Aquest cap de setmana el Campionat del Món de MotoGP viatja al Red Bull Ring per disputar el Gran Premi d’Àustria i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, arriben amb ganes de treure l’espina de l’última carrera a Brno , on res va sortir com estava planejat. El circuit de Spielberg s’adapta a la perfecció a les característiques de les Ducati, el seu traçat és una successió de llargues rectes unides per corbes no molt llargues, en què les Desmosedici poden treure tot el seu potencial.

Barberà a més a més té un deute pendent amb la pista austríaca després de que fa dotze mesos completés un dels seus millors caps de setmana en MotoGP. Llàstima que aquell diumenge s’avancés a la sortida i, després de no complir el ‘Ride Through’ que li va imposar la Direcció de Cursa, finalment va ser desqualificat quan rodava setè en el grup de cap. Aquest cop arriba decidit a no fallar i treure profit del potent motor de la seva Desmosedici GP16.

El seu company a l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz, també té bons records d’Àustria, perquè tot i que va sortir des de l’última posició de la graella, el francès va protagonitzar una bona remuntada que el va portar a sumar tres punts. Aquest any espera poder classificar-se millor i el seu objectiu diumenge serà acabar en el ‘Top 10’.

“Arribem a un circuit que m’agrada molt i en el que l’any passat vam anar molt bé, probablement el millor cap de setmana de carreres des que estic en MotoGP. Les primeres voltes era allà amb els de davant i encara que al final em van treure bandera negra per avançar-me a la sortida, les sensacions van ser molt bones durant tot el cap de setmana. El que està clar és que les Ducati van molt bé a Àustria. L’equip està més unit que mai i jo estic bé físicament després d’haver entrenat dur durant l’aturada i aquest cop hem d’aprofitar l’oportunitat per deixar enrere d’una vegada la mala sort que portem aquesta temporada. ”

“La veritat és que el circuit no em torna boig, però és cert que el seu traçat va molt bé per a les Ducati. Hi ha pocs revolts llargs i això hauria de ser bo per a nosaltres, perquè la moto no gira molt i en aquest tipus de corbes quan vas molt de temps inclinat vam patir una mica amb el ‘chatter’. Espero poder treballar bé des del divendres per poder entrar de nou a la Q2 i fer un bon cap de setmana per oblidar la carrera de Brno. La setmana passada vam perdre una oportunitat de fer-ho bé, però a Àustria espero que tot vagi bé i puguem lluitar diumenge per estar entre els deu primers”.

L’equip Reale Avintia Racing arribava a la República Txeca amb moltes ganes de començar la segona meitat de la temporada amb bon peu. Divendres Héctor Barberá va començar molt bé i tot semblava anar per bon camí. Ahir dissabte Loris Baz va passar directe a la Q2 i encara que Barberá no ho va aconseguir, tots dos esperaven sumar punts avui en carrera. A més la pluja podia ajudar-los, perquè tots dos han demostrat en nombroses ocasions que en condicions de mullat poden ser molt ràpids, i precisament a Brno la temporada passada van aconseguir un dels millors resultats per a l’equip.

Però la sort no ha estat del costat de l’equip Reale Avintia Racing aquesta vegada. La pluja ha parat just abans de donar-se la sortida i després tant Barberá com Baz han tingut problemes en el canvi de moto. Héctor ha hagut de tornar a passar per boxes en sentir que alguna cosa no anava bé en la seva moto, però amb dues parades les seves opcions de sumar punts s’han esfumat. Loris ha tirat a un dels seus mecànics a la parada, encara que tot s’ha quedat en un ensurt. Després ha començat a remuntar i ha arribat a estar onzè, però després ha perdut diverses posicions i s’ha caigut a falta de sis voltes quan intentava arribar a Jack Miller.

La propera setmana el Campionat del Món de MotoGP tindrà una nova cita a Àustria, i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing espera oblidar aquesta cursa amb un bon resultat.

