El pilot australià Mike Jones ha estat protagonista al Gran Premi Michelin d’Austràlia després d’acabar la carrera en 15a posició i sumar el seu primer punt del Campionat del Món de MotoGP. Aquest ha estat el segon cap de setmana de “Mad Mike” amb Avintia Racing en substitució de l’Héctor Barberá, qui ha pogut gaudir de dues carreres amb el Ducati Team, i després adaptar-se molt bé a la moto i l’equip al Japó, el pilot de 22 anys no ha defraudat a casa i ha lluitat fins al final per sumar un punt.

L’aventura d’en Jones a MotoGP ha acabat aquest cap de setmana, ja que l’Andrea Iannone tornarà a Sepang a pujar a la seva moto i en Barberá tornarà al box d’Avintia Racing. El pilot valencià no ha tingut sort a la carrera i ha caigut quan lluitava amb l’heroi local, Jack Miller, per entrar al Top 10. Però les dues curses que ha disputat amb la Desmosedici GP 2016, han servit per conèixer millor la moto amb la qual competirà la pròxima temporada.

Per en Loris Baz el Gran Premi Michelin d’Austràlia ha estat un malson. Després de patir molts problemes amb la posada a punt de la moto en mullat, el seu rendiment avui al warm-up ha estat molt positiu. Però el pilot d’Avintia Racing s’ha vist forçat a parar després de que la primera volta a causa de problemes electrònics a la seva moto. Els tècnics de Ducati estan comprovant tota la informació per poder identificar el problema i evitar que es repeteixi en el futur.

MIKE JONES #7 P15

“Ha estat increïble aconseguir el meu primer punt en el Campionat del Món de MotoGP i a sobre aquí a Phillip Island, el meu circuit de casa i davant dels meus fans. Estic molt, molt content i molt emocionat. Ha estat una cursa molt bona, he millorat molt respecte a Motegi, he sortit millor i he pogut estar amb els pilots que estava darrere, pel que he pogut acumular una gran experiència i millorar com a pilot sobre de la moto. Divendres i dissabte van ser difícils a causa de les condicions mixtes, i avui ha estat realment el primer dia que he rodat amb sec, així que només he tingut 30 minuts per preparar-me per la carrera en sec. Ha estat difícil, però gràcies a tothom que treballa a l’Avintia Racing, però en especial al meu grup de mecànics, he pogut aprendre ràpid i adaptar-me a la moto. Aquest cap de setmana ha estat bo, i només puc donar les gràcies a tots els que ho han fet possible. ”

HÉCTOR BARBERÁ #8 DNF

“Ha estat una cursa difícil, perquè només he pogut rodar en sec al warm-up aquest matí i per això els reglatges per a la carrera eren completament nous per mi. Després de la sortida he començat a remuntar i m’he vist en un grup amb en Redding i en Petrucci lluitant per la setena posició, però a tres voltes del final he comès un error tractant d’avançar a en Miller: me n’he anat llarg, he acabat a l’herba i he caigut. Ha estat una veritable llàstima, perquè avui he donat el màxim, però no ha estat suficient. Un cop més vull agrair a Ducati, al meu equip Avintia Racing, i a tothom que ha fet possible aquesta oportunitat. No he tingut molta sort però he de mirar endavant i intentar donar el millor de mi en les dues pròximes carreres “.

LORIS BAZ #76 DNF

“En general tot el cap de setmana ha estat complicat. Els dos primers dies amb la climatologia canviant no hem pogut treballar, i avui semblava que podíem donar la volta a la situació després de completar un warm-up força positiu. Però alguna cosa ha fallat en l’electrònica de la moto i no he pogut fer res. És una llàstima perquè l’equip ha treballat molt dur durant aquests tres dies i crec que avui tenia ritme per lluitar per estar entre els dotze primers. Ara només queda pensar amb Sepang on espero poder fer-ho bé i així arribar motivat a l’última cursa de l’any a València “.

