El pilot de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz, ha acabat l’octava posició en el Gran Premi d’Holanda disputat avui en el mític circuit d’Assen. El pilot francès de 24 anys ha sortit des de la 14a posició a la graella i després d’unes primeres revoltes en les quals s’ha col.locat en els punts, ha aconseguit remuntar fins arribar a la setena posició quan llavors ha aparegut la pluja. En la última volta ha protagonitzat una bonica batalla amb el pilot de Suzuki, Andrea Lannone, i encara que ha guanyat la partida, no comptava amb el seu company de marca a Ducati, Karel Abraham, que ha tret partit en la última volta superant a Lannone Y Baz. Però aquest vuit lloc és un gran resultat en un cap de setmana complicat per al pilot de Reale Avintia Racing.

El seu company Héctor Barberá ha fet una remontada de posicions ,després de sortir des de la 20a posició de la graella i poc a poc estava arribant al grup de Baz, però quan la pluja ha fet acte de presència, ha arriscat canviant de moto i completant les últimes sis voltes amb pneumàtics d’aigua. L’aposta no ha sortit bé i ha acabat 16o i fora dels punts.

El Campionat del Món de MotoGP viatja ara a Sachsenring on tindrà lloc el Gran Premi d’Alemanya el proper cap de setmana.

“Hem tingut sort amb la pluja perquè en sec no tenia molta confiança amb la moto i el braç dret m ́ha començat a donar malestar després de només dues voltes. No tenia sensacions amb la part davantera de la moto i tot i així he decidit mantenir el ritme perquè hi havia un grup molt gran justament darrere meu. Quan he vist que començava a caure una mica d’aigua, he optat per seguir atacant per mantenir les gomes en temperatura i no va haver d’entrar a canviar de moto. La estratègia ha anat bé i ha aconseguit acabar vuitena. M’ha passat Lannone, he tornat a passar una altra vegada per dins, però no sabia que Abraham estava darrere i m’ha avançat. Però, bo, setè o vuitè no canvia tant, l’important és estar entre els deu millors i arribar motivats a Alemanya per acabar la primera part de la temporada.”

“L’aposta avui m’ha sortit malament. Ha començat a ploure una mica quan faltava poques voltes i aquí el que és habitual és que quan comença a ploure ho faci amb força, per això he pensat que si entrava abans podria tenir avantatge. He vist que entrava en Zarco i que ell s’ arriscava.De vegades et surt bé i d’altres malament, i avui ha estat el segon. En aquest tipus de carreres sempre he estat conservador, aguantant molt de temps en pista i per lo general m’he anat malament. Avui he estat massa arriscat i ha estat un desastre. Hem tingut les pitjors condicions que es podien donar a la carrera, però també hem après una lliçó per a les propera vegada que tinguem una carrera així “.

Les previsions de pluja s’han complert avui a Assen i totes les sessions lliures i cronometrades s’han disputat en mullat. Al matí els pilots de Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz han acabat sisè i novè, respectivament, de manera que les expectatives de l’equip per a la Q1 eren bastant altes.

A la tarda les bones sensacions que han tingut Barberá i Baz han desaparegut i la manca d’adherència en el pneumàtic posterior no els ha permès rendir com al matí. Tot i així Baz ho ha donat tot i ha lluitat fins a l’última volta per passar el tall a la Q2. Al final no ha pogut ser i ha acabat quart, de manera que demà sortirà a la cursa 14è des de la cinquena línia de la graella.

Barberá no ha pogut acostar-se a la seva ritme del FP3 i demà sortirà 20è des de la penúltima línia, encara que tots dos confien a poder fer una bona carrera, plogui o no.

