Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá han acabat el primer dia a l’Argentina amb diferents sensacions. Al matí Barberá ha acabat vuitè i confiat en poder millorar en la sessió de la tarda, mentrestant Baz, ha tingut un problema electrònic en una de les seves motos ha acabat més endarrerit.

Però a la tarda ha passat el contrari. El pilot francès de l’equip Reale Avintia Racing ha donat un gran pas endavant, i després de millorar els seus temps amb el pneumàtic del darrere dur de Michelin, ha sortit a l’atac amb el tou i s’ha fet amb el sisè millor temps del dia. Per a Barberá l’última sessió del dia ha estat més complicada i al final ha acabat 15è en la combinada de temps. La primera jornada al circuit de Termas de Río Hondo ha estat molt disputada amb quinze pilots en menys d’un segon.

“Aquest matí hem tingut un problema en una moto, però no ha estat res. A més aquí la primera tanda només serveix per netejar la pista i no era molt important. A la tarda hem provat diverses coses que han funcionat molt bé, he fet molt bon temps amb el pneumàtic del darrere dur, i al final he muntat el tou i darrere de Maverick he fet un temps molt bo. Crec que podria haver estat millor amb el dur davant, però estic molt content. Cada vegada que surto a la pista millorem i això és el més important. Gaudeixo molt a sobre de la moto i tot i que tinc gastroenteritis, el dia ha estat molt positiu”

“No estic content. Al matí ha anat més o menys bé, però a la tarda ens hem planificat malament i hem fet proves que no han funcionat. Tinc poc a dir, l’única cosa positiva és que anant malament, he fet el temps sol i tampoc estem tan lluny. Tenim clara la direcció per demà i l’objectiu matí al FP3 serà passar el tall per entrar a la Q2. Anem a intentar-ho, i si no ho aconseguim, estic segur que podem estar molt a prop perquè tinc bones sensacions i aquí les Ducati funcionen molt bé. “

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz creuaran l’Oceà Atlàntic aquesta setmana per disputar la segona cursa de la temporada, el Gran Premi d’Argentina.

Després d’un inici d’any positiu Héctor Barberá arriba a Termes de Riu Profund molt més fort. El tretzè lloc aconseguit a Qatar va ser el màxim al que va poder aspirar en la seva condició física i després haver perdut un terç de la pretemporada. Però a l’Argentina, on l’any passat va lluitar pel quart lloc, Barberà espera donar molta guerra amb la seva Ducati Desmosedici GP16.

El seu company al Reale Avintia Racing, Loris Baz, també està desitjant arribar Termes per seguir amb la bona progressió que ha portat durant els entrenaments hivernals i la primera cursa. El pilot francès de 24 anys va acabar dotzè a la primera prova de la temporada i a l’Argentina espera fer un pas més per lluitar pel ‘top 10’.

“Vam arribar a l’Argentina molt més forts físicament que a Qatar, i la clavícula pràcticament està totalment recuperada i he pogut entrenant més dur en els últims dies. Anem amb unes expectatives molt diferents a les de la primera cursa, el circuit m’agrada molt, el any passat vaig acabar cinquè i crec que podem fer-ho molt bé. No ens val un resultat com el de Qatar, anem al màxim i crec que diumenge podem fer una gran carrera.”

“En la primera cursa tot va anar força bé i per això tinc moltes ganes d’arribar a l’Argentina. A Qatar crec que vaig fer la meva millor carrera en sec des que estic en MotoGP, però les meves sensacions no van ser les millors, així que estic segur que podem fer-ho molt millor. A més m’encanta el circuit de Termes de Riu Profund i per això crec que podem fer-ho molt bé. Veurem com va el cap de setmana, seguirem treballant poc a poc per trobar la millor posada a punt i intentaré divertir-me a sobre de la moto.”