“Ha estat un cap de setmana amb molts alts i baixos, en alguns moments hem arribat a veure la llum i en altres ens hem perdut. Avui ha estat una cursa molt complicada i res ens ha sortit com havíem planejat. Abans de la sortida ha deixat de ploure i ha estat una loteria. He decidit parar aviat a canviar de moto perquè el circuit ja estava per anar amb pneumàtics llisos, però quan he sortit alguna cosa no anava bé a la moto, així que he hagut de tornar a entrar. Amb dues parades la cursa ja estava perduda. Però el més positiu del cap de setmana és que l’equip està molt motivat i tots volem passar aquesta mala ratxa com més aviat. La setmana que ve tenim una nova oportunitat i en un circuit molt bo per a Ducati.”

“Ha estat complicat triar els pneumàtics abans de sortir. Sempre deixem les motos amb reglatges d’aigua quan la carrera és en mullat, i després de les primeres voltes es canvia a sec. El problema és que a la primera volta ja estava sec i es podia entrar a canviar, però havia d’esperar a que la moto estigués llesta. Al final he entrat gairebé com tots i en el canvi he tirat a un dels meus mecànics. Sortint de boxes estava pensant en el que havia passat i gairebé caic. He necessitat un parell de voltes per tornar a concentrar-me i després tenia un ritme normal. Però aquesta moto és complicada, vam aconseguir fer una volta ràpida, però donar moltes seguides és difícil, ens costa fer-la girar, sempre tenim moltes vibracions davant i com més gastats hi ha els pneumàtics és pitjor. He forçat molt per donar caça a Miller i he caigut. És una pena, però així són les carreres.”

Després de començar molt fort el primer dia el pilot de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá, esperava poder estar a avui a la Q2 lluitant per els dotze primers llocs de la graella i per això ha gastat dos pneumàtics tous al FP3 aquest matí, però no ha pogut ser. Qui sí que ha aconseguit passar directe a la Q2 ha estat el seu company Loris Baz després d’aconseguir el desè millor temps al matí.

Amb tan sols un Michelin darrere tou a la Q1, Barberá ho ha jugat tot a una carta, però l’aposta no li ha sortit bé i demà sortirà 16è des de la sisena línia de la graella. Així i tot, confia a poder remuntar a la carrera de demà tant si es compleixen les previsions de pluja, com si finalment es disputa en sec.

Loris Baz ha sortit molt motivat a la Q2, però en els seus dos intents no ha aconseguit completar una bona volta i demà sortirà des de la dotzena posició en de la graella. Igual que Barberá, el francès prefereix una carrera en mullat, perquè ahir els dos pilots del Reale Avintia van demostrar que en condicions de pluja poden ser molt competitius.

“Estar entre els dotze primers sempre és positiu i sobretot quan ho aconsegueixes en sec. Haver passat directes a la Q2 també facilita les coses i encara que m’hagués agradat guanyar una línia més a la graella no ha pogut ser. Feia molta calor i els problemes que teníem aquest matí han augmentat, però estic content i amb ganes que arribi la cursa. En sec no estem malament, però si finalment plou, sortir des de la quarta línia ens ajudarà molt. Tinc molt bons records de la quarta posició de l’any passat i demà sortiré molt motivat perquè aquesta moto en aigua és una passada.”

“Ha estat una llàstima perquè ahir vam començar molt fort i tenim bon ritme. Al FP4 hem rodat ràpid i de forma constant, però ens ha passat factura el segon pneumàtic tou que he muntar aquest matí l’objectiu era passar directe a la Q2. Aquesta tarda el he trobat a faltar perquè només ens quedava un i no ha funcionat molt bé, perquè la moto tenia moltíssimes vibracions. Però no ens conformarem, l’equip i jo estem molt motivats, hem arribat a aquest circuit amb una altra mentalitat i jo estic treballant dur per adaptar-me a la moto. Demà és quan donen els punts i haurem de fer una bona remuntada. En sec l’objectiu serà estar entre els deu primers i si plou tot pot passar. Veurem què passa demà.”