“Ha faltat molt poc per passar a la Q2. Aquest matí he tingut molt bones sensacions en mullat però la tarda tot i que he anat bé, les sensacions han estat diferents. Encara que he caigut aquest matí el ‘grip’ era molt bo, però durant la Q1 no tenia res d’adherència darrere i sobretot en l’última part del circuit ha estat complicat. Ho he intentat fins al final, he estat sempre primer, segon, tercer, quart … Sabia que calia donar una última volta molt bona i així ha estat fins al T3. Gairebé caic deu vegades en l’última volta i, tot i que he millorat, no ha estat prou. La posició no és dolenta i veurem què passa demà amb la pluja. Crec que estem bé per a qualsevol condició i per poder fer una bona cursa. ”

“Ha estat una sessió classificatòria força complicada. Aquest matí he acabat sisè i el ‘feeling’ era molt bo. Però aquesta tarda ha canviat tot, no hi havia ‘grip’ darrere i semblava que anava a perdre la moto a cada corba. Així ha estat impossible estrènyer i no he pogut rodar com al matí. En només 15 minuts no tens temps d’aturar i al final vam sortir bastant enrere. Les condicions de la pista eren diferents i m’hauria d’haver adaptat millor. Sincerament no sé què prefereixo per demà, si pluja o sec. Aquest matí ha anat molt bé, però molt mal a la tarda. Ahir vaig anar ràpid al matí i no tant a la tarda. Caldrà fer-ho bé en la condició que ens toqui.”

Els pilots de Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá han acabat el primer dia d’entrenaments lliures per al Gran Premi d’Holanda en 16a i 18a posició, respectivament. Tots dos pilots han treballat dur amb els seus equips per afinar al màxim la posada a punt de les seves Ducati. Assen és un circuit

ràpid i enllaçat en el qual les frenades no són molt forts, per tant cal carregar més pes en el pneumàtic davanter per aprofitar tot el seu potencial. En aquest punt s’han concentrat tant Baz com Barberá i, tot i que mirant la taula de temps la posició no és la millor, les diferències amb els primer no són tan grans i tot està molt atapeït.

La previsió climatològica per demà és de pluja. Si finalment es confirma els pilots de Reale Avintia esperen poder lluitar per millorar la seva posició, en unes condicions que habitualment han estat favorables per a ells i les seves Ducati Desmosedici.

“Al matí ha estat complicat perquè no tenia bones sensacions amb la moto. Però hem canviat algunes coses i aquesta tarda ha anat molt millor. Amb aquests nous pneumàtics cal carregar molt pes davant perquè funcionin, però sent tan alt no és fàcil acostumar-se, però ens ha ajudat molt per millorar. Després per buscar un temps hem muntat els compostos més tous i potser hauria anat millor amb el davanter mig. però estem a només quatre dècimes del ‘Top 10’ i no està malament. Demà sembla que plourà tot el dia, així que caldrà preparar bé la Q1 per intentar passar a la Q2 “.

“La veritat és que no hem començat el cap de setmana com ens hagués agradat i potser en aquest circuit s’accentuen una mica més els problemes. Ens segueix faltant pes a la part davantera i no és una pista on es freni molt. Si mirem els temps està tot molt ajustat, ens han faltat unes dècimes per entrar a la Q2, i potser m’ha faltat fer una bona volta, però en general crec que el ritme no ha estat dolent. Si tinc la sort que no plogui per la matí espero poder millorar el meu temps en sec. Cal millorar la moto a les frenades. Si plou la veritat és que he rodat poc amb aquesta moto en aigua, però com sempre intentaré donar el millor de mi per acabar el més amunt possible”.

Després d’un cap de setmana de descans dels pilots de Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, viatjaran aquest cap de setmana al circuit d’Assen per disputar la vuitena cita del Campionat del Món de MotoGP 2017. El Gran Premi d’Holanda serà el primer de dos caps de setmana de carreres consecutius que marcaran el final de la primera part de la temporada a Alemanya. Però abans de posar rumb Sachsenring, Barberá i Baz disputaran el famós ‘Dutch TT’ a Assen aquest diumenge.

El circuit de 4,5km és un dels predilectes dels pilots de Reale Avintia i tots dos esperen estar lluitant pel ‘Top 10’ a la Catedral del Motociclisme. L’any passat la carrera va ser interrompuda per la pluja i després de 14 voltes i en la segona part a 12 voltes, Héctor Barberá va aconseguir remuntar fins al sisè lloc.

