Cap de setmana molt complicat per als pilots d’Avintia Racing a Mugello. L’Héctor Barberá i en Loris Baz arribaven amb moltes ganes al Gran Premi d’Itàlia, la casa de Ducati, però des del primer dia les coses no han anat com estaven planejades i diumenge no ha estat molt diferent. L’Héctor Barberá ha acabat la carrera en dotzena posició i ha tornat a sumar punts, però per primera vegada aquesta temporada ha quedat fora del Top 10. Tot i així l’espanyol manté la vuitena posició en la provisional del campionat.

Pitjor sort ha corregut el seu company en Loris Baz, qui després de ser arrasat per un altre pilot al primer revolt ha patit diverses fractures i luxacions al peu dret i haurà de passar pel quiròfan aquesta setmana a Suïssa. El Director Mèdic de MotoGP, el Dr. Xavier Mir, ha pogut confirmar després dels exàmens duts a terme a l’hospital del circuit que en Loris té luxació metatarso-falángica de les cinc articulacions del peu dret, a més de fractura diafisiària dels últims quatre dits del mateix peu. Sota anestèsia general s’ha procedit a la reducció de les luxacions en el mateix circuit i dimarts serà intervingut pel Dr. Fi Maiher a l’Hospital de la Tor de Ginebra per fixar amb plaques les fractures en el seu peu dret. La seva participació al Gran Premi de Catalunya d’aquí a dos setmanes està en dubte. Tot dependrà de la seva evolució després de l’operació.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P12

“Ha estat un cap de setmana per oblidar. Cada dia s’ha anat complicant i no hi ha hagut manera d’aconseguir treure tot el nostre potencial. No sé si és bo o dolent, però especialment el meu tècnic em diu que pensi que la nostra moto té dos anys i hem rodat en els mateixos temps que l’equip oficial amb aquesta moto. És difícil portar la moto més al límit del que ho fa un equip oficial i nosaltres els hem igualat i fins i tot de vegades ho hem millorat. És obvi que els meus rivals compten amb millor material i estar per davant d’ells en pistes ràpides serà difícil. Hem acabat una altra carrera, que és l’important i seguim com a primera Ducati cosa que semblava impossible abans de començar la temporada. Més no podem fer amb el que tenim i crec que tant l’equip com jo ens mereixem una oportunitat, perquè un pilot sempre vol més. ”

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz DNF

“La cursa ha estat molt curta per mi. He fet una bona sortida, però no hi havia molts llocs per avançar en el primer revolt i he decidit quedar-me per fora, però m’han colpejat per l’interior i he caigut. En aquest mateix moment he sentit que m’havia trencat el peu. M’he fracturat el segon, tercer quart i cinquè metatars i desplaçat el primer. Aquí al circuit m’han col·locat el primer i el dimarts aniré a l’hospital perquè em operin a Ginebra. No sé quant temps hauré d’estar sense pujar a la moto perquè és una zona complicada i es pot inflar molt. Seguiré les recomanacions dels metges perquè no vull arriscar a perdrem més carreres. Però el que més em fastigueja és perdrem el test de dilluns a Barcelona, perquè el necessitem molt. “

L’equip Avintia Racing ha acabat el Gran Premi de França de manera positiva després que els cronometrats no fossin del tot bé per als dos pilots. Però avui diumenge, hi ha hagut una bona evolució i tots dos han aguantat sobre de la moto en cursa atípica, amb moltes caigudes. Després de 28 voltes a l’exigent traçat de Le Mans, l’Héctor Barberá i en Loris Baz han aconseguit creuar la meta i acabar amb força per al pròxim Gran Premi a Itàlia.

L’Héctor ha tingut un inici dolent perquè s’ha tocat al primer revolt i s’ha quedat relegat a l’última posició. A poc a poc ha anat escalant posicions fins a creuar la meta vuitè i lluitar per la setena plaça fins a l’última volta. A més, en Barberá i Avintia Racing segueixen ocupant la vuitena posició en la provisional del campionat després de cinc carreres.

Per la seva banda, en Loris no ha estat del tot còmode sobre la moto en la seva carrera de casa i per a ell ha estat un dels pitjors caps de setmana com a pilot. Perquè, tot i haver sumat quatre punts, les seves sensacions no han estat bones a Le Mans.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P8

“La veritat és que he d’estar content amb aquest vuitè lloc. Le Mans és una pista que sempre em costa molt, sobretot en els canvis de direcció, perquè com ja vam veure a Austin a aquesta moto li costa molt girar. Però com ja he dit la posició és bona i seguim sumant punts que és l’important. La cursa ha estat molt lluitada i se m’ha escapat el setè lloc per molt poc, al principi he tingut un toc i he hagut de remuntar des de l’última posició. Les caigudes dels nostres rivals ens ha ajudat, però la pista estava igual per a tothom, jo he sabut ser conservador i arriscar quan ha tocat. L’equip ha treballat molt dur durant tot el cap de setmana, hem tingut paciència i hem fet el millor que ens permet la nostra moto. Per això estic content, perquè he pogut lluitar durant tota la carrera. ”