El Gran Premi del Japó començava amb grans expectatives per als pilots d’Avintia Racing, sobretot per l’Héctor Barberá que, com a premi a la seva gran temporada, ha pogut gaudir tres dies sobre la Desmosedici GP del lesionat Andrea Iannone del Ducati Team. Després de classificar-vuitè en els entrenaments, Barberà estava decidit a lluitar en la carrera per un bon resultat, però al començament de la novena volta, ha perdut la roda davantera de la seva moto i ha anat a terra quan lluitava amb en Pol Espargaró per la setena posició. S’ha aixecat per acabar la carrera, però ja sense opcions. A Austràlia tindrà una nova oportunitat amb el Ducati Team.

Tampoc han anat bé les coses per en Loris Baz, que sortint des del darrere ha anat agafant ritme i poc a poc ha anat recuperant més de tres segons de distància amb l’Hiroshi Aoyama per entrar en els punts. El pilot d’Avintia Racing ha arribat a estar a 0.8s del japonès en la volta 19, però després li ha passat factura la seva forma física, després de dues lesions consecutives i ha acabat 16è. La part positiva és que en Loris ha recuperat una mica la confiança i ara arriba al seu circuit preferit, Phillip Island, on va brillar amb el seu Desmosedici GP14.2 durant la pretemporada.

El substitut de l’Héctor Barberá en aquesta cursa, en Mike Jones, ha acabat la seva primera cursa en MotoGP després de sorprendre a molts durant el cap de setmana. El pilot australià de 22 anys ha acabat 18è, però molt content amb l’experiència viscuda a Motegi. La setmana que a Phillip Island “Mad Mike” Jones tornarà a pujar a la moto d’en Barberà.

HÉCTOR BARBERÁ #8 P17

“Per a mi ha estat una oportunitat fantàstica poder pilotar la Desmosedicii GP 2016 i córrer per un equip de fàbrica com el Ducati Team i vull donar les gràcies a Avintia Racing per donar-me aquesta oportunitat. Per a mi tot era nou: de fet, no coneixia ni la moto, ni als nois de l’equip, però després de cada sessió la situació ha millorat molt. Desafortunadament en la cursa no he pogut sortir bé, especialment perquè l’embragatge és molt diferent al que habitualment utilitzo, i immediatament he perdut dues posicions. M’ha portat una mica de temps passar a en Petrucci i després he arribat a en Pol Espargaró, al qual he intentat avançar en nombroses ocasions, fins que ho he intentat amb més decisió i he tingut la mala sort de caure. Em sento malament perquè penso que avui podria haver acabat cinquè o sisè. Però malgrat tot, he aixecat la moto per acabar la carrera, però en la caiguda les dues ales s’han trencat i no he pogut tornar a pilotar bé. En qualsevol cas, ha estat una experiència fantàstica i estic molt content de poder comptar amb una nova oportunitat la setmana que ve a Phillip Island. ”

LORIS BAZ #76 P16

“He guanyat confiança frenant en les deu primeres voltes, però quan vaig a la moto sento que vaig absolutament al límit quan en realitat estic molt lluny. La part positiva és que tinc millor feeling i que el ritme en carrera ha estat millor que en tot el cap de setmana. La part negativa és que malgrat tot, anem lents i ens segueix faltant molt. També m’he adonat que físicament encara no estic al màxim, perquè quan he arribat a l’Aoyama estava fos. Ara anem a Phillip Island que m’agrada molt i on a la pretemporada ho vam fer molt bé. Allà tinc temps per relaxar-me i entrenar una mica abans de la cursa, així que espero que canviïn les coses i puguem tornar a ser competitius. ”

MIKE JONES #7 P18

“Estic molt content, l’experiència d’acabar la meva primera carrera de MotoGP ha estat increïble i sobretot ha estat fantàstic formar part de l’equip d’Avintia Racing Ducati aquest cap de setmana. Han treballat molt dur per ajudar-me a aprendre moltíssim, i en carrera definitivament he acumulat molta més experiència. La meva sortida no ha estat bona, aquest matí he practicat al warm-up i crec que m’ha anat realment bé, però hem canviat l’embragatge per a la carrera i quan he sortit sentia que alguna cosa anava diferent, així que he patit a la sortida . Però una vegada que he sortit, he tractat de seguir els pilots que tenia al davant, però he tingut alguns problemes per frenar la moto com ho feia ahir en els cronometrats. Encara que avui jo només volia acabar la carrera, fos com fos, i ho he aconseguit. Vull donar les gràcies a Avintia Racing i a Ducati per aquesta oportunitat i, a Phillip Island espero fer-ho millor. ”