Per Loris Baz serà la seva primera vegada a Assen amb Ducati, l’any passat es va perdre la cursa per una lesió, però aquest cop arriba amb moltes ganes de lluitar per un bon resultat.

“Després del bon cap de setmana a Barcelona aquesta setmana he estat entrenant molt dur i amb més motivació que mai. Arribo a Assen amb moltes ganes de millorar el que vam fer en l’última carrera i acabar d’oblidar la primera part de la temporada amb un altre gran resultat. El circuit m’agrada molt i haurem de treballar dur des del divendres per treure el màxim partit dels pneumàtics i triar bé els de carrera. Serà important fer-ho bé a Assen i a Alemanya per acabar la primera part de la temporada amb bon gust de boca. ”

“Estic content d’anar a Assen perquè és un circuit que m’encanta. El cap de setmana de descans ha vingut bé perquè estava una mica cansat després de Mugello i Barcelona. Però a més de descansar he entrenat bé per arribar fort a un dels meus circuits predilectes. L’any passat estava lesionat i no vaig poder córrer allà, així que estic desitjant poder rodar amb la meva Ducati. S’haurà de veure com va el cap de setmana perquè, tot i que les previsions no són dolentes, a Assen sempre pot aparèixer la pluja. També caldrà treballar per triar bé els pneumàtics. L’important és que vaig amb ganes d’acabar bé la primera meitat de la temporada amb les dues properes carreres.”

Els pilots de Reale Avintia Racing han aconseguit a Barcelona el millor resultat per a l’equip en el que portem de temporada, amb Héctor Barberá novè i Loris Baz dotzè, en una cursa molt dura en la qual la temperatura de les pista ha superat els 50 graus .

Héctor Barberá ha sortit sisè des de la segona línia i, encara que en les primeres voltes ha cedit algunes posicions, a poc a poc ha anat agafant ritme i ha pogut superar a diversos rivals. Al final de la cursa ha mantingut una bonica lluita amb el líder del campionat, Maverick Viñales, a qui ha aconseguit superar en l’última volta.
 Sens dubte una gran manera de celebrar la seva carrerra 250ª en el Campionat del Món.

El seu company Loris Baz també ha acabat dotzè en una cursa molt dura, en què a més de combatre la calor, ha hagut de soportar a sobre de la moto amb alguns problemes físics, per tant, aquests quatre punts tenen un gust especial per al pilot de Reale Avintia.

Després de dues carreres consecutives a Mugello i Barcelona, el Campionat del Món de MotoGP es pren un respir abans de tornar a l’acció a Assen aquí a dues setmanes.

“Estic molt content perquè després d’un inici de temporada caòtic avui per fi hem pogut demostrar que hem fet un pas endavant. Cal oblidar les primeres carreres i seguir en aquesta línia. Avui hem sortit sisens i hem acabat novens en una cursa que ha estat molt dura amb tanta calor. Al principi Zarco m’ha passat molt fort a la xicana, m’ha tret fora i he perdut contacte amb el grup. És una pena perquè si haguéssim estat aquí podríem haver fet una mica més. Però cada vegada estem més a prop, som més competitius i estic adaptant més el meu estil a aquesta moto. M’està costant molt i per això estic treballant molt fort fora dels circuits per ser cada vegada millor. En les últimes carreres ja estàvem millor, no hem pogut confirmar-ho, però avui per fi hem tornat al bon camí. Ara hem de seguir així a Assen i Sachsenring. ”

“Ha estat una cursa duríssima. La sortida no ha estat bona, he tingut un tacte estrany amb l’embragatge i no he pogut guanyar cap posició. En les primeres voltes he passat a Abraham, Rabat i Iannone que anaven més lents, i després quan estava darrere de Viñales he tractat de conservar els pneumàtics. Però no ha estat suficient perquè al final no tenia res d’adherència. També he tingut un problema amb el fre davanter, s’ha posat molt dur i amb el problema que tinc als braços he arribat destrossat a la meta. Crec que avui no es podia fer molt més, fins a l’últim terç de la carrera he estat molt a prop del grup d’Héctor, Viñales i Crutchlow, però he hagut de baixar una mica el ritme al final. El positiu és que hem sumat més punts i espero poder fer-ho millor a Assen.”