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz P12

“Ha estat un dels pitjors caps de setmana de la meva vida perquè crec que mai havia tingut un problema amb tan poca solució, hem provat totes les opcions possibles i totes han anat fatal. La sortida ha estat molt bona i he guanyat bastantes posicions, però després m’he quedat enrere i m’era impossible mantenir el ritme dels altres. Per això, no hi ha molt més a dir, només que he tingut molta sort perquè hi ha hagut moltes caigudes i he aconseguit sumar alguns punts. Sí, hem acabat dotzens, però no és un resultat real, perquè s’han caigut 8 pilots, hem acabat molt lluny i la moto ha estat impossible de pilotar. Desitjo que a Mugello ens portin algun pneumàtic que ens vagi millor i sinó intentarem provar una altra solució, encara que ara mateix no sabem què més provar. “

El pilot d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá, ha acabat novè en una dura cursa a 21 voltes al Circuit de les Amèriques a Austin, Texas. Després de sortir des de la 14a posició de la graella, a poc a poc ha anat escalant posicions per arribar a disputar-se la setena plaça amb en Pol Espargaró i en Michele Pirro. Un ensurt en les últimes voltes ha impedit lluitar fins a l’última volta, però aquest ha estat un gran resultat i el tercer top 10 consecutiu de la temporada per al pilot espanyol.

En Loris Baz ha fet una bona sortida des de la tercera línia de la graella però s’ha caigut en la segona volta al perdre la roda davantera de la seva Ducati en la frenada del primer revolt. El pilot francès d’Avintia Racing s’ha aixecat per veure la bandera de quadres 15e, sumant el seu primer punt de la temporada després de caure a Qatar i retirar-se a Argentina.

Però en general l’inici del Campionat del Món de MotoGP ha estat molt positiu per a Avintia Racing, amb en Barberá sempre entre els deu primers, i sisè en la classificació provisional abans d’arribar al Gran Premi d’Espanya a Jerez aquí a un parell de setmanes.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P9

“Ha estat un cap de setmana bastant complicat perquè s’ha anat complicant cada dia. Potser jo tenia unes expectatives massa altes després del cinquè lloc a Argentina, i crec que no ha estat bo, perquè durant tot el cap de setmana no he treballat com tocava. I així hem arribat avui a la carrera, amb moltes ganes, però potser amb una mica de feina per fer. És una pista on pateixo molt amb l’avantbraç i després de la cinquena volta he sentit molt dolor. Al final he salvat els mobles amb un altre Top Ten i encara que tampoc compta molt, després de tres carreres som la primera Ducati i estem sisens del campionat. ”

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz P15

“He sortit bé i estava en el grup que tocava, però a segona volta, entrant al primer revolt anava a passar a en Bradl i he vist una moto que venia per dins directa cap a mi. He aixecat la moto però m’ha tocat i he caigut. No sé qui ha estat, em diuen que en Bautista, però així són les carreres. Ha estat complicat acabar la carrera amb una estrep d’un centímetre i mig, el basculant tocat i sense ‘shifter’, però els meus mecànics i el meu equip es mereixien que acabés la carrera després de la bona feina feta durant tot el cap de setmana. Era complicat, perquè també em feia mal l’espatlla, però el ritme tampoc ha estat dolent. ”

 

El pilot d’Avintia Racing, l’Héctor Barberá, ha creuat la meta cinquè en una intensa carrera marcada per l’obligatorietat d’aturar-se a canviar de moto per seguretat, després dels problemes experimentats per l’Scott Redding amb un pneumàtic en els entrenaments de dissabte. Barberá ha realitzat una sortida excel·lent des de la vuitena posició de la graella per col·locar-se ràpidament en el grup del davant, i després de canviar de moto a la novena volta, ha estat tota la cursa lluitant amb en Pol Espargaró. En una última volta d’infart, en què diversos pilots de davant han caigut, Barberá ha guanyat la batalla al seu compatriota per creuar la meta cinquè. Un gran resultat després de passar gairebé tot el cap de setmana amb febre.

L’alegria den Barberà ha contrastat amb la decepció de Loris Baz. El pilot francès d’Avintia Racing ha entrat per davant del seu company d’equip a canviar de moto després de sortir des de la cinquena línia de la graella, però un problema amb el pneumàtic del darrere, no li ha permès seguir en pista amb seguretat i ha tingut que retirar-se. Una veritable llàstima perquè Baz tenia ritme per estar lluitant amb Barberá pel top cinc.

