Etapa 2

Resistencia – San Miguel de Tucuman

Especial: 275km, Sectors d’enllaç: 803km

San Miguel de Tucuman (ARGENTINA): La segona etapa del Ral·li Dakar ha estat molt ràpida i els Toyota Hilux de Gazoo Racing – Overdrive segueixen estant molt forts amb en Nasser Al-Attiyah segon a la general a només 28 segons del líder i guanyador de la especial de 275 quilòmetres disputada avui a Argentina, en Sebastien Loeb. Quart ha acabat el seu company d’equip Giniel de Villiers i cinquè Nani Roma, que malgrat un petit problema amb el “limpiaparabrisas” de la seva Hilux, ha acabat content amb la primera etapa seriosa del ral·li. Esponsorama està present en els Toyota Hilux de Gazoo Racing – Overdrive, amb Power Electronics i Air Europa.

El català Xevi Pons que ahir va sorprendre a tots amb un excel·lent segon lloc al volant del Ford Ranger de South Racing, avui no ha tingut sort i després de sortir del recorregut al començament de l’especial, ha patit danys en una de les rodes del darrere del seu cotxe perdent moltes posicions a la general.

El pilot andorrà Cristian España ha finalitzat 38è en l’etapa i ha escalat fins a la 36a posició de la classificació general. L’especial ha estat dura per als pilots de motos que han hagut de passar per grans bassals i lluitar contra el vent durant 275 durs quilòmetres.

L’Albert Llovera, ha fet una gran especial acabant 29è al volant del Tatra Jamail de l’equip Bomber Dakar Project i escalant un bon nombre de posicions de la classificació de camions després de completar 284 quilòmetres.

Demà els participants posaran rumb a San Salvador de Jujuy amb una etapa de 780 quilòmetres (757 per als camions) amb una especial de 364 quilòmetres (199 per als camions) en els quals començaran a pujar d’altitud abans que el Dakar trepitgi Bolívia.

El suport de Esponsorma per a aquest desafiament al Dakar arriba de la mà d’Air Europa, Power Electronics, Cirsa, King Regal, Encierro The Exhibition, Galfer, JJuan, Faura, i Transantolin.

# 301 NASSER SALEH Al-Attiyah (Toyota Gazoo Racing) 2:33:59 P2

“Ahir vam tenir una mica de mala sort perquè se’ns va ficar alguna cosa al motor. Els nois han treballat dur tota la nit i han aconseguit reparar el cotxe. L’etapa d’avui ha estat carregada de perills, sobretot en forma d’animals i d’aigua. El nostre pla era no obrir la pista matí, però no sé si ho hem aconseguit. No sé si serà finalment en Loeb qui faci d’obridor, la qual cosa estaria molt bé. En qualsevol cas, queda encara molta carrera per endavant. ”

# 302 GINIEL DE VILLIERS (Toyota Gazoo Racing) 2:35:36 P4

“L’etapa ha estat veritablement ràpida i a més feia molta calor. Hi ha hagut bastants guals durant els primers cent quilòmetres, així que calia evitar com sigui els errors. Ha estat un bon dia per als buggys. He hagut de aminorar la marxa diverses vegades a causa de les vaques, cavalls i rucs que rondaven per la pista. En Loeb ha rodat al màxim però ja sabíem que l’especial li anava com anell al dit. Per la nostra banda, estem contents perquè el Toyota està responent bé. ”

# 305 JOAN ‘NANI’ ROMA (Toyota Overdrive Racing) 2:36:27 P5

“L’inici de l’etapa ha estat força estressant perquè tothom anava al màxim. Ha estat complicat. Després hem tingut el problema que se m’ha acabat l’aigua del parabrisa i no entenia la causa. Com arribàvem a una zona de fang m’ha molestat bastant i m’he posat nerviós. Al final, per sort, no ens ha anat malament i la resta de l’etapa, la primera a efectes pràctics, s’ha desenvolupat sense problemes. Estic content amb el cotxe i també amb el ritme que estem agafant en aquests primers compassos del Dakar. ”

# 538 ALBERT LLOVERA (Bomber Dakar Project) 3:57:46 P31

“Teníem referències (fesh fesh, calor i molt ràpid) del que ens podíem trobar, malgrat tot he decidit anar al meu ritme. M’he trobat còmode al volant del monstre i a mesura que vas superant gent la confiança va creixent. Al final ens ha faltat algun minut per estar entre els 25 millors. Content amb aquesta primera presa de contacte seria de la cursa. Tinc plena confiança en les persones que van amb mi a l’habitacle del Tatra. Segur que Charly (Gotlib), el nostre navegant, ens portarà pel millor camí fins a l’arribada. ”