Barcelona-Catalunya
El segon dia d’entrenaments per al Gran Premi de Catalunya s’ha disputat amb nous canvis en el traçat, i després de les queixes dels pilots en la Comissió de Seguretat ahir divendres, avui s’ha tornat a utilitzar la xicana de la F1, molt més segura en cas d’una caiguda en grup. Al pilot de l’equip Reale Avintia Racing Héctor Barberá no li han afectat els canvis i al matí al FP3 ha igualat la desena posició del primer dia assegurant-se un lloc en la Q2 a la tarda. Al FP4 ha treballat en el ritme per a la carrera i en els cronometrats ha aconseguit donar un gran pas per fer-se amb el sisè millor temps. La seva millor classificació en el que va de temporada i també la millor per a l’equip.
Loris Baz sortirà demà 16o, però el francès està satisfet després d’haver de barallar en la Q1 amb pilots de la talla de Rossi, Viñales, Zarco, Folger, Crutchlow, de manera que la posició final no ha estat gens malament. El ritme de carrera és bo i demà el pilot del Reale Avintia Racing espera poder sumar uns quants punts.

“Demà compleixo 250 carreres al Mundial, però cada cursa és com si fos la primera. Porto aquí 16 temporades i tinc 30 anys, així que porto més de mitja vida gaudint del que més m’agrada, per això em sento un privilegiat. He viscut moments molt bonics, els millors de la meva vida i altres molt durs, pràcticament de no tenir moto per a la següent temporada, o sense anar més lluny aquest any a la cinc primeres carreres que han estat un mal son. Per això aquest sisè lloc ha arribat en el millor moment i demà espero poder celebrar les 250 carreres amb un gran resultat. Jo vaig a sortir a per totes, la cursa serà complicada amb tanta calor i hi haurà moltes caigudes com ja hem vist avui. El ritme que tenim és bo i encara que em fa una mica de mal el dit després de la caiguda d’ahir crec que podem fer-ho molt bé. ”

“No podíem esperar molt més d’aquesta Q1. De vegades acabes més amunt i amb mal gust de boca i ara estic feliç amb aquest 16è lloc. Sobretot perquè si mires la gent que es queda fora, entre tots han aconseguit unes quantes victòries i podis … Per això hem d’estar contents. No podia fer més i he anat absolutament al límit de la moto, així que demà veurem el ritme dels altres. Amb una bona sortida, sent intel·ligents i acabant la carrera ho podem fer bé demà. El circuit és millor amb l’altra xicana, no és perfecte, però almenys hi ha menys possibilitats que es creï un lío demà al matí a la primera volta.”

El primer dia d’entrenaments per al Gran Premi de Catalunya ha estat positiu per als pilots de l’equip Reale Avintia Racing, amb Héctor Barberá 11è i Loris Baz 15º, tot i patir dues caigudes. Però el més important és que les sensacions han estat bones i tots dos confien a poder millorar els seus temps demà.
A la primera sessió Barberá i Baz s’han quedat al box, la pista seguia mullada i han preferit reservar pneumàtics per demà. El test de fa unes setmanes ha estat de gran ajuda i els pilots han començat amb una bona posada a punt base, el que s’ha traduït en un bon ritme des del principi. Les caigudes d’Héctor i Loris han tingut lloc just en els dos punts modificats al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb l’espanyol caient al revolt 10 i el francès en la nova xicana. Afortunadament totes dues s’han saldat sense grans conseqüències i, encara que a Barberà li han diagnosticat un fort cop al tendó al dit petit de la mà esquerra, demà tornarà a sortir amb més ganes per buscar un lloc a la Q2.