Acabats d’arribar del primer Gran Premi de la temporada 2017 del Campionat del Món de MotoGP disputat a Qatar, els pilots de l’equip Reale Avintia Racing van estar de visita a la seu de Reale Seguros a Madrid. Héctor Barberá i Loris Baz es van fer fotos i van signar centenars d’autògrafs als empleats. A més van tenir l’ocasió de conversar amb Ignacio Mariscal, el conseller delegat de la companyia asseguradora, al qual van comptar de primera mans les seves sensacions en la primera prova del campionat.

Reale Seguros és des d’aquesta temporada el patrocinador principal de l’equip Reale Avintia Racing, que un any més competirà a MotoGP amb el suport tècnic de Ducati. L’objectiu per 2017 serà lluitar per pujar al podi, cosa que van acariciar fins a dues vegades, Barberá i Baz la passada temporada. Amb l’arribada de Reale Seguros tenim la seguretat que aquest any el somni pot convertir-se en realitat.

Per Reale Seguros suposa donar un pas més en la nostra vinculació amb l’esport i els seus valors d’esforç, superació contínua i treball en equip. Ha arribat la nostra oportunitat i estem molt il·lusionats de comptar amb un equip jove i competitiu, com és el Reale Avintia Racing, que ens proporcionarà grans alegries aquesta temporada. El nostre pilots, Héctor Barberá i Loris Baz, són dos grans professionals als quals desitgem els majors èxits. Compten amb tot el nostre suport ja que tenen un gran potencial i lliurament ”.

“Per a nosaltres és un honor comptar amb un patrocinador de la talla de Reale Seguros. Amb el seu suport aquesta temporada, i la continuïtat del Grup Avintia, podem presumir de ser l’equip més ‘segur’ i ‘sòlid’ del campionat. Des que vam començar la nostra aventura a MotoGP no hem deixat de créixer i després de lluitar en els primers anys, el 2015 vam aconseguir guanyar el títol en la categoria Open i l’any passat vam acabar al ‘top 10’ de la categoria reina. Seguim comptant amb Ducati una temporada més i al costat de Reale, segur que seguirem creixent.”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá han acabat el primer Gran Premi de la temporada en els punts. Loris Baz ha realitzat una bona sortida des de la 14a posició i estava onzè a tres voltes del final. Però problemes en el seu avantbraç dret li han impedit defensar la seva posició quan ha arribat Jorge Lorenzo. A més ha estat una cursa complicada per Baz, qui just abans de la sortida ha rebut la notícia de la mort d’Adrien Protat, a la família coneixia bastant, i que és el segon en menys d’un mes després de la pèrdua d’Anthony Delhalle.

Per al seu company Héctor Barberá tampoc ha estat una cursa senzilla, perquè a més d’arribar amb la clavícula esquerra operada fa poc més de 20 dies, la manca d’entrenaments i els pocs quilòmetres acumulats a Losail, l’han obligat a sortir a la cursa amb una posada a punt que no havia provat. Però l’espanyol del Reale Avintia Racing ha remuntat des de la 20a posició a la graella, per sumar dos punts en l’inici del campionat aquesta nit a Qatar.

“No ha estat fàcil, però crec que la carrera i el resultat han estat bons per a nosaltres. Hem començat la temporada puntuant i, sobretot, la distància amb el primer ha estat 20 segons i és el més a prop que mai hem acabat. He tingut un problema amb el braç dret que se m’ha engarrotat des del principi de carrera. Hem de mirar per què ha passat, pot ser pel fre que estava molt dur o perquè anava perdent la roda davantera gairebé a cada revolt, però al final no he pogut lluitar amb Lorenzo perquè em feia molt mal i no podia ni accelerar a fons en la recta. Però estic content perquè està bé començar així la temporada i poder dedicar el resultat a Anthony i Adrien .”

