MotoGP Test Qatar – Losail International Circuit

El segon dia d’entrenaments al Circuit Internacional de Losail ha estat força positiu per als pilots del Reale Avintia Racing, Tito Rabat i Xavier Simeon.

L’acció ha començat més tard del previst a causa d’unes petites tempestes que, encara que no han arribat a mullar la pista del tot en un principi no ha permès als pilots poder sortir a pista. Però el sol ha tornat a brillar i Rabat i Simeon finalment han pogut continuar el seu programa de treball a Qatar.

L’espanyol ha millorat la seva volta ràpida del primer dia en gairebé mig segon. A més ha aconseguit rodar amb un ritme molt bo en configuració de carrera. Però Tito mai està satisfet i al final ha sortit a pista amb el carenat sense ales i ha patit una caiguda sense conseqüències en la corba 6.

Qui sí que ha donat un gran pas avui ha estat Xavi Simeon. El ‘rookie’ belga ha baixat un segon el seu millor temps d’ahir, però sobretot ha millorat el seu estil de pilotatge, el que li permet entrar millor en les corbes i aprofitar millor la potència de la seva Ducati Desmosedici. Simeon també ha fet un petit simulacre de carrera i el ritme ha estat més que acceptable. Amb els pneumàtics tous també ha millorat, però encara segueix sent el punt en què més perd respecte als seus rivals.

“Estic content perquè una altra vegada hem millorat el ritme de carrera i cada vegada sento la moto més meva. Al final potser ens hem equivocat, perquè hem pres la decisió es sortir sense les ales i m’he tornat a caure. Però en general el dia ha estat bo i en configuració de carrera estem força bé, els pneumàtics aguanten molt bé i per demà l’objectiu és millorar una mica la volta ràpida. Tenim algunes idees d’on podem millorar i veurem com va. Demà serà un dia important perquè serà el últim dia de test abans de començar per fi la temporada aquí a Qatar “.

“Ha estat un dia molt més positiu i he pogut millorar bastant els meus temps. M’he trobat molt millor i amb més confiança amb el pneumàtic davanter. Per ser sincer mai m’ha donat males sensacions, però he de entendre bé on puc empènyer més. He millorat molt en frenada i també l’ingrés en corba, el que m’ha permès ser més constant i tenir millor ritme, perquè amb això he guanyat pas per corba i puc aixecar abans la moto per sortir més fort. També he fet un simulacre de carrera i el ritme no ha estat dolent. Està clar que tenim molt a millorar, però estic content per ser el primer. Demà cal seguir en la mateixa línia.”