El Gran Premi de San Marino ha tingut un sabor agredolç per l’equip d’Avintia Racing, perquè en general el rendiment de l’Héctor Barberá en els entrenaments havia estat molt bo, però la falta de sensacions del valencià en les primeres voltes, l’han portat a acabar la carrera 13º. En Barberá ha sumat tres punts importants per a la classificació del Campionat del Món de MotoGP, del qual ocupa la desena posició a falta de cinc cites. La propera tindrà lloc a Aragó d’aquí un parell de setmanes, i allà espera tornar a estar lluitant entre els deu primers.

En Xavi Forés tampoc ha tingut una carrera senzilla en la seva primera participació a MotoGP substituint a Loris Baz, i després de 16 voltes, s’ha vist forçat a prendre el camí dels boxes amb problemes en el seu avantbraç dret. Durant tot el cap de setmana ha patit per adaptar-se als frens de carboni i una moto molt diferent a la que pilota al Mundial de Superbike. I tot això, sumat a la tensió de la cursa, al final li ha passat factura. A Aragó Baz vol tornar a l’acció, però tot dependrà de l’evolució de les lesions.

HÉCTOR BARBERÁ | P13

“Ha estat una cursa força complicada, a l’inici no tenia bones sensacions, no podia frenar i semblava que la suspensió davantera no estava funcionant de lo tova que anava. Se m’ha tancat la direcció dues vegades i he hagut d’aixecar la moto amb el colze, perquè he estat a punt de caure. Però després, conforme s’ha anat buidant el dipòsit he començat a anar cada vegada millor i a rodar més ràpid; el problema és que he perdut tant en les primeres cinc voltes, que el grup de Bautista, Petrucci i Bradl se m’ha escapat. El més positiu és que aquest cap de setmana hem tornat a recuperar el camí per tornar a les posicions que estàvem abans de Silverstone. Ara toca preparar-se bé per a la pròxima carrera, que a més serà a casa. ”

XAVI FORÉS | DNF

“He sortit bastant bé, però ja des de la segona corba he notat que l’adherència darrere ha baixat molt en comparació amb la resta del cap de setmana, i de fet, els temps que he fet en cursa han estat força més lents. En no trobar-me igual, he hagut de forçar molt amb el fre davanter, he fet patir molt el pneumàtic, i a més, el braç dret se m’ha engarrotat. He tingut un parell d’ensurts perquè es tancava la direcció i cada vegada anava allargant més les trajectòries, al final he decidit parar perquè podia ser perillós. Ha estat un cap de setmana complicat, però també he gaudit moltíssim pilotant la Desmosedici. Si arriba una altra oportunitat, crec que ja coneixent la moto i l’equip, podria fer-ho millor. Vull agrair a l’equip l’oportunitat que m’han donat, perquè ha estat una experiència increïble. ”

 

Els pilots d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá i en Loris Baz han acabat 13è i 18è en una cursa molt complicada per a tots els pilots de Ducati. La falta de grip en el pneumàtic del darrere ha portat un mal de cap als enginyers durant tot el cap de setmana per trobar una solució, però aquesta no ha arribat.

L’Héctor Barberá ha acabat en la mateixa posició que ha començat, però ha hagut de remuntar durant les 23 voltes de carrera, després de quedar-se l’últim en la primera volta després tocar-se amb un altre pilot. En una intensa batalla durant les dues últimes voltes ha aconseguit batre a Eugene Laverty per sumar tres punts i mantenir la desena posició de la classificació del campionat.

El seu company en Loris Baz tornava a l’acció aquest cap de setmana després de perdre la cita de Misano. El pilot francès d’Avintia Racing sabia que la carrera seria molt dura per la seva condició física, però ha demostrat un gran punt d’honor per arribar a la meta final i acumular una valuosa experiència abans de la gira asiàtica, que començarà amb el Gran Premi de Japó d’aquí a tres setmanes.