El Campionat del Món de MotoGP ha arrencat de nou avui al circuit de Brno amb els primers entrenaments lliures per al Gran Premi de la República Txeca. Héctor Barberá ha demostrat que el treball realitzat durant l’aturada d’estiu està donant els seus fruits i ha estat davant, tant en mullat aquest matí, com a la tarda amb l’asfalt completament sec. El pilot espanyol de l’equip Reale Avintia Racing ha liderat les dues sessions acabant vuitè en el FP1 i cinquè en el FP2. Sens dubte una gran manera de començar la segona meitat de la temporada. Per a Loris Baz també ha estat un dia positiu, sobretot perquè ha pogut comprovar que les molèsties al braç dret ja són part del passat. El pilot de 24 anys ha aprofitat la pluja del matí per donar moltes voltes i provar el rendiment dels pneumàtics Michelin, els resultats han estat molt positius. A la tarda la pista s’ha assecat bastant ràpid i Baz ha acabat satisfet, tot i que encara ha de treballar amb el seu equip per millorar la seva confiança en els sots i poder estrènyer matí per buscar la millor posició possible en la graella.

“Ha estat un dia bastant complet i es pot dir que hem anat ràpid en les tres condicions que avui hem tingut. Al matí en aigua hem acabat vuitens, però les meves sensacions han estat molt bones i he pogut liderar mitja sessió. Amb el terra mitjà mullat a la tarda no ha anat del tot malament, són unes condicions que a mi no m’agraden molt estàvem a prop del ‘top 10’. Al final s’ha assecat la pista i hem anat ràpid. Hem arribat a estar primers i al final hem acabat el dia cinquens. Falten moltes coses que canviar, la moto és ràpida i la diferència les marca el pilot. El mes passat no he tingut vacances, he entrenat gairebé com en pretemporada i arribo a la segona meitat de l’any amb les piles carregades . És només el primer dia, però l’equip i jo estem forts i crec que podem fer un bon cap de setmana. ”

“El braç no m’ha donat cap problema i això és una bona notícia. Aquest matí hem treballat molt en el ritme de carrera en mullat, perquè si plou diumenge és important saber on som. I també era important saber si es pot completar la carrera amb el compost més tou de Michelin que l’any passat van donar bastants problemes. A la tarda la pista s’ha assecat bastant ràpid i no ha anat malament. Em segueix faltant confiança en la part davantera i he perdut algunes dècimes en la meva millor volta darrere de Lannone, però hem de seguir treballant en la part davantera de la moto per poder lluitar per estar entre els deu primers demà”.

Després d’un descans de quatre setmanes el Campionat del Món de MotoGP torna a l’acció aquest cap de setmana amb el Gran Premi de la República Txeca. Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, arriben al circuit de Brno amb les piles carregades i molt forts per començar la segona meitat de la temporada.

Héctor Barberá no s’ha pres ni un sol dia de vacances i ha estat entrenant dur, combinant la bicicleta de carretera amb motocròs i també combinant-ho amb algunes sessions amb moto d’aigua. El pilot espanyol de Reale Avintia arriba a la República Txeca molt motivat i amb ganes de començar la segona fase del campionat amb un gran resultat.

El seu company Loris Baz va passar pel quiròfan just després d’Alemanya per solucionar els problemes de síndrome compartimental al braç dret que li havien condicionat en moltes carreres des de l’inici de l’any. Després de realitzar una ràpida rehabilitació, Baz ha pogut confrontar que el seu braç està al màxim pilotant la seva Ducati Panigale Superbike al circuit de València i també fent motocròs. Com Barberà espera poder lluitar per un ‘Top 10’ aquest cap de setmana a Brno, on l’any passat Baz i Barberá van acabar quart i cinquè, respectivament.

“No he tingut vacances. M’he dedicat només a entrenar i preparar-me millor que mai. He millorat tot el que podia millorar i arribo a Brno molt preparat i amb moltíssimes ganes. Espero poder tornar a l’equip i els patrocinadors la confiança que sempre han posat en mi, tot i que la primera part de la temporada ha estat un malson i res ha sortit com teníem pensat. Però a la segona meitat li donarem la volta a la situació i no tinc cap dubte. Brno és una pista que es em dóna molt bé i on la Ducati va molt bé, així que cal donar-ho tot per guanyar-me el lloc. ”