El Campionat del Món de MotoGP viatja ara als Estats Units per disputar el Gran Premi de les Amèriques a Austin, Texas, el proper cap de setmana.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / @HectorBarbera P5

“Estic molt content perquè en general el cap de setmana ha estat molt estrany, però al final la feina sempre té recompensa. Aquest matí en el warm up amb aigua m’he trobat molt bé i després la cursa ha estat amb les pitjors condicions per a mi. Quan la pista està mig seca, mig mullada em poso molt tens i dins la graella sabia que seria una carrera complicada. El meu tècnic Jarno m’ha dit que ho provés, que estar darrere no tenia sentit, li he fet cas i de seguida he vist que avui es podia fer bé. He començat a creure més en mi i a anar més còmode lluitant, primer amb el meu company d’equip, l’Loris i després amb en Pol. En l’última volta ens hem passat diverses vegades i ens hem anat llargs, cosa que ha aprofitat Laverty per treure’m la quarta posició per molt poc. Però després de tot el cap de setmana aquest cinquè lloc està molt bé “.

LORIS BAZ #76 / @lorisbaz DNF

“Estic molt decebut perquè estàvem fent una gran carrera, lluitant per acabar com a millor moto privada i lluitant entre els deu primers en la primera part de la cursa. Abans de canviar de moto anava setè i molt còmode, però quan he fet el canvi no ha funcionat. En un parell de voltes gairebé em mato mil vegades i no sé encara què ha pogut passar. L’única cosa clara és que era molt arriscat continuar així i per això he decidit abandonar. És la segona vegada en la meva vida que abandono una carrera, però no podia fer res més. Quan veig com ha acabat la carrera m’enfado encara més, perquè crec que avui podia haver acabat quart sense problemes. La part positiva és que hem tingut ritme i, sobretot, que Texas és la pròxima setmana “.

El Campionat del Món de MotoGP 2016 ha començat de manera positiva per l’Héctor Barberá i l’equip Avintia Racing. El pilot espanyol, que sortia des de la vuitena posició de la graella ha realitzat una gran carrera per arribar a la meta en novena posició i sumar els primers set punts de la temporada. La cursa ha estat complicada i ha tingut un parell d’ensurts que no li han permès lluitar per una posició millor, però en general el resultat ha estat positiu i dóna molta motivació a tot l’equip per a les pròximes carreres.

La creu de la moneda ha estat per en Loris Baz, qui després de realitzar una bona remuntada que l’ha portat del 16è lloc en la sortida fins el 12è en la vuitena volta, ha patit una caiguda al perdre la roda davantera de la seva Ducati a la corba 2. Però el pilot de Avintia Racing confia en millorar en les pròximes cites del calendari a l’Argentina i Texas.

HÉCTOR BARBERÁ #8 / P9

“Hem complert l’objectiu que era acabar entre els deu primers, però em quedo amb ganes de més. Cal ser realistes i sabem que estem lluitant contra motos de fàbrica, però això no és una excusa. Ara estem molt més a prop i es pot fer més. Tot el cap de setmana he estat una mica tens en ser la primera cursa, he comès molts errors i no hem pogut treballar bé. Potser jo sóc el que més tranquil ha d’estar per transmetre-ho a l’equip, però he estat el que ha estat més nerviós al veure amb més possibilitats de fer-ho millor. Però això acaba de començar i el nostre objectiu real és que quan tot estigui molt bé fer un cinquè i quan no acabar entre els deu primers. Ha estat una llàstima he comès un error quan rodava darrere d’en Pol Espargaró i m’ha passat l’Smith. Avui es podia lluitar per acabar setè, però tot i així, ser la tercera Ducati està molt bé “.

LORIS BAZ #76 / DNF

“Estava fent-ho força bé i poc a poc he anat agafant el ritme. Anava rodant amb l’Aleix bastant còmode, però a la moto li faltava adherència davant entrant, i també darrere sortint de les corbes. He intentat canviar una mica les línies per treure el màxim de la moto, però al revolt 2 he perdut la roda davantera de cop. No entenc el per què, però està clar que aquí hi havia el límit. Ha anat pitjor del que esperàvem tots, però hi ha coses positives i l’Héctor ho està demostrant. Cal seguir endavant amb la mateixa línia de treball que hem tingut fins ara i segur que a l’Argentina, un circuit que m’agrada molt podrem fer-ho molt millor. Queden 17 carreres més i, encara que és millor començar la temporada d’una altra manera cal quedar-se amb les coses positives. Jo no sóc un que caigui molt en carrera i em sap greu per l’equip que ha treballat molt dur “.