HÉCTOR BARBERÁ #8 P13

“Ha estat un cap de setmana bastant complicat i el major handicap que hem tingut han estat els pneumàtics. Hem estat buscant adherència a la roda del darrere durant els tres dies però no hi ha hagut manera de millorar. He passat tota la carrera patinant a la sortida de les corbes, i sense tracció, la moto no corre. A més en la primera volta he tingut un toc amb en Pirro i he sortit fora. Després he passat tota la carrera remuntant i ha estat difícil, però tampoc crec que avui el resultat hagués canviat molt. Espero que en les pròximes carreres tinguem alguna cosa nova per part de Michelin, perquè en especial totes les Ducati hem patit molt en aquest aspecte, i no és normal que Dovizioso hagi acabat només quatre segons per davant “.

LORIS BAZ #76 P18

“Des del principi de la cursa tot ha estat dur fins arribar al final. El meu objectiu era acabar per tenir dades i com un entrenament físic. Hem acabat lluny, a vint segons de l’Héctor; m’ha tret un segon per volta, des que m’ha avançat. No estic en forma per acabar una carrera, ni mitja, amb aquestes motos, així que acabar ha estat una cosa positiva. Ara, en aquestes dues setmanes, vaig a poder entrenar bastant amb bici i intentar guanyar força amb exercicis específics per a la cama. L’important és anar amb bona forma al Japó, Austràlia i Malàisia, perquè en particular els dos primers circuits, m’agraden molt i penso que podem fer bons resultats ”

El cap de setmana del Gran Premi de la Gran Bretanya va començar malament per als pilots de Avintia Racing, i ha acabat de la mateixa manera. A la primera volta en Loris Baz ha protagonitzat una espectacular caiguda en tocar-se amb en Pol Espargaró al revolt dos, que ha obligat a aturar la carrera. El pilot francès d’Avintia Racing ha estat traslladat amb ambulància al centre mèdic del circuit de Silverstone després de perdre la consciència, però afortunadament després de realitzar-li diverses proves s’ha descartat qualsevol lesió i només li han diagnosticat un fort esquinç al turmell dret. Demà es farà un TAC a l’hospital de Ginebra, Suïssa, per descartar qualsevol problema derivat del fort cop patit al cap, però en principi en Baz tornarà a l’acció el proper cap de setmana a Misano.

L’Héctor Barberá ha acabat la carrera, però mai ha arribat a trobar-se còmode sobre la moto, tot i que ha arribat a rodar dotzè, finalment ha perdut dues posicions i ha creuat la meta en 14a posició.

Un cap de setmana per oblidar d’Avintia Racing, però tot l’equip ja està pensant en la propera cita del Campionat del Món de MotoGP, que tindrà lloc el proper cap de setmana al circuit de Misano.

HECTOR BARBERA #8 P14

“Aquest cap de setmana ha estat un desastre. Feia temps que no n’havia tingut un de tan dolent. No m’he trobat bé, no tenia feeling. La tònica del cap de setmana ha estat la de manca de confiança; és un circuit que té molt grip. Jo no sé si és per el meu estil o per què, però no he estat còmode. No puc aprendre, ni treure res positiu d’aquest Gran Premi. Ha estat una cursa molt psicològica perquè quan vas a sobre de la moto tan malament és un desastre el resultat. Hem tingut un gran ensurt amb Loris, però l’important és que està bé. ”

LORIS BAZ #76 DNF

“Fins que ha arribat la cursa el cap de setmana anava prou bé. Tenia molta confiança per a la carrera i la caiguda ha estat una llàstima, perquè ho podia haver fet bé. Quan he arribat a la segona corba estava en paral·lel amb en Pol per intentar avançar-lo, però llavors han frenat molt aviat els de davant, sobretot Petrucci; m’he desviat una mica a la dreta per no impactar contra ell, però en Pol ja estava entrant a la corba per fora i ens hem tocat. Després del cop no recordo gaire del que va passar. Vaig despertar just abans de pujar a l’ambulància. No recordo la caiguda, però podia haver estat pitjor perquè té pinta d’haver estat lletja. Tinc un esquinç al peu de l’operació; m’han fet una radiografia i no tinc res trencat, però em fa mal quan el poso a terra. L’important és que en Pol, tampoc té res trencat, i jo estic bé. Ha estat un incident de cursa que no hauria d’haver passat, però aquesta corba és molt estreta. Crec que no he fet cap bogeria. ”