“Ha estat un cap de setmana complicat. Arribava amb la lesió de la clavícula molt recent i no tenia força al braç. Hem tractat de posar la moto a punt el millor possible, però tampoc ens ha donat temps a molt, les condicions han estat molt canviants i a més ahir vam perdre un dia per la pluja. al final hem sortit amb dos entrenaments i el warm-up a cursa, i així és tot molt precipitat. Començar el tretze no és el que volia i no estic content, però al menys hem salvat el cap de setmana, perquè sortíem a la 20a posició i hem sortit a carrera amb una posada a punt que no havíem provat. l’equip ha fet un grandíssim treball, han tingut paciència, han entès la meva situació i al final hem sumat punts. Vull donar les gràcies a tothom que ha fet possible que estigués a sobre de la moto després de 20 dies. Ara toca entrenar i pensar a Argentina, on espero fer-ho molt millor.”

La pluja finalment ha arribat avui al Circuit Internacional de l’Losail i les sessions cronometrades de les tres categories s’han cancel·lat a causa de les males condicions de la pista. La graella per al Gran Premi de Qatar de demà s’ha basat en les posicions de la combinada de temps de les sessions lliures d’ahir, de manera que els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Loris Baz i Héctor Barberá sortiran des de la 14a i 20a posició, respectivament.

Durant la tarda l’organització ha fet l’impossible perquè el programa del Gran Premi seguís endavant, però encara que algunes parts del circuit de 5.4km estaven completament seques, hi havia altres zones humides i altres completament embassades. Al final la Direcció de Cursa ha decidit cancel·lar tots les sessions cronometrades.

“Avui no hi ha molt per explicar. Hem passat la major part de la tarda esperant notícies de Direcció de Cursa, però al final no ha estat possible sortir, ni en mullat, ni en sec. Penso que han pres la millor decisió. El circuit no estava en condicions per rodar amb les nostres motos. Veurem què passa demà.”

“És una pena no haver pogut rodar avui perquè per a mi era important. Ja em vaig perdre els tres dies de test per la lesió i m’hauria vingut fenomenal fer més quilòmetres en aquesta pista abans de la cursa. Però era perillós sortir en aquestes condicions, i la seguretat és el primer. Així que hem d’acceptar la decisió de Direcció de la Cursaa.”

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Héctor Barberá i Loris Baz han seguit treballant en la posada a punt de les seves Ducati en el segon dia d’entrenaments lliures al Circuit Internacional de Losail. Després d’una forta tempesta caiguda abans de començar l’acció en pista, l’asfalt del circuit de Qatar ha tornat a canviar i els reglatges que ahir van funcionar, avui no han servit com a referència.

Cap dels dos pilots ha aconseguit millorar els seus registres del primer dia i han perdut algunes posicions. Loris Baz ha baixat del sisè lloc d’ahir fins al 14è, després d’aconseguir una millor volta de 1’56.501 al FP2. Héctor Barberá, que segueix tenint molèsties a la clavícula esquerra, operada fa menys d’un mes, tampoc ha aconseguit millorar respecte al primer dia i avui la seva millor volta ha estat en 1’56.934.

Demà els dos pilots esperen millorar les seves sensacions durant l’últim entrenament lliure del cap de setmana, per tractar de fer una volta ràpida al la Q1, que els permeti donar un salt, encara que tot apunta que serà una sessió molt disputada.

“La pista aquí canvia molt d’un dia a l’altre. Ha plogut aquesta tarda i a més ha fet molt de vent que ha deixat molta sorra al circuit. Havíem de canviar una mica la posada a punt de la moto i també l’estil per adaptar-se, i no ho hem fet tan bé com els altres. Però al final tampoc ha anat malament, els temps amb pneumàtics de carrera són prou bons. a més avui no hem pogut fer servir la tova davant com en els test, el que ens ha complicat les coses una mica més, perquè hem d’adaptar la moto a aquest pneumàtic, i en això treballarem matí. al final he apretat per intentar millorar el temps d’ahir, però en un moviment brusc de la moto m’ha saltat el coixí de seguretat del mono i no ha pogut acabar la volta.”

