MotoGP Test Tailandia – Chang International Circuit

Els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Tito Rabat i Xavier Simeon han acabat els tres dies d’entrenaments al Chang International Circuit satisfets. L’espanyol ha resolt gairebé del tot la seva falta de confiança amb el tren davanter de la moto i en el pròxim test a Qatar espera comptar amb noves peces de Ducati que l’ajudin a fer un altre pas endavant.

L’ex campió del món de Moto2 ha gaudit sobre de la moto i ha acabat una altra vegada molt a prop dels més ràpids. El seu somriure en acabar els entrenaments és la millor prova de que tot va bé i que amb l’equip Reale Avintia pot aspirar a aconseguir bons resultats en 2018.

Per Xavi Simeon no ha estat tan fàcil, però després de quedar-se estancat durant el segon dia avui ha fet una bona millora. El pilot belga té molt per aprendre de la nova categoria i, a més de seguir treballant en el seu estil de pilotatge, també ha de conèixer millor la moto i els pneumàtics per poder treure’n tot el partit.

Ara Rabat i Simeon tindran un parell de setmanes per preparar l’últim test de la pretemporada 2018, que tindrà lloc a Qatar l’1 al 3 de març.

“Estic molt content perquè han estat tres dies molt positius, sobretot per que hem aconseguit ser més competitius. Des del primer test teníem un problema amb el tren davanter de la moto que no em deixava estrènyer al màxim i ens quèiem en les corbes que no tens tant suport davant, però a poc a poc hem trobat el camí per millorar i, sobretot, per no caure. Tot i així hem de seguir treballant per anar més segurs en els revolts ràpids i, amb l’ajuda de Ducati, a Qatar espere poder donar un altre pas en aquesta direcció per seguir guanyant confiança en els revolts ràpids. L’equip un cop més ha fet una feina increïble i m’ha ajudat molt a millorar. Ara toca agafar forces per l’últim test de la pretemporada “.

“L’últim dia ha anat millor, no molt millor, però sí prou. Sobretot he millorat molt amb pneumàtics usats i tenim clar que amb el tema dels pneumàtics tenim un gran treball per davant. Ha estat una mica frustrant perquè cada vegada que he sortit amb gomes noves no donava el salt esperat i amb pneumàtic de 25 voltes estava marcant els meus millors temps. Per això he de comprendre bé com funcionen els Michelin. A causa de la configuració d’aquesta pista és important no forçar molt el pneumàtic en alguns revolts i en altres sí que cal fer-ho. En aquesta pista no he pogut fer-ho perquè encara no tinc la confiança necessària amb la moto. Però en general el test ha estat positiu i hem tret molt bones conclusions. El no haver millorat tant com esperava també té el seu costat positiu, perquè et fa veure que MotoGP és una categoria molt complicada.”