L’equip Avintia Racing començava el Gran Premi de la República Txeca amb les expectatives molt altes. L’Héctor Barberá havia demostrat la seva velocitat des de divendres i ahir dissabte va aconseguir ficar-se en la segona línia de la graella després de marcar el cinquè millor temps. En Loris Baz sortia més enrere, en la sisena línia amb el 17è millor registre, però les previsions de pluja per a la carrera li feien ser optimista. Les previsions s’han complert i ha plogut amb força a Brno. En Baz ha confirmat les seves expectatives aquest matí amb un excel·lent tercer lloc en el warm-up, però just abans de la cursa, a 22 voltes de MotoGP, la pluja ha parat i això ha generat molts dubtes amb l’elecció del pneumàtic per la carrera.

L’Héctor Barberá ha sortit bé i poc a poc ha anat superant als pilots que tenia per davant fins a arribar a col·locar-se segon. Però a falta de deu voltes ha notat que alguna cosa fallava de la seva moto. Al final ha aconseguit acabar, tot i les vibracions i la manca de potència, encara que avui podria haver aspirat a un resultat encara millor. En Baz ha esperat a que la pista s’assequés més i ha arribat remuntat des del darrere, per a falta de dues voltes, superar al seu company i fer-se amb un grandíssim quart lloc. Amb aquest resultat en Baz confirma que Avintia Racing no es va equivocar renovant per 2017, i li ha donat una gran confiança per a les set carreres que falten del campionat.

En Loris Baz i L’Héctor Barberá han donat a Avintia Racing el millor resultat conjunt per a l’equip a MotoGP i a més han estat els millors pilots de Ducati a Brno, tancant un cap de setmana de somni per a l’equip espanyol.

LORIS BAZ # 76 P4

“Hem fet una cursa molt bona i hem pres la decisió encertada amb les gomes. Com jo peso molt més que els altres, he d’anar amb pneumàtics més durs, abans de carrera s’ha decidit posar la posterior dura i era una cosa que em semblava correcte; mai saps si és una decisió encertada sense saber si plourà. Hem anat remuntant poc a poc i ens ha faltat una mica per arribar més amunt. Crec que ens faltava una mica d’experiència amb aquest pneumàtic, la moto era una mica dura i em costava molt avançar. Estic molt content i aquesta és la millor manera de donar les gràcies a l’equip pel contracte per a l’any que ve. A més estava desitjant fer una bona carrera per dedicar a en Luis Salom “.

HÉCTOR BARBERÁ # 8 P5

“Estic content perquè hem fet una bona cursa. A la volta 12 he tingut un problema mecànic i he anat una mica limitat les altres deu voltes. He intentat fer el màxim possible; salvar els pneumàtics, tractar de ser el més fi possible, però al final de carrera he arribat amb algunes dificultats. De totes maneres, estic content perquè cada vegada estem més a prop i abans o després arribarà el bon resultat. Vull donar les gràcies a l’equip perquè sense el seu esforç això no seria possible. I felicitar en Loris, me n’alegro molt per ell, perquè a més de ser bon pilot, és molt bona persona i això li feia falta. La veritat és que se li havia començat a complicar la temporada. Jo com a pilot l’animo, estic al costat, però quan et fiques en aquests sots la millor manera de sortir és així, amb un bon resultat “.

El Gran Premi d’Àustria ha deixat un sabor agredolç a l’Avintia Racing. L’Héctor Barberá sortia des de la quarta línia després d’aconseguir el desè millor temps en els cronometrats, i al primer revolt ha aconseguit guanyar quatre posicions per col·locar-se sisè. Però l’alegria a durat poc, i després de comprovar que s’havia mogut uns centímetres a la sortida, Direcció de Cursa l’ha sancionat amb un “Ride Through”. Barberá no ha vist les indicacions de la pissarra per complir la penalització, i al no funcionar la pantalla de la seva moto pel qual el Responsable de Seguretat comunica les sancions amb diferents colors, ha seguit dins la pista i, al final ha estat desqualificat amb bandera negra .

