Els pilots de Reale Avintia Racing han tingut sort dispar en el Gran Premi de França disputat avui al mític circuit de Le Mans. Loris Baz ha acabat novè en la seva carrera de casa després d’una carrera molt disputada en què només 15 dels 23 pilots que componen la graella de MotoGP han aconseguit creuar la meta. L’heroi local tenia molt clar que avui era important acabar i, encara que no ha aconseguit solucions als problemes amb el tren davanter de la seva Ducati Desmosedici GP15 abans de la cursa, ha sabut aprofitar al màxim el seu ritme per acabar en el ‘top10’.

No ha tingut la mateixa sort Héctor Barberá. Després d’un prometedor rendiment en el warm-up el pilot espanyol de Reale Avintia ha realitzat una gran sortida des de la penúltima línia de la graella, i després de tres voltes ocupava la 15a posició, però res més creuar la línia de meta a l’inici de la quarta volta la seva Ducati s’ha aturat després una fallada mecànica. Però tot i la mala sort, el més important és que les sensacions amb el tren davanter han millorat.

Barberá i Baz viatjaran ara a Barcelona per completar un test de dos dies en què treballaran amb els nous pneumàtics que Michelin introduirà a partir de la pròxima carrera, i podran seguir afinant la posada a punt de les seves Ducati per arribar al màxim a Mugello, un dels circuits més favorables per a les motos italianes.

“Sabíem que seria una cursa difícil on anava a ser molt important aguantar sobre de la moto. En el warm-up no hem trobat la solució al nostre problema amb el tren davanter. Però he sortit bé i he intentat mantenir el ritme que em permetia la moto sense cometre errors. A l’inici he perdut temps darrere de Pol (Espargaró) perquè m’ha costat molt avançar; anava més lent, però en entrada i sortida de les corbes la KTM va força bé. Quan li he superat he intentat agafar un bon ritme i després he pogut arribar a Iannone. Ens hem passat diverses vegades i en una d’elles ens hem anat els dos recte. Estic content amb aquests set punts perquè són molt importants en un circuit complicat. Per això em vaig content; sempre es pot fer millor, però aquí era important acabar i puntuar.”

“Hem tingut mala sort. Creiem que s’ha trencat alguna cosa al motor i tan sols he pogut donar tres voltes, així que és difícil treure conclusions d’aquesta carrera. Em quedo amb la part positiva, i és que avui he estat una miqueta més agressiu i he pogut guanyar algunes posicions en la sortida, cosa que no succeeix habitualment. Després he avançat a dos pilots més, però en començar la quarta alguna cosa ha fallat en el motor en plena recta. També he pogut comprovar aquest matí en el warm-up , i en les poques voltes que he donat a la cursa, que les sensacions en sec són molt millors. Amb el salt que vam donar en el test de Jerez puc forçar més i estem més a prop, la llàstima és que no ho puguem demostrar-ho amb resultats . Ara anem a Barcelona on espero millorar encara més les meves sensacions amb el tren davanter per arribar al màxim a Mugello. ”