“Hem començat el primer dia una mica regular. Aquest matí no hem rodat perquè la pista no estava completament seca i a la tarda he caigut i se m’ha quedat la mà esquerra sota de la moto. M’he fet mal en un dit i al principi m’he espantat perquè no podia moure i tenia molt dolor. Tot i així he arribat al box i he tornat a sortir amb la meva altra moto. Encara que no em trobava igual, les tres voltes que he pogut donar no han anat malament i crec que , malgrat tot, el primer dia ha estat positiu. El més important és que estic bé, a la Clinica Mobile han descartat qualsevol trencament i ara hem d’intentar baixar la inflamació, perquè demà serà complicat posar-me el guant. La moto funciona molt bé en aquesta pista, vam fer un test de dos dies fa poc i la posada a punt la tenim. Només falta triar bé els pneumàtics per al diumenge i treballar per millorar el ritme de carrera. ”


“Al matí la pista no estava completament seca i hem decidit no sortir per guardar pneumàtics. A la tarda no ha anat gens malament, hem sortit amb una moto amb la posada a punt base de Mugello i una altra amb la del test, i hem agradat més de la Mugello. Hem de treballar més, però ha estat positiu, ens falta una mica de motor, però demà tindrem un de nou que ens pot solucionar molts problemes. Està tot atapeït però confio en millorar els meus temps. També he caigut en la nova xicana, en aquest punt sempre tallar els pianos, però aquesta vegada he entrat amb molt angle i he caigut. Ha estat una caiguda lenta, però rodant en grup pot ser perillós perquè et quedes al mig de la pista. “

Sense Tot just respir Després de l’última carrera a Itàlia, Aquest cap de setmana Els Pilots del Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, Arriben al Circuit de Barcelona-Catalunya per disputar la setena prova del Campionat del Món de MotoGP.
El circuit ha patit dues canvis Importants en el seu disseny per millorar seguretat. El primer és a La Corba 10, on l’Igual que va succeir l’any passat s’utilitzés la del traçat de F1, molt més estreta i lenta que l’habitual. També s’ha variat la corba 12, i en el seu lloc ara es troba una xicana lenta d’esquerra dreta 01:00 que antecedir a l’últim revolt del circuit català.
Barberá i Baz van tenir l’ocasió de conèixer el nou traçat fa poc més de dues setmanes després realitzar un test privat a Barcelona, amb el que tots dos confien en començar amb bon pastís el cap de setmana i aconseguir un gran resultat en la cursa a 25 voltes de diumenge.


“Aquest cap de setmana anem a Barcelona, on vam fer un test fa dos setmanes i va anar força bé. Ara tenim que confirmar anant ràpid des de divendres. A Mugello creec que vam fer un bon cap de setmana, Però de diumenge vam aprendre una lliço, Sí que l’elecció dels pneumàtics ser crucial crucial. Barcelona, És una pista que se’ns dóna bé i on hem anat ràpid. Les noves modificacions canvien una mica l’essència del circuit, fill de pero igual per a tots. Nosaltres tenim que sortir a donar-lo tot , perquè estem en un punt a el que definitivament tenim que fer-ho bé, perquè en les primeres carreres sense hem acabat on voliem”.


“A Itàlia el cap de setmana ser bastant complicat i durant la carrera em vaig trobar molt malament asobre de la moto. En aquests dies he tractat de descansar per arribar bé físicament un Barcelona. Arribo confiat perquè en l’assaig ens busqui ser i no que crec tinguem tants problemes amb com a Mugello. El Circuit ha canviat molt amb les modificacions, els abans era de molt més bonic i divertit, però els canvis s’han fet per seguretat i els hem demanat els pilots. Arribo amb ganes de fer un bon cap de setmana i el treball que vam fer en l’assaig de crec que ens servirà per a ser més competitius des del primer dia.”

El Gran Premi d’Itàlia no ha acabat com esperaven els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz. Després d’acabar els entrenaments cronometrats amb bones sensacions, tots dos esperaven poder remuntar en la carrera, però res ha sortit com estava planejat. L’elecció de pneumàtics s’ha mostrat crucial en una cursa disputada en condicions molt diferents a les de la resta del cap de setmana. L’aposta d’Héctor Barberá i el seu equip de muntar el compost més dur davant i darrere s’ha mostrat errada i l’espanyol ha acabat 14è.