“Ha estat un dia complicat, s’estan posant les coses més difícils del compte. Potser anem endarrerits respecte als altres, però no acabo de trobar-me còmode sobre la moto, em vaig barallant amb ella en cada volta i per això estem a més de dos segons del temps. Hem de seguir treballant perquè el resultat no és bo. la clavícula em produeix molèsties, potser em fa anar amb més precaució i em costa una miqueta més, però el límit no està sent la clavícula, sinó la falta de quilòmetres en aquesta pista. Demà intentarem millorar la moto al FP4 per tractar de fer la millor volta possible en els cronometrats. Quan les coses es posen complicades sempre costa més, però seguirem treballant.”

El primer dia de la temporada 2017 del Campionat del Món de MotoGP ha estat força positiu per a l’equip Reale Avintia Racing. Loris Baz ha acabat sisè a la primera sessió lliure de 45 minuts i ha estat la segona millor Ducati a només 17 mil·lèsimes de segon de Jorge Lorenzo. Sens dubte un gran començament per al pilot francès que ja està entre els deu més ràpids i, si demà es compleixen les previsions de pluja, estaria classificat per a la primera Q2 de la temporada.

Per Héctor Barberá la primera jornada també ha estat positiva. Lògicament la seva posició no és la millor i la seva millor volta tampoc, però després de gairebé un mes recuperant-se d’una lesió de clavícula, i amb tres dies de test menys que els seus rivals, les seves sensacions sobre de la moto han estat molt bones. Demà, si les condicions climatològiques ho permeten, el pilot de l’equip Reale Avintia Racing espera poder seguir treballant en la posada a punt de la seva Ducati.

“L’adherència era molt dolent al principi i molt diferent del test, així que hem esperat una mica a què es netegés la pista. També feia molt més vent que al test i hem hagut de buscar el punt de frenada en la recta. Ens han faltat coses que provar per a la carrera perquè hem tingut un petit problema amb la segona moto, però estic molt content perquè amb el pneumàtic tou hem rodat ràpid i no m’esperava en el primer lliure fer aquest temps. És un bon circuit per les Ducati perquè corren molt en la recta, però no la meva, perquè sóc molt alt, però avui hem vist que no només van bé en les rectes.”

“Les sensacions han estat força positives, perquè encara que la lesió lògicament em molesta en les frenades, acceleracions i canvis de direcció, és una cosa que puc suportar. El que més he notat és que els altres porten aquí tres dies d’entrenaments i nosaltres només 45 minuts i amb una posada a punt que no era la millor. Aquí l’electrònica compta molt, el meu enginyer electrònic necessita saber el que necessito per anar ràpid i això en una sessió és gairebé impossible fer-ho. Però estic satisfet perquè acabar a només un segon de la millor Ducati sense haver estat en el test crec que és una cosa molt positiva. També he estat força temps aturat al box reservant forces per quan toqui estrènyer .”

Aquest cap de setmana arrenca una nova edició del Campionat del Món de MotoGP, sota els milers de focus que il·luminaran el Circuit Internacional de Losail a Qatar. L’equip Reale Avintia Racing estarà al complet amb Héctor Barberá i Loris Baz al box per a la primera cursa a Losail. El pilot espanyol es va veure forçat a saltar-se el últim test de tres dies de la pretemporada a causa d’una lesió a la clavícula esquerra, però després de més de 20 dies d’intens treball amb el seu fisioterapeuta, Jordi Reig, Barberà arriba a la primera cursa bastant recuperat , encara que no al 100%. Així i tractarà d’aconseguir el millor resultat pilotant la seva Ducati Desmosedici GP16.

Qui sí arriba al màxim a la primera cita és el seu company Loris Baz. El pilot francès de l’equip Reale Avintia Racing ha fet una pretemporada molt sòlida i aquest cap de setmana espera poder inaugurar el seu caseller de punts a Qatar.

