MotoGP Test Qatar – Losail International Circuit

L’últim test de la pretemporada de MotoGP 2018 ha començat avui sota els focus del Circuit Internacional de Losail i els pilots de l’equip Reale Avintia Racing, Tito Rabat i Xavi Simeon, han acabat satisfets amb el treball realitzat en aquesta primera jornada d’entrenaments.

Tito Rabat ha sortit aviat a la pista, però encara no estava tan bruta com en anys anteriors, la manca de goma ha limitat el nivell d’adherència i ha decidit aturar fins que hi hagués una mica més de goma a l’asfalt. L’espanyol ha sortit després amb més força però ha sofert una petita caiguda frenant al revolt 6, però per sort sense més conseqüències. Després ha agafat la seva segona moto per seguir millorant el ritme i les seves sensacions amb la Ducati Desmosedici GP17 en el traçat de Qatar.

Per a Xavi Simeon avui ha estat un dia més d’aprenentatge i en general ha acabat satisfet del primer dia. No ha buscat un temps, sinó familiaritzar-se amb el circuit sobre una moto amb el doble de potència que la Moto2 que ha pilotat en els últims anys. A més de comptar amb el seu coach, Rubén Xaus, avui també l’ha acompanyat al box seu compatriota i ex-pilot de 500cc, Didier de Radigues. Només queden dos dies de test abans de començar la temporada i tots els ajuts són benvingudes per Simeon.

“Al final crec que ha estat un primer dia molt positiu. Quan hem començat la pista estava molt bruta i tot anava fatal. Per això hem decidit parar una mica i treballant amb el meu equip hem anat millorant i al final hem acabat fent un gran ritme de 56 baixos. En aquest sentit estic molt content, però no tant amb la volta ràpida, perquè encara que no està malament sé que podria haver-ho fet millor. Per demà l’objectiu és millorar la volta ràpida i el ritme i seguir pel mateix camí. L’únic negatiu avui ha estat una petita caiguda frenant recte, però sabem per què ha estat, així que demà més.”

“Avui m’ho he pres amb més calma que a Tailàndia el primer dia. No he anat tan bé com volia, sobretot perquè en les primeres voltes m’ha costat bastant trobar la confiança necessària amb el pneumàtic davanter. La pista està bruta, però menys que altres vegades aquí, així que en aquest sentit també ha anat bé. Però tinc el mateix problema que a Tailàndia, i és que amb pneumàtics usats amb si fer temps bastant decents, però quan surto amb gomes noves no aconsegueixo aprofitar-les. Els altres ho aprofiten molt millor i crec que he de treballar molt en aquest sentit per poder donar passos més grans, perquè de ritme no estic tan lluny “.