Loris Baz ha començat el dia amb una forta caiguda en el warm-up en què el seu Desmosedici ha quedat completament destruïda. Els mecànics han treballat contrarellotge per tenir tot a punt per la cursa i el pilot francès del Reale Avintia esperava poder lluitar pels punts. Però un fort dolor en ambdós braços, a més d’un intens mal de cap que no li han permès millorar durant la carrera.

El Campionat del Món de MotoGP viatja ara a Barcelona, on el pròxim cap de setmana tindrà lloc la setena cita de la temporada.

“No estic content perquè en general havíem fet un cap de setmana molt bo, però avui la cursa ha estat un desastre. Crec que ens hem equivocat en l’elecció dels pneumàtics, i jo he estat el primer que volia córrer amb el compost més dur. Però com he pogut comprovar en la carrera, no tenia ‘grip’. Les dues Ducati que han estat en el podi portaven el compost mitjà davant i darrere, així que està clar que hem escollit malament. És difícil assimilar-ho, perquè estem trobant el camí, però no acabem de confirmar-ho. Cada vegada que tenim tot de cara és com si xoquessin contra un mur. Ara toca passar pàgina i pensar a Barcelona. ”

“Ha estat un dia molt complicat. Aquest matí he tingut una caigut bastant fort en el warm-up i els mecànics han fet un gran treball per tenir la meva moto a punt per la cursa. Però el problema és que he sortit amb la moto i el motor que menys m’agradaven. Des del principi m’ha costat molt seguir als altres en la acceleració, però després de cinc voltes he començat a trobar-me malament, amb dolor en els braços i un fort mal de cap. Fins m’he marejat una mica i tenia ganes de vomitar. Ha estat estrany i només espero recuperar-me al màxim per divendres i donar-ho tot a Barcelona.”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz, sortiran demà al Gran Premi d’Itàlia des de la cinquena i sisena línies de la graella després d’acabar els entrenaments cronometrats en 14a i 17a posició, respectivament.
Les sensacions d’Héctor Barberá han tornat i ahir ja va demostrar que pot estar amb els deu més ràpids acabant el dia vuitè. Avui ha aconseguit millorar el seu temps del primer dia en gairebé mig segon, però no ha estat suficient per poder passar a la Q2 i demà sortirà a la meitat de la cinquena línia al costat de Cal Crutchlow i Jonas Folger. Demà espera poder fer una bona sortida i lluitar per acabar en el ‘Top 10’ per primera vegada aquesta temporada.
Loris Baz també ha millorat respecte al primer dia i demà sortirà just darrere del seu company al Reale Avintia Racing. El pilot francès ha treballat dur al costat del seu equip per treure el major potencial del nou pneumàtic davanter de Michelin i, aquesta tarda ha donat un gran pas amb el que ha millorat el ritme i les sensacions.


“Hem fet un pas endavant i hem estat molt a prop d’aconseguir passar a la Q2. Ha estat molt ajustat, hem acabat molt a prop de Zarco i demà sortim a la millor posició del que portem de campionat. Per això és evident que estem millor . Tenim bon ritme per a la carrera i em trobo molt millor i amb més ganes. L’objectiu de demà és gaudir pilotant i si ho aconsegueixo, segur que podrem estar davant. Hi ha un grup del sisè al dotzè en el qual tots tenim el mateix ritme, així que el meu objectiu demà serà ser-hi lluitant. ”


“Avui hem seguit treballant en la posada a punt i la moto ha millorat molt. Al final de l’FP4 teníem alguna cosa que provar, però s’ha aturat la moto i al final hem hagut de provar a la Q1. La veritat és que ens ha anat bastant bé, però falta per ajustar un parell de coses abans de la cursa. Però estic content perquè el ritme és molt millor que ahir, el ‘chatter’ no ha desaparegut del tot, però almenys em deixa pilotar. Demà la cursa serà molt llarga, Mugello és un circuit molt físic i aquesta moto cansa molt més, però hem de gestionar bé la cursa, ser intel·ligents i si arribem al final, segur que sumem uns punts importants”.