“Les vacances han estat bé. Vaig aprofitar per operar-del braç i ja he pogut entrenar i no em molesta. He aconseguit donar unes voltes amb la Panigale a València, també he fet una mica de motocròs, supermotard, bici … i tot ha anat bé . Tinc moltes ganes de començar la segona part de la temporada i veure com respon el braç amb la meva moto, perquè és quan et puges a una MotoGP quan pots veure si realment tot funciona bé. En les primeres carreres el braç va ser un problema, així que ara hem de seguir en la mateixa línia de treball i segur que podem aconseguir grans coses d’aquí a final d’any. “

El pilot de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz, ha estat intervingut amb èxit de síndrome comparimental en el seu avantbraç dret. L’operació ha durat 40 minuts i ha estat portada a terme pel Dr. Olivier Dufour a l’Hospital d’Aix en Provence, a França.

Des de la primera cursa de la temporada a Qatar, Loris Baz va començar a notar molèsties al braç dret i, encara que al principi els metges atribuïen el

problema a un tendó, finalment es va confirmar que el problema era el famós síndrome compartimental, una malaltia cada vegada més habitual en els pilots de MotoGP que han de lidiar amb motos que superen els 260 CV de potència. El dolor ha anat més en cada Gran Premi i finalment Loris i l’equip van prendre la decisió de sotmetre a una intervenció quirúrgica per solucionar el problema.

Amb un mes d’aturada en el calendari, juliol era la data més indicada per dur a terme la cirurgia. Ara Baz compta amb 29 dies per recuperar-se abans de tornar a pujar a la moto el proper 4 d’agost, quan començaran els entrenaments lliures per al Gran Premi de la República Txeca.

“M’han operat de síndrome compartimental, una cosa molt habitual entre els pilots de MotoGP. Jo la veritat que mai havia tingut problemes, però aquest any la moto és molt física, potser la més física que he portat a la meva vida. Les molèsties van començar a Qatar, és la primera vegada que ho vaig notar i hem va impedir lluitar amb Lorenzo fins al final de carrera a causa del dolor. A Argentina va ser una mica menys, però a Jerez, Le Mans hem va donar molesties, una mica, però a Mugello el dolor va ser molt fort. Al principi vam pensar que podria ser una tendinitis, però al final vam comprovar que era síndrome compartimental. Després de parlar amb diversos metges com el Dr. Mir o Dr. Charte, tots van coincidir que calia operar. Vaig buscar un metge especialista i Randy De Puniet em va recomanar al Dr. Dufour. Ara passaré una setmana tranquil i després començaré a entrenar amb la moto i al gimnàs per arribar a Brno en plena forma. “

La climatologia i les condicions canviants han tornat a ser protagonistes durant el cap de setmana del Gran Premi d’Alemanya. Durant els entrenaments els pilots de MotoGP han tingut sessions en sec i en mullat, de manera que estaven preparats per a qualsevol condició en la cursa. Els pilots de Reale Avintia Racing van destacar en pluja, amb Héctor Barberá liderant el segon lliure el divendres i amb Loris Baz lluitant per entrar a la Q2 ahir dissabte. Però encara que avui hi havia previsions de pluja per a la carrera, finalment s’han disputat les 30 voltes en sec.

Héctor Barberá no ha pogut completar més que un terç de la cursa. L’espanyol s’ha avançat en la sortida i després de no veure els missatges al display de la moto, ni tampoc les pissarres de l’equip i Responsable de Seguretat per a realitzar un ‘Ride Through’, finalment ha vist la Bandera Negra i ha estat desqualificat.

Loris Baz sortia 14è a la graella i ha guanyat diversos llocs en les primeres voltes. El pilot francès confiava en poder acabar la carrera en sumant punts, però després diverses voltes ha començat a perdre adherència en el pneumàtic del darrere, no ha pogut mantenir el ritme i ha creuat la meta 19o.

El Campionat del Món de MotoGP es pren ara un descans de gairebé quatre setmanes per tornar a l’acció amb el Gran Premi de la República Txeca al circuit de Brno el proper 6 d’agost.

