Etapa 4

Sant Salvador de Jujuy -Tupiza

Especial: 416km, Sectors d’enllaç: 105km

Tupiza (BOLÍVIA): El pilot de Toyota Overdrive Racing, Joan ‘Nani’ Roma segueix avançant en l’edició 2017 del Ral·li Dakar, una cursa molt dura que cada dia s’està cobrant més víctimes. Si ahir vam haver de confirmar que en Xevi Pons no podria seguir a causa dels danys soferts al seu Ford Ranger després de patir una bolcada durant la segona etapa, avui no ha pres la sortida a San Salvador de Jujuy, Nasser Al-Attiyah. El qatarià va aconseguir arribar ahir amb més de dues hores de retard, però després d’examinar els danys en el seu Toyota Hilux, l’equip va comprovar que el xassís havia patit danys estructurals, de manera que Al-Attiyah no ha pogut continuar amb carrera. Però en Nani Roma segueix sobrevivint i avui ha tornat a ser el millor Toyota aconseguint el tercer millor temps a poc més de 12 segons del vencedor de l’etapa, el francès Cyril Despres, que a més s’ha col·locat líder de la provisional.

En la categoria de motos, Cristian España ha seguit millorant i ha acabat l’etapa 22º. El pilot andorrà que compta amb el suport d’Air Europa, està primer en la seva categoria i segueix escalant posicions a la general.

Albert Llovera també segueix donant passos de gegant al volant del seu camió Tatra, i avui ha acabat 24è i ocupa la 28a posició a la general.

Esponsorama està present al Dakar en els Toyota Hilux de Gazoo Racing – Overdrive, amb Power Electronics i Air Europa, a més de amb l’equip South Racing Ford amb el suport de Cirsa, King Regal, Tancament The Exhibition, Galfer, JJuan, Faura, i Transantolin.

L’etapa d’avui ha comptat amb una especial de 416 quilòmetres i la sortida s’ha endarrerit una hora a causa de la boira. Amb cotes d’altura superiors als 3.400 metres els participants han entrat a Bolívia per després passar per les zones mineres de Tupiza al departament de Potosí.

La primera etapa de veritat a Bolívia comença demà divendres a Tupiza per acabar a Oruro. Aquesta serà l’especial més llarga del ral·li amb 447 quilòmetres d’una ruta total de 692. La batalla serà contra l’altitud en l’Altiplà bolivià, a més comptarà amb una secció de dunes prop del final.

JEAN-MARC FORTIN (CEO Overdrive Racing)

“Desafortunadament ens hem vist forçats a retirar el cotxe d’en Nasser de la cursa. Ahir va acabar l’etapa amb tres rodes després de realitzar reparacions a 4.000 metres amb l’ajuda d’algun recanvi que tenien al cotxe. Van arribar al bivac molt tard, cap a la una de la matinada. El problema és que el xassís estava tocat per sota, i no hem pogut tornar a sortir per raons de seguretat. El joc s’acaba aquí, això és un fet. És una llàstima perquè podríem haver guanyat algunes etapes amb en Nasser i omplert alguns titulars als pròxims dies. “