La decepció deen Barberà ha contrastat amb l’alegria de en Loris Baz qui, després d’un període molt complicat a causa de la seva lesió al peu dret i els mals resultats, avui ha sumat tres punts. Baz ha fet una bona remuntada des de l’última posició de la graella i ha recuperat bastant el feeling amb la moto. A l’última volta ha superat a Tito Rabat després de lluitar amb l’espanyol durant bona part de la cursa.

La propera setmana el Campionat del Món de MotoGP viatja a la República Txeca, on en Barberà tindrà oportunitat de refer-se del seu error, i en Baz podrà seguir guanyant confiança.

LORIS BAZ # 76 / P13

“Ahir vam veure que a poc a poc anava recuperant les sensacions i la confiança, i aquest matí hem provat alguna cosa al warm up que ha anat molt bé. En carrera he treballat molt a mantenir la concentració i apretar fort. Ha anat força bé, però en les deu primeres voltes es bloquejava la roda davantera quan frenava amb la moto recta i he hagut de baixar una mica el ritme. Però després he pogut tirar una altra vegada, la goma davantera anava millor, i he intentat recuperar metres amb en Tito. I encara que teníem un ritme molt semblant, he comès menys errors que ell en les últimes voltes i li l’he pogut superar. Encara estem lluny d’on volem estar, però és un bon començament. Físicament no estic al 100%, però aviat ho estaré. El més important és que hem trobat el camí. Ara cal anar pujant a les pròximes carreres i tractar de lluitar amb l’Héctor per estar entre els deu primers “.

HÉCTOR BARBERÁ # 8 / Desqualificat

“Una llàstima perquè de veritat que no he vist el ‘ride through’, perquè sinó m’hauria aturat. Es veu que hi ha hagut un error amb la pantalla i no s’ha encès la llum blanca; jo estava buscant aquesta informació, però mai m’ha arribat. Tampoc he vist la pissarra fins al final i quan he parat, ja era massa tard. Estic molt decebut perquè estava fent la millor carrera de l’any, però no podem fer res més que pensar en la propera. He sortit molt al límit, no m’he avançat al semàfor, però potser sí que he deixat anar una mica l’embragatge, sens dubte ha hagut de ser molt just. Però si Direcció de Carrera ho ha vist, segur que m’hauré mogut. Demano disculpes a l’equip perquè havíem fet un gran treball durant tot el cap de setmana i avui podíem haver-ho fet molt bé “.

 

Avintia Racing té el plaer d’anunciar que l’Héctor Barberá i en Loris Baz seguiran defensant els colors de l’equip al Campionat del Món de MotoGP de 2017. L’Héctor Barberá ha demostrat un gran nivell en la primera part de la temporada, arribant a l’equador del campionat com millor pilot Ducati, i setè a la classificació, amb una Desmosedici GP14.2. Per l’espanyol de 29 anys, serà la seva cinquena temporada amb Avintia Racing i gràcies als seus bons resultats, al 2017 disposarà d’una Ducati Desmosedici GP com les que porten aquest any els pilots de fàbrica.

En Loris Baz està disputant la seva primera temporada amb Avintia Racing després de lluitar amb en Barberá al 2015 pel títol de la categoria Open i, encara que no ha obtingut bons resultats a la primera part de la temporada, el francès de 23 anys va mostrar un gran potencial a la pretemporada i en les primeres carreres. L’equip està convençut que pot lluitar regularment per estar al Top 10, i l’any que ve, amb una moto més evolucionada, tindrà l’oportunitat de demostrar-ho.