“No sé què ha passat i ha passat el mateix que durant tot el cap de setmana. En les primeres voltes el ‘feeling’ amb el pneumàtic nou ha estat molt bo, he aconseguit avançar a diversos pilots i estava en un grup bastant bo. Però després de deu voltes he perdut molt ‘grip’ darrere i la sensació era com anar amb un pneumàtic d’aigua. En només quatre corbes he perdut un segon i mig perquè pensava que m’anava a caure en cada volta. Al final he aguantat fins al final i fet el que he pogut en les poques corbes de dretes, perquè aquí només hi ha tres … no és el resultat que esperava, per aquesta carrera, però crec que la primera meitat de la temporada no ha estat dolenta. Estic content de la feina que hem fet en general i ara m’he d’operar del braç dret per fer amb més forta la segona meitat del campionat. ”

“He anat a veure les imatges a Direcció de Carrera perquè estava convençut que no m’havia avançat a la sortida. I realment no m’he avançat, però com que la sortida esta en pujada, he mogut una mica la moto amb el semàfor encara en vermell i per això m’han penalitzat. Després estava en un grup lluitant amb diversos pilots i no he vist la pissarra, ni tampoc els missatges en lameva moto, així que al final m’han desqualificat. És una llàstima perquè crec que podria haver remuntat i haver-ho fet molt bé, però sembla que quan les coses estan malament, tot es complica més. Però cal ser positiu, tenim un mes per davant per treballar dur i donar-li la volta a aquesta situació en la segona part de la temporada. “

El pilot de Reale Avintia Racing, Loris Baz, ha perdut un lloc a la Q2 per molt poc i demà sortirà 14è des de la cinquena línia de la graella per al Gran Premi d’Alemanya. La pluja ha tornat a ser protagonista en una sessió cronometrada en mullat en la qual s’ha rodat molt ràpid. L’adherència que ofereix el nou asfalt

de Sachsenring és excepcional i és molt complicat per als pilots saber on està el límit. Però malgrat tot, el pilot francès de 24 anys ha acabat satisfet amb el seu rendiment en sec al matí, en un circuit que no està en la seva llista de predilectes.

Després de dominar la sessió en mullat ahir divendres, Héctor Barberá, confiava molt en poder passar a la Q2 aquesta tarda. Però el pilot espanyol del Reale Avintia Racing ha comès diversos errades en la sessió cronometrada de 15 minuts i demà sortirà 18è en el Gran Premi d’Alemanya. Encara Barberá confia en les seves possibilitats en un circuit que li agrada molt i, si finalment la cursa es disputa en aigua, espera poder remuntar i sumar uns valuosos punts.

“Ha faltat molt poc, ha estat com a Assen. Però aquí és bastant complicat en mullat perquè hi ha tant adherència que és difícil buscar el límit i potser m’hauria d’haver col·locat darrere d’algun pilot des del principi. Encara que tampoc ha anat malament i estic content, perquè hem estat a prop en mullat i en sec hem millorat molt en el FP4. Això és positiu en una pista en què sempre ha estat molt complicat per a mi. Avui hem fet un pas endavant i ens hem acostat als pilots de davant . A veure si demà aconseguim puntuar en sec i si plou arriscar per intentar sumar uns punts bons. ”

“Ha estat una llàstima perquè no he aconseguit plantejar bé la sessió cronometrada. Potser he sortit amb moltes ganes i he comès moltes errades. És una pena perquè em trobo molt bé en aquestes condicions i avui no li he aprofitat. El més positiu és que la moto va bé i si la carrera és en mullat pot canviar tot, no és el mateix donar 30 voltes que fer un entrenament de 15 minuts. Està tot molt igualat i demà toca remuntada. Vull acabar la primera part de la temporada amb bon gust de boca. Veurem quines condicions tenim demà. “

El pilot de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá, ha dominat el segon entrenament lliure disputat en condicions de mullat aquesta tarda en el recentment asfaltat circuit de Sachsenring, escenari del Gran Premi d’Alemanya. L’espanyol ha estat davant durant tota la sessió i en la seva última

sortida ha anat millorant els seus temps en cada volta per acabar primer amb un marge de 0.038s sobre Marc Márquez que ha estat segon.
Al matí amb l’asfalt sec les sensacions han estat força bones, però Barberá no ha pogut fer una volta ràpida i en la combinada de temps està 14o a 0737s del més ràpid del dia, l’italià Andrea Dovizioso.