“A la primera cursa arribo minvat físicament, no arribo al meu millor nivell, perquè encara que he treballat molt per recuperar-me, tota la feina de peses i cardio que havia fet a l’hivern, l’he perdut en aquests últims 20 dies. No ha estat fàcil afrontar aquesta lesió i més per la forma en què va succeir, però arribo a Qatar il·lusionat com si fos el meu primer Mundial. Les coses sempre passen per alguna cosa, potser estava pressionat perquè jo mateix m’he exigeixo molt i la pretemporada no estava anant bé. no arribo al 100% físicament, però vaig sense cap ninguna pressió i tractaré de divertir-me al màxim damunt la moto.”

“Tinc moltíssimes ganes de començar aquesta temporada. Hem tingut un bon hivern, hem treballat bé, l’ambient en el meu equip és molt bo, la relació amb el cap de mecànics és molt bona i arribo a Qatar amb moltes ganes. Després de tot el que vaig patir l’any passat tinc ganes de gaudir de les carreres. Aquest cap de setmana veurem el treball que hem fet, o si ens falten coses per millorar. En les primeres carreres sempre hi ha moltes preguntes, però també hi ha moltes ganes de tots en el equip, i és una sensació que m’encanta poder sentir.”

Els pilots de Avintia Racing han començat els preparatius per la temporada 2017 a València i les conclusions han estat molt positives. Els dos pilots que han pogut estrenar les motos amb què competiran la pròxima temporada, la Ducati Desmosedici GP 2016, Héctor Barberá, 2015 i La Loris Baz. Les sensacions amb les noves motos han estat molt positives i els dos han destacat el potencial de les seves noves muntures.

Héctor Barberá s’ha centrat en treballar en la seva posició sobre la moto i conèixer-la millor més que és buscar una volta ràpida. El primer dia acabar novè a tant sols de tres dècimes del primer, m’entres que avui ha estat dècim cinquè a poc més d’un segon. El espanyol només ha ha utilitzat els quatre pneumàtics de compost tou que Michelin havia portat per aquest dos dies d’entrenaments, ja que la temperatura mai li ha permès rodar amb el compost més dur. Però en general, les sensacions han estat positives i espera donar un altre pas a Jérez de la propera setmana.

Loris Baz ha tornat a somriure desprès de aquests dos dies a València. A més de moto, el Francès ha estrenat tècnic, Paolo Zavalloni, i tot ha funcionat molt bé. Com Héctor creu que la moto té moltíssim potencial i la primera presa de contacte no ha pogut ser més positiva.

“Han estat dos dies força positius perquè hem fet bastants proves per trobar-me cada vegada millor sobre la nova moto. Hem tingut un ritme molt constant i encara que al final ens ha faltat fer una volta ràpida, estic content amb la feina que hem fet. Quatre pneumàtics per a dos dies són molt pocs, i l’opció dura de Michelin no l’hem pogut utilitzar. La moto ja la coneixia de les carreres que vaig fer al Japó i Austràlia, i he pogut confirmar que funciona molt bé i té moltíssim potencial. En aquests dos dies ens hem centrat en adaptar-me a la moto i agafar feeling. Acabem de començar i ara tenim altres tres dies a Jérez on espero treure més conclusions, també hem vist moltes novetats i canvis, i en general crec que la temporada que serà molt divertida perquè ha pujat molt el nivell”.

“Estic content perquè el test ha anat força bé i sobretot perquè els problemes que hem tingut durant tota la temporada han desaparegut pràcticament del tot amb aquesta moto i també hem comprès el per què, i bàsicament és que la moto és millor, a més et permet ser més constant amb els temps, cosa que ens ha costat molt aquest any. També he estrenat nou cap de mecànics, Paolo, i encara que ens coneixem poc ens hem entès força bé i estic content. Per fi hem tret conclusions positives en sec aquest any, encara que hagi estat preparant el que ve. A veure com va la setmana que ve a Jérez on espero fer un altre pas endavant. “