat primers i aquesta tarda ens hem centrat en preparar la cursa, amb pneumàtics mitjans, agafant ritme, sensacions i poc a poc anem veien coses. No hem muntat pneumàtic tou per guardar per demà i amb el mig he rodat a 1’25.2, així que estic tranquil. A la combinada del dia hem acabat sisens i crec que l’equip ha fet una bona feina. Tenim que aprofitar i treure partit d’una pista que s’adapta bé al meu estil i al de la Ducati. Demà serà important passar a la Q2 i seguir preparant bé la cursa de diumenge. ”

“Aquí sempre està tot súper ajustat, però en general no ha anat malament per ser el primer dia. La moto ha funcionat prou bé però estem treballant per millorar les meves sensacions amb la moto pel que fa a Brno on no girava bé. Només hi ha dues corbes en aquest circuit on tenim aquest problema i estem millorant. Ens ha faltat molt poc per estar entre els deu primers, m’he anat una mica llarg en la meva volta ràpida i he perdut una dècima, però estic content. Estem treballant per fer una moto que funcioni bé en cursa, a veure si demà aconseguim passar a la Q2. “