El Circuit de Barcelona-Catalunya ha rebut als pilots del Mundial de MotoGP sota la pluja; durant la matinada de divendres hi ha hagut petites tempestes que s’han allargat fins a l’inici de l’activitat en pista. La categoria de Moto3 ha començat a rodar amb la pista humida, provocant que els lliures del matí no fossin del tot profitosos. La jornada semblava que havia d’anar de menys a més per a Vicente Pérez, qui des de primera hora ha anat millorant y sentint-se cada cop més còmode a sobre la seva KTM. El pilot valencià ha marcat un temps de 2’09.336, el qual l’ha situat dissetè a la taula de temps.
Per la tarda, les condicions han estat completament diferents i, amb la pista totalment seca, tots els pilots han rebaixat les marques del matí fins a rodar en els temps que acostumen a anar les Moto3 en aquesta pista. Vicente no ha trobat el seu lloc en aquesta segona sessió, tot i que l’ha aprofitat per aprendre millor el traçat català que no coneix massa. El valencià ha acabat 31º, amb un temps de 1’57.312 y moltes ganes de tornar a pujar a la moto demà al matí.
Aquestes condicions mixtes han sigut un bon entrenament de cara al cap de setmana que ve, que el FIM CEV correrà a Montmeló, i mai es pot preveure el que depararà la meteorologia.
“El primer lliure ha estat bé perquè hem aconseguit marcar un bon ritme amb la pista mullada, el que ens ha permès acabar a la dissetena plaça y sentir-me còmode rodant. A la tarda, les coses han canviat y el fallo ha estat meu; no m’he plantejat bé l’entrenament. Així que ara el meu cap ja pensa en demà, aquest només ha estat l’inici del cap de setmana i l’important és fer-ho be demà i diumenge. Se que demà podem millorar i estic tranquil”.
“Ha sigut un dia complicat. Al FP2 ha rodat en sec per primera vegada aquí y Montmeló és una pista complicada, amb poc grip. El nivell del Vicente és superior, pot estar en posicions millors, així que ara només podem seguir treballant més i entendre el perquè no hem sigut capaços de ser ràpids i estar on ens toca. També s’ha de destacar que el sortir al FP1 amb aigua ens ha perjudicat respecte als equips mundialistes; ells tenen millor ritme i també les coses més clares a l’hora de posar a punt la moto”.