Per Loris Baz també ha anat millor la sessió de la tarda que la del matí. En sec no ha aconseguit trobar bon ‘feeling’ amb la moto i amb els pneumàtics i ha acabat 22è. A la tarda amb la pluja ha anat millor i ha aconseguit acabar 13è. Però el pilot francès de Reale Avintia Racing no està content i per demà espera poder millorar la posada a punt de la moto.

“Hem començat bé perquè hem pogut provar tant en sec com en mullat i les sensacions han estat bones en les dues condicions. En sec ens han faltat set dècimes i hem acabat més enrere, però en general està tot molt ajustat. Demà donen més pluja i avui era important fer una bona volta en sec per passar directament a la Q2, però no ha pogut ser. Potser no he arriscat prou i no he trobat el moment de apretar però he acabat content. A la tarda en mullat de seguida he tingut bon ‘feeling’, he estat durant tota la sessió entre els cinc primers i al final he estat el més ràpid. El nou asfalt m’agrada molt, l’adherència és molt bó en sec i en mullat. Demà sortiré a tope per intentar classificar-me el més amunt possible per a la carrera”.

“No ha anat malament del tot. Aquest matí ha estat més complicat, aquest circuit sempre hem costa una mica i no he aconseguit fer una volta bé. Si mirem el temps ideal és bastant millor del que hem fet, per això crec que tenim de buscar fer la moto més fàcil i si demà no plou anirem molt millor. A la tarda en mullat les sensacions eren molt bones i l’adherència del nou asfalt és increïble, molt superior al d’Assen. El ‘feeling’ ha estat bo i no he apretat molt al final per no prendre riscos, però si demà plou crec que podrem estar molt més amunt”.

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing arriben a Alemanya aquest cap de setmana per disputar la novena cita del Campionat del Món de MotoGP 2017. Amb una longitud de tan sols 3,7km, Sachsenring és el circuit més curt del calendari i també el més lent pel que fa a la velocitat mitjana. Però les seves característiques, amb una primera part de corbes a esquerres enllaçades i la ràpida part final del traçat, que comença amb el seu famós tobogan, sempre produeixen carreres atapeïdes fins a l’última volta.

Hector Barberá té bons records de l’any passat quan va aconseguir classificar-se en la primera línia de la graella i diumenge a la cursa va lluitar pel podi mentre l’asfalt va romandre mullat. Però va canviar de moto massa tard, el que li va fer perdre les seves opcions de lluitar pel podi i acabar la cursa novè. Tot i així, està desitjant començar el cap de setmana en un circuit que li encanta i en el qual confia a aconseguir un bon resultat.

El circuit alemany no és a la llista de favorits del seu company Loris Baz, però el francès està desitjant arribar a Alemanya per intentar repetir el gran resultat del passat cap de setmana a Assen, per acabar la primera meitat de l’any amb bon gust de boca .

“El cap de setmana a Assen no ens va anar massa bé i per això estic desitjant arribar a Alemanya. M’encanta l’circuit, l’any passat vaig sortir segon i el diumenge vaig fer una bona carrera. Assen sempre m’ha costat una mica, però Sachsenring és el contrari i sempre ha estat un dels millors circuits per al meu estil de pilotatge, per això confio en poder-ho fer molt bé. Serà important aconseguir un bon resultat després d’una primera meitat de temporada tan complicada, així que si aconseguim sortir d’Alemanya amb bones sensacions, podrem començar la segona part del campionat molt més forts. ”

“Estic desitjant començar el cap de setmana a Sachsenring, sobretot després de com ens va anar a Assen diumenge passat. El circuit no m’agrada molt i, encara que l’any passat vaig córrer lesionat, mai m’he trobat còmode. Però tenim algunes idees amb les que la moto pot anar molt bé i com és un circuit amb gairebé totes les corbes a l’esquerra serà bo per al meu braç, tot i que veurem com va quan comencem. Aquesta serà l’última cursa abans de passar pel quiròfan per operar-me el braç dret i vull acabar la primera meitat de l’any amb un altre bon resultat. “