HÉCTOR BARBERÀ # 8

“Estic molt content perquè crec que en els anys que portem junts hem demostrat una gran progressió, i en tot just tres anys, hem passat d’estar vintens a estar setens al campionat, i amb aquesta moto. L’equip ha crescut moltíssim, ho hem fet junts i estic contentíssim de renovar un any més, especialment perquè per fi tindrem una moto realment competitiva, una moto amb la qual podem somiar en fer alguna cosa gran. Tinc un equip molt competent, som com una família i sempre es busca la perfecció en tot el que fem. Ajudant-nos tots hem crescut moltíssim i ho hem fet junts. En Raúl és un somiador, s’avança al futur i sense la seva passió per tot el que fa, l’experiència que aporta a l’equip Bocha, i el suport que ens dóna sempre l’Antonio tot això no seria possible “.

LORIS BAZ # 76

“El primer és donar les gràcies a l’equip per voler-me un any més, perquè amb les dolentíssimes carreres que hem fet aquest any, el més normal hauria estat no donar-me una altra oportunitat. Però crec que vam començar bé a la pretemporada i també a les primeres carreres, he demostrat que tan dolent no sóc. Ara cal intentar tornar a on érem i tractar de lluitar amb l’Hèctor. Tenir el futur clar per a l’any vinent em treu molta pressió, perquè després de la lesió ha estat molt complicat i per això vull donar les gràcies, a en Raúl, a en Bocha i a l’Antonio, perquè és un equip on em sento molt bé i crec que tenim moltes coses que demostrar. Em vaig lesionar en el pitjor moment, però ells el que han fet és tranquil·litzar-me i llevar-me la pressió. Només espero poder agrair fent el millor en les nou carreres que falten i encara millor al 2017. ”

AGUSTÍN ESCOBAR #TEAM MANAGER

“Estem molt contents de seguir un any més amb l’Héctor i en Loris, perquè a més de bons pilots són dos grans persones. Tenim un equip professional, però que també és una gran família i per això volem continuar un any més. L’Hèctor ja està demostrant el potencial que té, i en Loris crec que aquest any pot tornar a recuperar les bones sensacions de la pretemporada i que té molt més gas que el que ha demostrat fins ara. I l’any que ve amb les motos noves, segur que els dos ho faran molt millor. També vull donar les gràcies a Ducati per seguir recolzant-nos un any més i esperem poder recompensar-los amb bons resultats. ”

 

Les condicions climatològiques han estat una vegada més protagonistes a Sachsenring, i han impedit a l’Héctor Barberá i l’equip Avintia Racing, aconseguir un grandíssim resultat. Després d’aconseguir la segona posició de la graella en els entrenaments cronometrats disputats en sec, avui en Barberá, ha demostrat en el warm-up, que sota la pluja també podia ser molt competitiu. En apagar-se el semàfor vermell, ha pogut confirmar les bones sensacions del matí sobre l’asfalt mullat lluitant en el grup del davant, i quan la pista s’ha anat assecant ha passat a l’atac fins col·locar-se segon, per darrere de l’Andrea Dovizioso i per davant d’en Valentino Rossi. A falta de set voltes per al final ha parat a canviar de moto, i encara que el seu ritme en condicions mixtes tampoc ha estat dolent, ha perdut unes precioses posicions fins a creuar la meta novè. Un bon resultat, però que sens dubte podía ser millor després d’estar davant. Tot i així, el balanç de la primera meitat de l’any és molt positiu, perquè en Barberá segueix setè en el campionat, i com a primera Ducati.

En Loris Baz també ha començat la cursa amb moltes expectatives després de mostrar un gran ritme en el warm-up. Però el pilot francès d’Avintia Racing no ha encertat amb l’elecció de pneumàtics quan la pista estava mullada, i tampoc en canviar de moto, el que l’ha obligat a passar un cop més per boxes. En Baz ha acabat 17è, i el més positiu del cap de setmana del seu retorn, és que el seu peu no li ha molestat sobre de la moto.

En Barberá i en Baz viatjaran ara a Spielberg per entrenar durant dos dies al Red Bull Ring, escenari del pròxim Gran Premi d’Àustria del 12 al 14 d’agost.

