Etapa 8

Uyuni – Salta

Especial: 171km Sectors d’Enllaç: 521km

SALTA (ARGENTINA): La vuitena etapa, l’última en sòl bolivià ha estat complicada per a Joan ‘Nani’ Roma i el seu copilot Àlex Haro, sobretot a la primera part l’altitud ha beneficiat la potència dels Peugeot i, encara que en la segona meitat de l’especial han recuperat una mica del temps perdut al començament, han acabat l’etapa a 14 minuts i 26 segons del vencedor i nou líder, Sebastien Loeb. El pilot espanyol de Toyota Overdrive que compta amb el suport de Power Electronics i Air Europa torna a la quarta posició a la general i afronta les últimes quatre etapes del Dakar disposat a donar guerra als Peugeot fins al final.

Giniel De Villiers ha acabat cinquè en l’etapa a 11 minuts i 57 segons de Loeb, i segueix sisè a la general.

Esponsorama també dóna suport amb Air Europa als pilots andorrans Albert Llovera i Cristian España, que competeixen en la categoria de camions i motos, respectivament. L’especial dels camions s’ha retallat a 174 quilòmetres i l’Albert Llovera ha portat la seva Tatra fins a la 25a posició. En motos s’ha cobert la mateixa distància que en cotxes, i Cristian España ha aconseguit acabar 31è.

Les recents pluges caigudes a Bolívia han tornat a forçar la modificació de la vuitena etapa entre Uyuni i Salta, retallant uns 73 quilòmetres l’especial. Després de començar en l’Altiplano després d’un petit enllaç, els competidors han completat el primer sector de 171 quilòmetres fins al PC1. Després han fet un altre enllaç de 176 quilòmetres fins Piscuno, on ha començat l’última part de l’especial de 248 quilòmetres. Després d’arribar al final, havien de conduir durant uns altres 350 quilòmetres fins a arribar al campament a Salta, una ciutat argentina situada a la Vall de Lerma als peus dels Andes, amb una altitud de 1.152 metres sobre el nivell del mar, però molts no havien aconseguit arribar després dels talls de carreteres a la zona a causa dels grans despreniments de terra provocats per les tempestes. L’organització ha hagut de desviar als vehicles per un recorregut alternatiu per San Antonio de los Cobres, incrementant la distància en altres 200 quilòmetres. Però una part dels vehicles més importants no han pogut transitar per aquesta ruta amb el que la jornada de demà es dedicarà a reagrupar el conjunt de mitjans de la cursa per poder continuar amb la 10a etapa entre Chilecito i San Juan dijous.

Demà els participants s’anaven a enfrontar a l’etapa més llarga d’aquesta edició, amb una ruta de 977 quilòmetres amb una especial que han anomenat, ‘Super Betlem’ que comptarà amb 406 quilòmetres amb navegació complicada i temperatures molt més altes i menor altitud.

Esponsorama està present al Dakar en els Toyota Hilux de Gazoo Racing – Overdrive, amb Power Electronics i Air Europa, a més de amb l’equip South Racing Ford amb el suport de Cirsa, King Regal, Encierro The Exhibition, Galfer, JJuan, Faura, i Transantolin.

# 305 JOAN ‘NANI’ ROMA (Toyota Overdrive Racing)

“Ha estat una etapa veritablement dolenta. Durant la jornada de descans, la nostra assistència va treballar sobre el cotxe però els canvis introduïts no han tingut tot just efecte. Hem pogut veure-ho en l’enllaç i en la segona part ens ha anat una mica millor. Però tant a Giniel com a mi ens falta potència en altitud, el motor no rendeix com caldria. Queden encara dues etapes difícils per davant en les que poden passar moltes coses. Cal acceptar la realitat tal com és. Vam rodar al màxim … Podríem assumir molts més riscos, però no ens sentim prou segurs per fer-ho … “