 

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P9

“Ha estat una carrera boja i no hem tingut sort. Després de 15 voltes la pista s’ha assecat i la condició mixta a mi sempre em costa més. Mentre estava mullat he donat el màxim i estàvem molt ben classificats, però després del canvi de moto no ha anat tan bé. A la primera volta he perdut molt de temps, venia gent llançada que havia canviat de moto unes voltes abans i hem perdut posicions. Al final, la part positiva és que ha estat una de les carreres en les que més a prop hem entrat dels de davant i l’equip ha fet un grandíssim treball durant tot el cap de setmana. Ahir ens vam ficar segons en la graella i avui hem estat aquí fins pràcticament el final de la cursa. Ha estat una llàstima que al final no s’hagi vist el resultat, però el novè lloc no està tan malament. Tornem a ser competitius amb aigua i en sec, de manera que abans o després els resultats arribaran. Anem a la parada classificats setens i com a primera Ducati, així que hem d’estar contents “.

 

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz P17

“La cursa ha estat un desastre des de la primera a l’última volta. Havia de mullar-se la pista i al final s’ha assecat. En aquestes condicions no teníem la millor goma davantera i havia d’arriscar molt en no poder fer pas per corba. He entrat a canviar de moto aviat, però creia que era impossible anar amb slick darrere, i he hagut de parar de nou per sortir amb el mixt. Quan he donat una volta, he vist que amb el slick ja es podia anar, però la condició de la pista canviava tan ràpid que era impossible encertar. Al final no anava tan malament, però ja havia perdut dues voltes i no tenia sentit arriscar. La part positiva és que, encara que la cama ara em fa bastant mal, no m’ha molestat gens sobre de la moto. Ara ens anem a Àustria per al test, a veure si podem aprendre alguna cosa que ens ajudi, perquè ha estat la pitjor primera meitat de temporada de la meva vida. Només espero que la segona vagi millor”.

 

Després d’aconseguir el quart millor temps en els entrenaments cronometrats de dissabte el pilot d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá començava el Gran Premi de Catalunya amb les expectatives molt altes. La sortida no ha estat perfecta i en la primera volta ha perdut diverses posicions, però quan ha començat a agafar ritme, el pneumàtic del darrere ha patit una baixada de rendiment i al final ha hagut de lluitar amb la seva moto per acabar la carrera. Barberá ha creuat la meta en desena posició, però ha estat penalitzat amb un lloc després de saltar-se la “chicane” en l’última volta. El més positiu és que el pilot espanyol segueix vuitè en la classificació provisional del campionat després de set cites.

En Michele Pirro, que a Barcelona ha cobert el lloc d’en Loris Baz qui segueix recuperant-se de les lesions sofertes a Mugello, també ha tingut els mateixos problemes d’adherència que en Barberá. El pilot de proves de Ducati ha creuat la meta 15º, però creu que treballant una mica més en l’electrònica la GP14.2 té potencial per estar lluitant pel ‘Top 10’ en cada carrera.

Demà l’Héctor Barberá tindrà un dia de test en el qual espera poder trobar alguna cosa que li permeti lluitar per millors resultats en les pròximes carreres.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P11

“Aquest resultat podía ser millor després de com ho vam fer ahir. Ha estat una cursa molt complicada perquè passades sis voltes el pneumàtic no responia i el control de tracció s’activava contínuament. En aquestes condicions la moto no anava com hauria d’anar i automàticament he hagut de baixar el ritme. El pitjor és que la manca d’unió ha anat a més i ha arribat un moment en què la moto era inconduïble. He estat pacient i m’he marcat com a objectiu portar la moto de tornada al box rodant cinc segons més lent que ahir. Demà al test intentarem buscar solucions, però crec que necessitem ajuda de Michelin per millorar. ”

MICHELE PIRRO #51 / @pirrorider P15

“Ha estat una cursa molt difícil perquè no tenia res de ‘grip’ i la roda del darrere anava patinant tot el rato. Amb aquest problema era impossible fer res més. A més he perdut molt en les primeres voltes i després tot s’ha complicat més. Sabíem que seria difícil però la veritat és que esperava un resultat millor. Vull donar les gràcies una altra vegada a l’equip perquè hem treballat molt i bé durant el cap de setmana. En general crec que la moto té potencial per ser al ‘Top 10’ en cada carrera, però cal treballar una mica més en l’electrònica. “